Do zbudowania silnej, stabilnej i przynoszącej finansowe korzyści struktury w sieciach opartych na systemie MLM, potrzebujesz pozycji lidera, ale nie w formie awansu, a osobowości. Media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram są idealnym miejscem, aby taką pozycję w świadomości potencjalnych klientów i współpracowników sobie wyrobić.
Czy istnieje wzór i schemat działania, który sprawdza się bez względu na branżę?
Owszem i potwierdzić to mogą osoby zajmujące się szeroko pojętym zdrowiem i suplementacją, kosmetykami czy finansami, a także ubezpieczeniami.
Poznaj mnie
Pierwszą zasadą działania w social mediach jest po prostu pokazywanie się- często, kiedy i gdzie się da. Wynika to z prawa marketingu, które mówi, że nieobecni głosu nie mają. Zatem naucz się jak wykorzystywać zdjęcia, grafiki, filmy, transmisje na żywo czy relacje, aby tworzyć, zamiast konsumować treści. Ma być Cię pełno i wszędzie, a treści powinny być przemyślane i związane z Twoją branżą.
Polub mnie
Ponieważ lubimy robić interesy nie tylko ze specjalistami, ale również z fajnymi ludźmi- pokaż swoje życie prywatne. Nikt nie lubi sztywniaków, którzy non stop latają po szkoleniach i robią zdjęcia ze swoimi produktami czy ludźmi zajmującymi wysokie stanowiska w strukturze. Abyś był fajnym człowiekiem, pokazuj swoje pasje i zainteresowania, rodzinę i zwierzęta oraz problemy, z jakimi się zmagasz. Wyidealizowane życie wcale nie wzbudza zaufania, jest wręcz podejrzane.
Zaufaj mi
Aby ktokolwiek cokolwiek chciał od Ciebie kupić, musi Ci najpierw zaufać. Nie ma lepszej metody jak pokazywanie efektu przed i po skorzystaniu z Twojego produktu. Często doradzam tę metodę klientkom z branży beauty, które najczęściej potrzebują jedynie pokazać zdjęcie przed i po zabiegu, aby klienci chcieli skorzystać z ich usług. Dlaczego? Ponieważ widząc takie zdjęcie, jesteśmy w stanie stwierdzić, że taki efekt nas interesuje. Pokazuj więc skutki niekorzystania oraz efekty używania Twojego produktu.
Kup ode mnie
Nie wiedzieć dlaczego, większość ludzi w Polsce, którzy działają w marketingu sieciowym, boi się wprost przedstawić swoją ofertę, pokazać cenę, a już tym bardziej zaproponować kupno. Robią jakieś dziwne podchody, że niby nic nie trzeba kupować, że to inwestycja na kilka dni, bo przecież prowizja z nowych osób w strukturze zaraz nam to zrekompensuje itd. Mów wprost o cenie z taką samą śmiałością, z jaką mówisz o zaletach produktu. W końcu cena, jaką oferujesz, jest doskonała w stosunku do jakości, prawda?
Podsumowując…
Bądź cierpliwy i systematyczny w swoich działaniach. Wszystko w przyrodzie rośnie powoli, aby trwało długo, więc działaj z myślą o przyszłości, nie patrząc na korzyści tego samego dnia. Gdy masz plan działania, a więc co i po co to robisz- wygrasz. Edukuj swoje otoczenie wartościowymi treściami i rób to często. Facebook jest stacją telewizyjną, jeśli nie ma Twojego programu, widzowie oglądają Twoją konkurencję.
Autor: Mariusz Kubis