Skutki sytuacji politycznej na Ukrainie, nagrody i wyróżnienia dla firm marketingu wielopoziomowego oraz podsumowanie roku 2013 światowych gigantów branży – o tym wszystkim poczytacie w najświeższej porcji newsów ze świata Multi-Level Marketingu.
Kryzys na Ukrainie ciosem dla interesów Oriflame
Rosnące napięcia i polityczne niepokoje na Ukrainie spowodowały osłabienie waluty, co natychmiast odbiło się na biznesie prowadzonym w tym kraju. Przykładem jest szwedzka firma Oriflame, która przez spadającą wartość hrywny zanotowała spadek wartości akcji aż o 24 procent w roku 2014.
Podczas piątkowego (14.03) intraday trading (handlu akcjami trwającymi całą dobę dzięki różnicom czasowym w pracy giełd) wartość akcji Oriflame spadła do 145,3 koron szwedzkich, co jest najniższą ceną od kwietnia 2005 roku. Jednak dla firmy, która połowę swoich zysków generuje w krajach nadbałtyckich oraz Wspólnoty Niepodległych Państw (byłe republiki radzieckie), niepokoje polityczne nie są niczym nowym.
To oczywiście jest kłopotliwe, kiedy nasze dwa największe rynki są ze sobą skonfliktowane, ale nadal prowadzimy biznes w zwykły sposób
– komentuje całą sytuację Johanna Palm, szefowa działu inwestycji w Oriflame.
Avon – Dyrektor generalna wśród najpotężniejszych kobiet świata
Magazyn Fortune umieścił ostatnio imię i nazwisko dyrektor generalnej Avonu, Sheri McCoy, na swojej liście „50 Najpotężniejszych Kobiet Biznesu: Edycja światowa”. McCoy zajęła w tym rankingu miejsce 19, przed SVP (Senior Vice President) Google Susan Wojcicki, której przypadło miejsce 20.
Po nieprzeciętnej 30-letniej karierze w Johnson & Johnson McCoy w kwietniu 2012 dołączyła do zespołu firmy Avon. Zadaniem jakie sobie założyła było ustabilizowanie biznesu oraz wprowadzenie długoterminowych inicjatyw, mających na celu rozwój firmy.
Inauguracyjny światowy ranking ocenia siłę wykonawczą z globalnej perspektywy, biorąc pod uwagę pozycję liderek na tle światowej biznesowej społeczności. Inne kryteria zawierają wielkość, znaczenie i kondycję prowadzonego biznesu oraz indywidualną ścieżkę kariery.
4Life laureatem „Philanthropy Award 2013”!
Nutrition Business Journal wyróżnił niedawno firmę 4Life jako odbiorcę prestiżowej Nagrody Filantropii 2013 roku. Doroczny dodatek tej gazety, Businee Achievement Award, wyróżnia najbardziej wartościowych liderów spośród firm branży żywieniowej.
Nagroda honoruje wysiłki firmy na polu zapewnienia schronienia oraz edukacji, jak również jej program przeciwdziałania głodowi poprzez zapewnienie 3 milionów dotowanych posiłków w 10 krajach na świecie. Charytatywna Fundacja 4Life i dochodowe programy 4Life Fortify zostały wybrane jako najbardziej godne tej nagrody spośród ponad 300 konkurentów.
Firmy MLM podsumowują 2013 rok
Niektóre z największych spółek branży sprzedaży bezpośredniej podały już do publicznej wiadomości zyski i obroty z ubiegłego roku.
I tak Nu Skin zamknęła rekordowy czwarty kwartał z dochodem w wysokości 1,07 miliarda dolarów – wzrost o 82 procent w porównaniu do roku 2012! Roczne obroty tej firmy wzrastają co roku o 49 procent do 3,18 miliarda dolarów. Również akcje Nu Skin rosną. W 2013 roku EPS (wskaźnik zysk na akcję) wzrósł o 69 procent i wynosił 5,94 dolara. Z kolei na rynku chińskim dochód z czwartego kwartału wyniósł 481 milionów dolarów, czyli wzrósł w ciągu roku o 248 procent.
Avon z kolei zanotował spadek dochodów w czwartym kwartale o 10 procent (wyniosły one 2,7 mld dolarów). Roczny dochód tej firmy maleje o 6 procent, do 10 miliardów dolarów. W 2013 regionalne obroty obniżyły się o 17 procent w Ameryce Północnej, o 16 – w Azji Pacyficznej, podczas gdy w krajach Ameryki Łacińskiej oraz Europy, Środkowego Wschodu i Afryki spadek wyniósł zaledwie 3 i 1 procent.
Obecna na całym globie firma Herbalife zanotowała rekordowy zysk netto – 4,8 miliarda dolarów za rok 2013, co oznacza wzrost o 18 procent. EPS spółki wyniósł 4,91 dolara. W zeszłym roku Herbalife zaliczyła ogromny wzrost na rynku chińskim, gdzie jej obroty podniosły się o 69 procent. Najmniejszy wzrost miał miejsce w rejonie Azji Pacyficznej, wyniósł zaledwie 3 procent w stosunku do roku 2012.
Roczny zysk netto firmy Tupperware to 2,67 miliarda dolarów (wzrost o 3 procent). Najszybciej rozwijające się rynki tej firmy to Indonezja (33-procentowy wzrost obrotów), RPA (28 procent), Turcja (24 procent) oraz Chiny (20 procent). Ich przeciwieństwem są rynki, w których obroty spadają, czyli Wspólnota Niepodległych Państw (-31 procent), Niemcy (-14 procent), oraz Ameryka Północna (-3 procent).
Źródło: http://www.directsellingnews.com/