Internet to potęga. Wie to dziś każdy, od początkującego przedsiębiorcy do właściciela największego konsorcjum. W dobie cyfrowej i światłowodowej potęgi, jaką stanowi globalna sieć połączonych komputerów nikt nie jest na tyle bogaty, na tyle popularny i na tyle samowystarczalny, by zdać się tylko na konwencjonalne, papierowe formy promocji.
Jeśli czegoś nie ma w Google, to znaczy, że to nie istnieje
Pewnie słyszałeś, co myśli Bill Gates o największej kiedykolwiek stworzonej bazie informacji: „jeśli czegoś nie ma w Google, to znaczy, że to nie istnieje”. I choć on sam zapiera się tej myśli, to nikt rozsądny nie zaprzeczy jej prawdziwości.
Dziś nikt już nie wie, ile powstało stron internetowych.
Wszystko wskazuje na to, że jest ich więcej niż ludzi na świecie. Tempo ich rozwoju czasami jest większe, innym razem mniejsze, ale nigdy wolniejsze niż wzrost demograficzny. Bill Gates, Tony Hawk czy Crash Bandicoot to postacie, który zna cały świat. I nie ma znaczenia, że ostatni z listy to postać fikcyjna – ludzie mają komputery i korzystają z Internetu. Znają i chcą poznać to, czym interesują się inni. Nadszedł ważny moment, który może mieć ogromne skutki w Twojej dalszej karierze.
Ile osób słyszało o Tobie?
Odpowiedzi może być wiele, równie wiele może być tłumaczeń takiego zjawiska. Ale tak długo, jak długo będziesz unikać szczerości względem siebie, taka długo będziesz sabotował własną karierę. Wpisz swoje nazwisko w Google – ile wyświetlonych stron dotyczy Ciebie? W jak wielu piszą o Tobie? Nie chodzi jednak o wprowadzenie nastroju pogrzebowego, ale o zdopingowanie do działania. Bo wbrew pozorom obecną sytuację można zmienić, poprawić, odwrócić na swoją korzyść. Jak?
Strona internetowa może stać się Twoją najlepszą wizytówką!
Witryna internetowa może stać się Twoją najlepszą wizytówką i najbardziej trafioną inwestycją. Twoja strona internetowa to nieograniczone możliwości i niekończące się horyzonty. Realna szansa na zaistnienie na arenie świata. Dlaczego jest ona tak ważna dla Ciebie? Odpowiedzi jest wiele, a każda kolejna jest ważniejsza od poprzedniej.
Średnia wartość wizytówki to kilkadziesiąt groszy.
Zazwyczaj manager jest w stanie rozdać kilkadziesiąt, kilkaset wizytówek w roku, chyba że stale ma do czynienia z nowymi Klientami. To oznacza kilka tysięcy wydanych kartoników i kilkaset złotych wydanych na tak powszechny rodzaj kampanii informacyjnej. Na tyle powszechny, że większość wizytówek trafia to ostatniej szuflady lub do kosza na śmieci. W taki sposób nie można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Tą metodą nie przykuwa się niczyjego zainteresowania.
Strona internetowa może – i zazwyczaj jest – stać się najbardziej wpływowym źródłem kontaktów z Twoimi nowymi kontrahentami.
Podobnie jak nieograniczone są jej techniczne możliwości, tak samo nieograniczone są sposoby promowania siebie w Sieci. Jesteś managerem, człowiekiem interesu, ale wciąż czegoś brakuje, by inni postrzegali Cię jako człowieka sukcesu. Zajmujesz się koordynacją działań kilkuosobowej grupy, a może jesteś przełożonym wielkiego zespołu, jednakże bez zleceń, bez nowych wyzwań, bez otwarcia się na możliwości, jakie daje cały świat, pozostaniesz tylko przełożonym grupy. Musisz wiedzieć, że wielu innych managerów zdecydowanie wyprzedza Cię w wyścigu po sukces. Musisz również wiedzieć, że nie działo by się tak, gdyby nie ich odważne zaangażowanie w stworzenie elektronicznej wizytówki – szeroko otwartych drzwi do lepszej przyszłości.
Sposoby na wykorzystanie Internetu są nieskończone.
Lecz Ty, jako poważny profesjonalista, nie możesz sobie pozwolić na wykonanie jednostronicowej witryny w cukierkowych kolorach, na której zanudzisz każdego czytającego nudnymi faktami. Możesz dowoli wykorzystać to, co daje rozwój techniki komputerowej i doświadczenie programistów. Stwórz własny, oryginalny sposób prezentacji i zadziw wszystkich albo skorzystaj z gotowych i sprawdzonych rozwiązań, których skuteczność stale potwierdzają miliony menadżerów firm, których przykładem może być strona kowalski.pl. Strony menadżerów mogą być statyczne ale mogą to być również blogi, mikroblogi czy portfolia.
„Jeden obraz mówi do mnie więcej niż tysiąc słów”.
Wykorzystaj tę mądrą radę – to jest szansa dla Ciebie, o której mogłeś nie wiedzieć. A jeśli tak, to wiele innych osób także mogło nie mieć o tym pojęcia. Pokaż się tym, którzy mogą chcieć robić z Tobą interesy. Daj im szansę zobaczyć, kim jesteś i jaki jesteś. Ale nie musisz się ograniczać tylko do zdjęć. Możesz zlecić profesjonalistom wykonanie prezentacji multimedialnej, animacji, w której staniesz się wirtualnym partnerem handlowym dla każdego przedsiębiorcy na Ziemi, przemówisz do niego dowolnym językiem o każdej porze dnia i nocy. Im lepiej dasz się poznać, uwydatnisz swoje walory, tym chętniej będą chcieli rozmawiać z kimś, kto budzi zaufanie.
Jesteś kluczowym ogniwem działania Twojej firmy!
Nie jesteś tylko imieniem i nazwiskiem, do którego przypisana jest funkcja, telefon i adres e-mailowy. Nie jesteś tylko managerem. Jesteś kluczowym ogniwem działania Twojej firmy, który ma wiele do wyrażenia. Na co więc czekasz? Wyraź to! Od kilku lat niewiarygodnym wprost powodzeniem cieszą się blogi, czyli internetowe dzienniki utrzymane w dowolnym stylu. Chcesz tworzyć dziennik postępów i sukcesów Twojej spółki w sposób dostępny dla wszystkich? To doskonały pomysł. Chcesz przekazywać swoje własne myśli w sposób uporządkowany i dodatkowo uatrakcyjniony zdjęciami albo krótkimi filmikami? Proszę bardzo.
Rozwój myśli i postęp to rzeczy naturalne.
Wizytówka nie opowie tego za Ciebie, a blog albo blog firmowy zrobią to z nadzwyczajną zręcznością. O fakcie coraz większego zainteresowania blogami menadżerów i firm świadczy coroczny konkurs na blog firmowy blogifirmowe.wordpress.com. Bolg nie musi być prowadzony codziennie, ale im częściej tym więcej osób go śledzi, przez co promujesz swoje nazwisko jako markę. Wykorzystaj współczesne technologie. Aby prowadzić swoją stronę nie musisz ograniczać się do tego by siedzieć przy komputerze i wpisywać teksty, dziś wystarczy telefon – czy wyobrażasz sobie zamieszczanie treści na swojej witrynie tak prosto jak pisanie SMS’a – to już jest możliwe. Skorzystaj z rady profesjonalistów (doradztwo nie koszt 😉 to inwestycja), którzy pokierują Twoją stroną – wypromują Ciebię – a możesz dotrzeć do milionów.
Jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu.
Nie ulega wątpliwości, że tylko Ty i nikt inny jest w stanie pchnąć tę firmę ku postępowi, ku rozwojowi i ku lepszym perspektywom. Wiesz, jaki jest cel. Ale nie znasz jeszcze wszystkich sposobów do tego, jak ten cel osiągnąć. Możliwe, że nie poznałeś wielu z tych doskonałych metod, jakimi zwykli managerowie stawali się TYMI managerami, o których teraz się mówi i pisze. Profesjonalnie wykonana strona internetowa może stać się wizytówką o nieporównywalnej z niczym innym skuteczności. Równie profesjonalne podejście do kwestii porad w zakresie marketingu internetowego może sprawić, że drzwi do prawdziwego sukcesu otworzą się na pełną szerokość. W końcu może się okazać, że pieniądze wydane na tę niedocenioną formę promocji przyniosą Ci tysiące, dziesiątki tysięcy nowych kontaktów biznesowych, a nieosiągalna dotąd sfera interesów na skalę międzynarodową stanie się rzeczywista.
Czy stać Cię na to, aby nie istnieć Internecie?
mgr inż. Krzysztof Kobiak
Specjalista ds. nowych technologii