Wirtualna tablica korkowa – tak najprościej można wyjaśnić, czym jest wspomniany w tytule serwis społecznościowy Pinterest. I tak, jak na tradycyjnej tablicy korkowej i na tej, możesz przyczepiać zdjęcia z podróży, plan na kolejny dzień albo przepis na ulubione ciasto, którego nie chcesz zgubić.
Jednak w przeciwieństwie do zwykłej tablicy korkowej, która wisi w kuchni albo nad biurkiem, ta może być dzielona z innymi użytkownikami sieci. I właśnie dzięki temu, Pinterest jest, tak jak Facebook czy Twitter, kolejnym medium społecznościowym. Na Pinterest możesz komentować aktywność innych użytkowników, lubić ich zdjęcia i posty, a także przepinać ich obrazy na swoje tablice.
Co musisz wiedzieć o Pinterest
Pinterest to niezwykle potężne narzędzie do promowania biznesu w sieci. Jest to najszybciej rozwijające się medium społecznościowe, które po 3 latach od rozpoczęcia działalności ma już ponad 48 mln zarejestrowanych użytkowników. Pinterest jest również niezwykle wirusowy, ponieważ aż ok. 80% obrazów jest przepinana. Oznacza to, że większość pracy marketingowej wykonują za Ciebie inni użytkownicy, którzy nieświadomie Cię reklamują.
Pinterest jest również niesamowitym źródłem ruchu na stronach internetowych. Użytkownicy serwisu są zupełnie naturalnie kierowani na Twoją stronę, dlatego warto zadbać o odpowiednią ekspozycję swojej witryny na Pinterest (więcej informacji na darmowym webinarium – zapisz się już dziś).
Dlaczego warto wybrać Pinterest
Osoby korzystające z Pinterest są grupą poszukującą inspiracji zakupowych. Okazuje się, że ponad 70% osób odwiedzających Pinterest, szuka właśnie tu produktów, które mogliby nabyć. Mówi się również o tym, że Pinterest to przyszłość e-commerce, ponieważ aż 80% najpopularniejszych kategorii jest związana z zakupami. Oprócz tego, jeśli użytkownik zobaczy produkt na Pinterest, wyda średnio dwa razy więcej na zakupy, niż gdyby dokonywał zakupu za pośrednictwem Facebooka czy Twittera.
Jak widzisz, Pinterest to niesamowite narzędzie do promowania biznesu, w szczególności, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny lub oferujesz usługi fotograficzne, designerskie. Na tym jednak nie kończą się możliwości Pinterest, ponieważ każdy, bez względu na branżę, może skutecznie wykorzystywać to medium społecznościowe.
W kolejnej części otrzymasz kilka przydatnych informacji dotyczących zakładania konta, a także dowiesz się, jak w prosty sposób zacząć promować swój profil.
■
__________
Marta Zych, www.martazych.pl, blogerka zajmująca się rozwojem finansowym i osobistym, a także wykorzystaniem mediów społecznościowych do promowania biznesu.