Co nowego w świecie Multi-Level Marketingu? Amway w nietypowy sposób otwiera rynek w Bułgarii, firmy kosmetyczne zbierają nagrody za umiejętne stosowanie marketingu cyfrowego, Komunistyczna Partia Chin wprowadza reformy, które ucieszyły Nu Skin, a Organo Gold zaprasza na pierwszy w historii firmy zjazd w Europie.
Amway wchodzi na bułgarski rynek
Bułgaria to ostatni kraj, który dołączył do rodziny Amway. Pierwszy etap rozpoczęcia działalności miał miejsce 19 listopada – od tego dnia mieszkańcy Bułgarii mogą rejestrować się w ramach Eastern Europe CLOS Region. Przedstawiciele mogą zamawiać produkty dla siebie i sponsorować innych, ale otrzymują jedynie zniżki w wysokości maksymalnie 50% do wykorzystania przy kolejnych zamówieniach. Nie ma handlu detalicznego ani prowizji od sprzedaży osób ze struktury. Ponadto nie ruszyły jeszcze dostawy na teranie Bułgarii, w związku z czym przedstawiciele mogą zamawiać produkty w każdym innym kraju należącym do CLOS i odbierać je stamtąd. Najbliższe Amway Business Center znajduje się w Bukareszcie, 75 km od granicy Bułgarii.
W etapie drugim, planowanym w połowie roku 2014, zostanie wprowadzona pełna wersja Amway Business Ownet (ABO) i rozpoczną się dostawy na bułgarskie adresy. Przed etapem drugim dozwolone są tylko spotkania jeden na jeden w celu przedstawienia biznesu; spotkania dla większych grup (do 100 osób) wymagają zgody Amway.
Chociaż ten sposób wchodzenia na rynek wydaje się dziwny, Amway praktykuje go od kilku lat. Przez ograniczanie spotkań i utrudnianie dostaw produktów firma celowo chce ostudzić popyt, aby uniknąć problemów związanych ze zbyt szybkim wzrostem struktur czy zbyt dużą ilością nieprzeszkolonych przedstawicieli, którzy psują reputację firmy. Taki system sprawdził się już w Wietnamie, Estonii, Litwie i Łotwie.
Mary Kay, Nu Skin i Avon nagrodzone w konkursie Beauty 2.0 Awards
W konkursie, którego finał miał miejsce 12 listopada 2013 r. w Paryżu, wyłoniono 10 najpopularniejszych platform marketingu cyfrowego (digital marketing) firm kosmetycznych, w tym blogi, sklepy internetowe i aplikacje mobilne. Kilka firm marketingu sieciowego zostało wyróżnionych za najbardziej inspirujące kosmetyki, produkty do pielęgnacji ciała i handel detaliczny w marketingu cyfrowym. Miejsca przyznawano na podstawie głosów konsumentów, którzy wyróżnili marki za ich innowacyjne i pionierskie stosowanie digital marketingu.
Mary Kay, której klienci byli najbardziej aktywnie głosującą grupą w tym konkursie, otrzymała nagrodę Best Website. Nagroda Best Facebook powędrowała do Nu Skin, a Avon UK znalazł się w pierwszej piątce firm w kategorii Best Twitter.
Beauty Awards 2.0 to doskonały sposób sprawdzenia, które firmy przemysłu kosmetycznego mają najlepszy kontakt ze swoimi klientami. Firmy, które wzięły udział w tym konkursie, zwróciły się o pomoc do swoich konsumentów, a ich wsparcie przerosło najśmielsze oczekiwania!
– komentuje Irina Kremin, dyrektor zarządzający InnoCos Events, organizatora konkursu.
Nu Skin zachęcone do działania przez Komunistyczną Partię Chin
Według Global Times of China przedstawiciele Nu Skin Enterprises (NSE) powiedzieli, że zostali zachęceni do działania przez propozycje dalszych reform przedstawione na Trzecim Zjeździe Plenarnym Partii Komunistycznej Chin. Steven J. Lund, prezes zarządu NSE, powiedział, ze firma jest pod wrażeniem wzrostu ekonomicznego w Chinach w ciągu ostatnich trzydziestu lat reform i otwierania się na świat, a NSE, jako zagraniczny biznes obecny w Chinach od 10 lat, jest przekonana, że te wysiłki nie ustaną.
Uważamy, że Chiny dokonują właściwych zmian, aby wspierać rozwój ekonomiczny i swoich mieszkańców, a otwarcie wolnego rynku ułatwi naszej firmie odniesienie tu sukcesu
– powiedział Lung.
Chiny pogłębią swoje reformy ekonomiczne, aby zapewnić, że rynek odgrywa „decydującą” rolę w lokowaniu środków. Rząd głosował za zmianą swoich funkcji i zmniejszeniem wpływu administracji na rynek. Ingerencje te są uważane za przyczynę wysokich kosztów administracyjnych, niskiej efektywności i korupcji.
Organo Gold zaprasza na pierwszą europejską konwencję
Pierwszy zjazd przedstawicieli Organo Gold w Europie odbędzie się w Rzymie, w dniach 4-6 kwietnia 2014 roku. Dystrybutorzy z krajów europejskich będą mieli okazję poznać liderów Organo Gold, świętować razem ogromny sukces firmy w Europie i poczuć się częścią Organo Gold Family.
Rzym jest kulturalnym centrum Europy i jednym z najpiękniejszych miast na świecie. Dołącz do Diamentów, Dystrybutorów i zarządu Organo Gold w jednym z najbardziej ekskluzywnych miejsc we Włoszech i zmień sposób prowadzenia biznesu w Europie raz na zawsze!
– zachęca zarząd firmy.
Organo Gold to firma założona przez Bernarda Chua w 2008 roku, której misją jest upowszechnianie wiedzy o Ganodermie w każdym zakątku świata i współpraca z tysiącami ludzi, aby osiągnąć ten cel.
——-
Redakcja Rankingu MLM