Drodzy Czytelnicy, przed Wami garść aktualności z kraju i ze świata. Co nowego wydarzyło się w branży sprzedaży bezpośredniej?
FM Group uhonorowane Certyfikatem Wiarygodności Finansowej
Spółka FM Group World otrzymała prestiżowy Certyfikat Wiarygodności Finansowej. Certyfikaty te są przyznawane w Polsce od czterech lat przez międzynarodową wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Poland firmom o doskonałej kondycji finansowej. Celem ich przyznawania jest upowszechnianie godnych naśladowania wzorców funkcjonowania przedsiębiorstw, stąd to prestiżowe wyróżnienie otrzymuje zaledwie 1% najlepszych polskich firm. Nagrodzenie certyfikatem oznacza, że dane finansowe firm dają gwarancję na wysoki poziom rentowności, zdolności i płynności finansowej, a obowiązki płatnicze realizowane są terminowo.
Przyznanie certyfikatu firmie FM GROUP World jest więc potwierdzeniem atrakcyjności rynkowej spółki oraz jej wiarygodności w oczach kontrahentów, franczyzobiorców i Partnerów Biznesowych z całego świata.
Sprzedaż bezpośrednia w Indiach zwalnia
Branża sprzedaży bezpośredniej, która ciągle zmaga się z problemami związanymi z regulacjami prawnymi w Indiach, zanotowała duży spadek wzrostu. Podczas gdy w latach 2012 – 2013 wskaźnik wzrostu wynosił 12,2 procenta, w rok później obniżył się do 4,3 procenta, co oznacza trzykrotny spadek. W poprzednich latach branża rozwijała się wyjątkowo dynamicznie: w roku 2009-2010 wzrost wynosił 24 procent, a rok później – 22 procent. Wszystkie dane pochodzą z raportu Indyjskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Duże rozbieżności zachodzą pomiędzy północą a południem kraju. Podczas gdy w stanach północnych sprzedaż bezpośrednia rozwija się dobrze, w stanach południowych zdecydowanie zwolniła, co ma swoje odbicie w statystykach. „Region południowy, który wcześniej był naszą główną bazą, obecnie nie radzi sobie dobrze. Powodem są niejasności prawne i brak spójnej polityki. W stanie Kerala sprzedaż bezpośrednia zatrzymała się całkowicie” – mówi sekretarz Stowarzyszenia Chavi Hemanth.
W Indiach w systemie sprzedaży bezpośredniej najlepiej sprzedają się produkty wellness (44 procent rynku), kosmetyki (33 procent) oraz środki do pielęgnacji ciała (12 procent).
Lyoness rozwija program dla małych i średnich firm
Jako część swojego programu lojalnościowego dla lojalnych handlowców Lyoness coraz mocniej koncentruje się na małych i średnich przedsiębiorstwach. Dzięki Lyoness Solution Pack mniejsi partnerzy otrzymają dostęp do rozwiązań marketingowych zarezerwowanych do tej pory dla dużych firm: skutecznych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania lojalnych klientów. „W ten sposób również małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wdrażać profesjonalne i indywidualne zarządzanie konsumentami oraz osiągnąć wzrost dochodów” – mówi Harald Koch, członek zarządu grupy Lyoness AG.
Pakiet usług przeznaczonych dla sektora MŚP bazuje na tablecie ze specjalistycznymi aplikacjami zapewniającymi wiele funkcji związanych z pozyskiwaniem i utrzymywaniem klientów. Zestaw kart dla konsumentów z logo firmy pozwala członkom społeczności zakupowej Lyoness korzystać ze wszystkich korzyści oferowanych przez lojalnych partnerów. Ponadto małe i średnie firmy zostaną zaopatrzone w różne moduły do profesjonalnego zarządzania nowymi i stałymi klientami.
4Life w Niemczech
4Life świętuje otwarcie swojego 24 rynku. Ta firma z branży wellness weszła na niemiecki rynek, otwierając nowe biuro w Hamburgu. W ceremonii przecinania wstęgi udział wzięło 400 gości. W budynku znajdują się miejsca spotkań, pracownie komputerowe oraz bibliotekę biznesową – wszystko to ma służyć dystrybutorom, ułatwiając im pracę i rozwijanie własnych biznesów.
„4Life Germany ma strategiczną lokalizację, dzięki czemu może stać się motorem rozwoju i wspierać lokalnych dystrybutorów. To biuro oferuje naszym współpracownikom wspaniałe możliwości rozwijania swoich biznesów i relacji” – powiedział Rafael Fernández, wiceprezes 4Life na Europę.
Z biurami na pięciu kontynentach firma – z siedzibą główną w Salt Lake City – zwiększyła obroty o 13 procent w 2014 roku. Październik przyniósł rekordowe wyniki sprzedaży – w Hong Kongu wzrost wyniósł aż 135 procent, a w Korei Południowej – 126 procent.
Redakcja Grupy AlterBusiness
Źródła:
www.businessforhome.org
www.directsellingnews.com
www.fmgroup.pl