O autorze
Przedsiębiorca internetowy, praktyk sprzedaży i marketingu, wydawca amerykańskich bestsellerów i autor książek biznesowych. Sprzedaż, marketing i internet – to trzy słowa, które charakteryzują Marcina Osmana najtrafniej. Działa niestandardowo, a w każdym swoim projekcie skupia się na tym, aby jak najszybciej i najbardziej efektywnie osiągnąć założone cele. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia i zupełnie nowe formy promocji oraz komunikacji. Swoimi działaniami pokazuje, że marketing w internecie można robić bezkosztowo i z konkretnym wynikiem sprzedażowym. Stał się ikoną biznesu internetowego i coraz więcej liderów MLM uczy się od niego jak być skutecznym sprzedawcą.
Większość ludzi nienawidzi sprzedaży, ale za to kocha jej efekt, czyli pieniądze oraz prestiż, jaki daje skuteczne domykanie deali.
Wymówki
Zawsze fascynowało mnie to, jak wiele wymówek mają ludzie, aby tylko nie przejmować się sprzedażą. Oto kilka z nich:
- Nie lubię, nie potrafię
- Nie chcę wciskać oferty na siłę
- Nie jestem zmotywowany
- A co jeśli klient mi odmówi?
- Nie mam bazy klientów
- Ludzie mówią, że nasz produkt jest za drogi
- Nie mam zbudowanego personal brandu, więc klienci nie traktują mnie poważnie
- Jestem za młody/za stary
- Nie mam znajomości
- Czekam na wydrukowanie wizytówek i katalogów
Można by tę listę rozwijać niemalże w nieskończoność, ale w tym artykule skupiam się na rozwiązaniach, a nie na przeszkodach!
Cała powyższa lista jest zbiorem argumentów, które sami sobie sprzedaliśmy tylko po to, aby usprawiedliwić swoje lenistwo, brak proaktywności, konformizm, prokrastynację itp.
Co zatem zrobić, aby osiągać wyniki a później zamieniać je na ponad przeciętne, by w kolejnym etapie stać się sprzedażowym numerem 1 w swojej branży?
Poniżej lista konkretnych rekomendacji jak stać się lepszym sprzedawcą:
- Świadomość tego, że powyższe rzeczy to jedynie głos naszego EGO, którego jedynym celem jest powstrzymanie nas przed zmianą i nabywaniem nowych umiejętności.
- Działanie pomimo strachu/obawy. Boję się, dlatego działam. Nie chce mi się, dlatego to zrobię. Nie potrafię, więc się nauczę. Brak mi motywacji, więc będę działał pomimo jej braku.
- Jestem dorosły – tzn. wiem, kim jestem, jak działam, co jest moją mocną i słabą stroną, więc negatywne odpowiedzi od klienta są dla mnie jedynie informacją zwrotną, która pokazuje mi, że muszę zmienić strategię lub docierać do zupełnie innych klientów.
- Personal brand jest bardzo ważny, dlatego już dzisiaj rozpocznę jego budowanie. A zacznę od rzeczy najprostszych, czyli zadbam o to, by moje social media były moją wizytówką.
- Skupienie się na rzeczach ważnych – nie wizytówkach, katalogach, nie na początkowym braku pieniędzy, ALE na tym, w jaki sposób mogę służyć mojemu klientowi w temacie, którego akurat potrzebuje.
- Słuchanie, a nie gadanie, czyli „praca pytaniami”. Co mogę dla Ciebie zrobić? W czym mogę Ci służyć? Co jeszcze wymaga dopracowania z mojej strony? Kiedy będzie dla Ciebie dobry czas na ABCD?
- Eksperymentowanie – pozwól sobie na wyłamanie się ze wzorca/schematu. Żartuj, wręczaj prezenty, prowokuj, domykaj wcześniej, niż mówi Ci Twoja intuicja, albo zwlekaj, aż to sam klient będzie chciał sfinalizować transakcje w myśl zasady, że każdy jest inny i nie można stosować jednego schematu do wszystkich.
A przede wszystkim dawaj swoim klientom wartość, nawet wtedy gdy od Ciebie (jeszcze) nie kupili.
Zbiór powyższych rekomendacji to lista najważniejszych rzeczy, które powodują, że skutecznie sprzedaję moim klientom. Jednocześnie jest to lista rzeczy, których NIE robi moja konkurencja.
Jak być skutecznym sprzedawcą?
Sam wyciągnij wnioski i podejmij DECYZJĘ czy chcesz stać się skutecznym sprzedawcą. Jeśli tak, to pamiętaj, że w przypadku skutecznego sprzedawcy NIGDY nie ma mowy o braku popytu na jego usługi! 🙂
Autor: Marcin Osman