Czy pamiętacie artykuł Allegro kontra MLM? Tekst ukazał się w pierwszym wydaniu kwartalnika Manager MLM. Kto nie czytał niech czym prędzej nadgoni zaległości. Gazetę można pobrać w formie elektronicznej z naszego serwisu albo zamówić wysyłkę wersji papierowej. A już niebawem na rynek wejdzie drugie wydanie Managera, w którym także znajdziecie wiele bardzo interesujących artykułów, wywiadów, analiz i komentarzy oraz świeżych newsów i relacji z ważnych dla naszej branży wydarzeń.
Mamy też dla Was niespodziankę. Na drugą część artykułu Allegro kontra MLM nie musicie czekać. Już teraz ją Wam przedstawiamy. Pamiętajcie jednak, że kto nie czytał części pierwszej, ten może nie być do końca zorientowany w temacie!
Allegro kontra MLM – cz. 2
Branża MLM przeżywa olbrzymi rozkwit. Pojawia się na rynku coraz więcej dobrych firm MLM. Do tej pory niewiele mogło zaszkodzić rozwojowi branży sprzedaży bezpośredniej, ale przyszedł ten moment, że trzeba powiedzieć to wyraźnie. MLM musi zmierzyć się ze sprzedażą internetową. Dla niektórych brzmi to dziwnie, przecież MLM jest jednym z narzędzi które zwiększają sprzedaż. Dla innych słowo Allegro wywołuje dreszcze. Sprawdźmy jak jest naprawdę.
Zacznijmy od przyczyny. Dlaczego dystrybutorzy sprzedają produkty na allegro? Zazwyczaj dlatego, że mają ich za dużo. Czyli albo za dużo kupują albo nie potrafią sprzedać po cenie dystrybucyjnej. Czasami problem tkwi w samej firmie, która nie dostosowała się do warunków rynkowych. Świat się zmienia, a firma nadal działa tak, jakby były lata osiemdziesiąte poprzedniego wieku. W niniejszym artykule nie będziemy zmieniać firm, ani ingerować w ich politykę. Myślę, że w większości firm MLM pracują naprawdę mądrzy ludzie i wiedzą, co mają robić. Zajmiemy się tym, co mogą zrobić dystrybutorzy aby „wygrać walkę” z Allegro.
Zadajmy sobie pytanie. Dlaczego klienci kupują od dystrybutorów. Ponieważ zapewniają im serwis na najwyższym poziomie. Dlaczego kupując zaawansowany sprzęt wolimy udać się do sklepu specjalistycznego niż do marketu. Ponieważ mają tam fachowy personel, który jest w stanie dopasować produkt do naszych potrzeb. Takiej obsługi nie otrzymamy w intrenecie. Kiedy zapewniamy naszemu klientowi profesjonalny serwis poparty naszym doświadczeniem, to klienci kupią od nas. Z drugiej strony czy zawsze kupując produkt w Intrenecie otrzymujemy tą jakość jakiej się spodziewaliśmy? Czy mamy 100 % pewność co do oryginalności?
Wiele ciekawych wskazówek na temat tego, jak sobie radzić z Allegro znajdziesz na http://forum.rankingmlm.com/topic/139-sprzedaz-produktow-mlm-na-allegro/ Chętnie dowiem się o waszych doświadczeniach.
Zastanawiasz się, jak zbudować trwałe relacje? Podpowiem ci w najbliższym czasie.
Daniel Kubach