Facebook w ciągu kilku ostatnich lat wygodnie zadomowił się w naszym codziennym życiu. Portal społecznościowy już dawno wyszedł poza ramy Internetu, a charakterystyczne logo firmy Zuckerberga jest obecne niemal wszędzie. Nawet producenci ryżu nawołują nas ze swoich opakowań do lajkowania ich produktu. Wykorzystanie portalu w celach marketingowych jest obecnie niemal obowiązkiem.
Ponad dwanaście milionów osób w samej Polsce posiada konto na Facebooku. Z perspektywy firm sprzedaży bezpośredniej jest to dwanaście milionów potencjalnych klientów i współpracowników, do których można dotrzeć niemal za darmo. Reklamowanie swoich produktów nigdy wcześniej nie było tak proste. Z tego powodu wiele firm przenosi swoją działalność na portal. Dlaczego? Na fanpage’u można w czytelny sposób zamieścić wszystkie kluczowe informacje o firmie, poinformować o nadchodzących wydarzeniach i zareklamować produkt. Również wizualnie posty potrafią zrobić niemałe wrażenie. W ciągu kilku następnych dni przedstawimy wam wybrane profile firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią. Zapraszamy na pierwszą część zestawienia!
1. AVON Polska
Na pierwszy ogień pójdzie fanpage firmy znanej każdej osobie interesującej się sprzedażą bezpośrednią (i nie tylko). Strona AVON Polska została polubiona przez blisko pół miliona osób. Wpisy pojawiają się średnio cztery razy dziennie i nie zawsze są one reklamami produktów firmy, choć te oczywiście występują najczęściej.
Na fanpege’u znajdziemy informacje o produktach skierowanych zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, reklamy perfum, przyrządów do makijażu, żeli i wielu, wielu innych z bogatej oferty firmy. Okazjonalnie zamieszczane są filmy związane z działalnością AVON oraz materiały instruktażowe.
Przedstawione powyżej zdjęcie cieni do powiek opatrzone opisem: „Uwielbiamy smokey eye. A Wy jaki makijaż lubicie najbardziej? Swój wybór zostawcie w komentarzu.” zostało polubione przez 295 osób i udostępnione 81 razy.
Post przedstawiający perfumy, ale jednocześnie odnoszący się do wakacyjnych podróży lubi 155 osób, a 81 ponownie go udostępniło. Opis pod postem „Weekendową przygodę czas zacząć! To gdzie tym razem nas zabierzecie?” nakłania do komentowania i dzielenia się przygodami urlopowymi.
Posty dodawane przez administratorów nakłaniają fanów firmy do interaktywnej zabawy i dzielenia się swoimi wrażeniami, doświadczeniami i opiniami dotyczącymi produktów.
[next_button color=”blue” link=”https://www.facebook.com/AvonPolska?fref=ts”]Jeśli chcesz zobaczyć więcej postów, odwiedź fanpage firmy AVON [/next_button]
2. Mary Kay Polska
Zapewne większość z nas wie, jak wygląda szata graficzna Facebooka. Charakterystyczne kolory – szary i niebieski wylewają się z ekranu. Jest to dość kłopotliwa sytuacja dla firmy, której od lat symbolem jest intensywna barwa. Każda zorientowana w temacie osoba wie, że Mary Kay od początku swojego istnienia wyróżnia się różowym kolorem. Szczególnie widoczne było to w ojczyźnie firmy, Stanach Zjednoczonych, gdzie konsultantki ubierane były w róż oraz jeździły do swoich klientów cadillacami w tym samym kolorze. Tu mimo wszystko widać, że jest to Mary Kay. Znajdziemy tu katalogi, newsy dotyczące firmy i wiele innych, przydatnych informacji.
Powyższy post powiązany jest z opinią zadowolonej klientki Mary Kay, która napisała: „Używam tylko kosmetyków Mary Kay. Może nie są tanie, ale bardzo wydajne. A dobra jakość zawsze miała swoją cenę. Polecam, warto w siebie inwestować.” Zdobył on aż 413 lajków, a 103 dumne osoby udostępniły go dalej.
Mary Kay troszczy się o swoich klientów i konsultantów. Na fanpage’u firmy znajdziemy wiele postów z sentencjami, które cieszą się niezwykłą popularnością. Powyższy polubiło 196 osób i udostępniło 48.
Chcesz pokonać niebiesko-szarą facebookową rutynę?
[next_button color=”blue” link=”https://www.facebook.com/MaryKayPolska?fref=ts”]Wejdź na fanpage firmy Mary Kay i daj się ponieść intensywności kolorów[/next_button]
3. Colway International
Colway posiada nie jeden, a dwa fanpage’e zasługujące na naszą uwagę. Pierwszy, „Colway International – Official Fanpage”, zawiera wiele ciekawych informacji o wszelkich wydarzeniach związanych z tą międzynarodową firmą. Dowiemy się jakie konferencje (w tym zagraniczne) niebawem się odbędą. Znajdziemy informacje o szkoleniach dla Partnerów w ramach innowacyjnego EDU, a współpracownicy – dzięki fanpage – są poinformowani właściwie o wszystkim. Śledząc Colway International – Official Fanpage, uczestniczymy w życiu firmy tak, jakbyśmy przebywali w jej siedzibie codziennie.
Plan marketingowy w odcinkach? Dlaczego nie! Opis do powyższego postu brzmi: „Czy wiesz, że… Nadprowizja naliczana jest od obrotów wszystkich Klientów i Partnerów w Twoim Drzewie Nadprowizji, po obu jego stronach? Wyhoduj własne drzewo z #ColwayInternational!”
Posty, które zapraszają na szkolenia i wydarzenia firmowe, nie straszą szarą, nudną kreacją. Są pomysłowe, pełne życia i kolorów.
[next_button color=”blue” link=”https://www.facebook.com/ColwayInternationalOfficialFanpage?fref=ts”]Zapoznaj się z piękną odsłoną kolagenowego biznesu[/next_button]
Drugi fanpage firmy nosi nazwę „Colway International Feel Great Polska”. Zawiera przede wszystkim informacje o produktach. Dowiemy się z niego o wszelkich nowościach i promocjach. Miłym dodatkiem są posty motywacyjne.
Spójrzcie wyżej. Delikatność łączy się z siłą lidera!
Piękno i prostota znajdują odzwierciedlenie w postach przedstawiających kosmetyki firmy. Chociaż na grafice nie ma żadnych informacji, dołączony opis doskonale prezentuje produkt: „Włosy, włosy, włosy… Ciągle myślisz jak ułożyć swoją fryzurę? Uważasz, że Twoje włosy stały się matowe? Nie wiesz jak sprawić by wyglądały zdrowo i lśniąco? Stosuj naszą Odżywkę do włosów z linii Natural i zachwyć wszystkich cudowną fryzurą.”
Chcesz poznać ofertę firmy?
[next_button color=”blue” link=”https://www.facebook.com/ColwayInternationalFeelGreatPolska?fref=ts”]Wejdź na fanpage[/next_button]
4. Roboclean Poland
Kolejny fanpage to już inna tematyka – nie dotyczy kosmetyków. Roboclean jest popularnym systemem sprzątającym. Dzięki postom poznamy wszystkie części sprzętu, przeczytamy ciekawe artykuły oraz dowiemy się, dlaczego warto współpracować z firmą.
Powyższy post jest nawiązaniem do współczesnego Pop Artu, a jego opis: „Z pozdrowieniami dla tych, których kurz wyprowadza z równowagi!” powoduje uśmiech u każdego oglądającego.
Profil Roboclean Poland na Facebooku to też dawka humoru i rozrywki. Bo „Z urządzeniem Roboclean nic takiego Ci się nie przytrafi…”
[next_button color=”blue” link=”https://www.facebook.com/RobocleanPolandPL?fref=ts”]Odwiedź fanpage[/next_button]
Mimo ograniczeń, jakie narzuca nam Facebook, twórcy profili tworzą kreatywne i przyciągające uwagę potencjalnych klientów i współpracowników posty. Gratulujemy inwencji!