Facebook z platformy, która miała ułatwiać prywatne kontakty ze znajomymi powoli ewoluował w stronę miejsca, gdzie można prowadzić biznes. Jednocześnie jego najmłodsi użytkownicy coraz częściej przenoszą się gdzie indziej, a nowe portale społecznościowe powstają jak grzyby po deszczu. Mark Zuckerberg jest świadomy tych zmian. Właśnie testuje nowe narzędzie biznesowe, nazwane po prostu Facebook at Work.
Zapowiedzi i plotki na ten temat pojawiły się już w ubiegłym roku. „Facebook at Work” to komercyjna platforma do wewnętrznej komunikacji, stworzona z myślą o firmach. Zuckerberg postanowił bowiem podzielić się rozwiązaniem, które z powodzeniem stosuje we własnym przedsiębiorstwie i wprowadzić je na szeroką skalę.
Nowe narzędzia
„At Work” w wielu aspektach będzie kopią Facebooka. Również tutaj każdy pracownik będzie dysponował własnym profilem, strumieniem aktualności (tak zwany News Feed), możliwością wysyłania prywatnych wiadomości na czacie, szablonem tworzenia wydarzeń i grup. Ci, którzy mieli już do czynienia z tym portalem, nie będą mieli żadnych problemów z odnalezieniem się w jego nowej wersji.
Do nowości, które zaoferuje firmom FB, należy zaliczyć między innymi możliwość pracy nad dokumentami w czasie rzeczywistym. Pojawią się nowe narzędzia i funkcje, ułatwiające poufną komunikację wewnątrz firmy. Zuckerberg uważa, że nowa platforma może stać się alternatywą dla służbowych e-maili.
Dyskrecja przede wszystkim
Nowa odnoga portalu stawia przede wszystkim na dyskrecję – w końcu nikt nie chce, aby firmowe dokumenty „wyciekły” do sieci. Dlatego konta w „at Work” będą całkowicie oddzielone od prywatnych profili, co uniemożliwi rozpowszechnianie poufnych danych i jakichkolwiek informacji służbowych.
Nie wiadomo, w jaki sposób Zuckerberg zamierza na tej aplikacji zarabiać. Prawdopodobnie nie poprzez reklamy, ale płatną subskrypcję, jak przypuszczają zainteresowani. Trudno jednak powiedzieć na ten temat cokolwiek pewnego.
Własna wersja i jej potencjał w MLM
Stworzenie „Facebook at Work” wyraźnie wpisuje się jednak w politykę założyciela Facebooka, który sukcesywnie stara się zwiększać swój udział w rynku mediów społecznościowych. W tym celu wykupuje te portale, które odciągają jego użytkowników (jak aplikację Instagram, Drop.io, Lightbox.com, What’s App i inne). Gdy ich właściciele nie są zainteresowani transakcją, po prostu tworzy własne odpowiedniki, tak jak w tym przypadku. Narzędzie spełniające podobne funkcje jak „at Work” powstało już siedem lat temu – był to serwis społecznościowy Yammer, wykupiony cztery lata później przez Microsoft.
Podsumowując, Facebook at Work jako biznesowa wersja tradycyjnego portalu ma w sobie spory potencjał. Jej zadanie jest proste: skupiać ludzi pracujących w jednej firmie, ułatwiać wzajemną komunikację, a przy tym nie rozpraszać powiadomieniami ze starego serwisu. Platforma może zatem znacznie uprościć pracę zdalną, której popularność szybko rośnie. Widzimy też inne zastosowanie – zarządzanie swoją strukturą w biznesie MLM. Chcielibyście przetestować to rozwiązanie? My tak!
Na podstawie:
- http://socialpress.pl/2015/01/facebook-testuje-at-work-czy-oferta-zuckerberga-dla-biznesu-jest-atrakcyjna/
- http://pclab.pl/news61449.html