Oto pięć najbardziej skutecznych technik sprzedaży, które możesz wykorzystać do zwiększenia sprzedaży i przychodów firmy. Zrób to jak najszybciej lub zastanów się, jak wiele tracisz zwlekając kolejny dzień.
1. Klient idealny
Masz możliwość poprawy efektywności sprzedaży przez stworzenie profilu idealnego klienta. W ten łatwy sposób można zidentyfikować te osoby, które prawdopodobnie kupią Twój produkt.
2. Perswazja
Po stworzeniu profilu idealnego klienta, następnym logicznym krokiem jest przekonanie go, aby dokonał zakupu. Jak skutecznie to zrobić? Musisz uświadomić klientom, że twój produkt poprawi jakość ich życia lub ułatwi osiągnięcie celów. Na tym etapie zachęcam do odwoływania się do emocji, a nie, jak to robią początkujący, do logiki.
3. Wyróżnienie
W dzisiejszym świecie na rynku znajduje się bardzo wiele produktów, które trudno odróżnić. Produkty kilku producentów potrafią być niemal identyczne, nierozróżnialne dla laika. Twoim zadaniem jest takie prezentowanie produktu, aby wyróżnić go, pokazując przewagę nad konkurencją. Dokonaj porównania, a istniejące różnice podkreśl jako swoje atuty.
4. Wizualizacja
Jest tak wiele sposobów, aby zmotywować się do działania. Bardzo znanym jest wizualizacja. Możesz ją wykorzystać jako element pokazujący efekt, jaki pojawi się dzięki używaniu Twojego produktu. Przykładowo, jeżeli klientka chce zrzucić kilka zbędnych kilogramów, to za pomocą zdjęć pokaż jej jak będzie wyglądać opalając się w bikini podczas nadchodzącego urlopu, a chwytliwym hasłem zaproś do zakupu.
5. Zamykanie sprzedaży
W jaki sposób można usłyszeć od klienta: „Tak, kupuję"? Należy zadać mu pytanie, choćby: „Dogadaliśmy się?" Wiele osób nie zadaje tego pytania, bo boi się odpowiedzi „nie”, jednak „tak” w takim przypadku też nie usłyszą.
Już wiesz co zrobić. Przecież to takie proste. Więc – na co czekasz? Działaj. Zarabiaj więcej.
Maciej Kozubik
Coach i Trener Biznesu