Coraz częściej poszukujemy nowych możliwości uzyskania dodatkowych przychodów, a jednocześnie dzisiejszy rynek oferuje szereg opcji tym, którzy chętnie angażują się w nadobowiązkowe działalności i projekty. Przykładem takiej formy są programy partnerskie, gdzie średni dochód uczestników wybranych programów to kilkaset złotych miesięcznie. Śmiało można więc stwierdzić, że jest to świetny plan na uzyskanie dodatkowych przychodów.
Najkrócej mówiąc, program partnerski to działalność, w której za naszą lojalność możemy zostać nagrodzeni wyjątkowymi korzyściami. Ugruntowaną pozycję na rynku mają programy, w których nie przyznaje się bezpośrednio pieniędzy, lecz zbiera punkty i gwiazdki, które w późniejszej kolejności mogą zostać wymienione na nagrody rzeczowe, przywileje i inne benefity. Coraz większą popularnością cieszą się jednak rozbudowane programy lojalnościowe, gdyż coraz szersze grono osób widzi w nich realne dochody – nie chcą oni otrzymywać nagród rzeczowych, lecz gotówkę. Dla firm, które realizują tego typu programy jest to niedrogi i skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Metodę tę przykładowo, bardzo często wykorzystują banki.
Programy partnerskie można podzielić na dwa główne segmenty: programy tradycyjne, funkcjonujące zarówno na platformach internetowych, jak i w rzeczywistości oraz wyłącznie internetowe. Przy programach internetowych wszystko dzieje się w sieci. Z tego rodzaju najczęściej korzystają sklepy internetowe. Odbywa się to poprzez tzw. aktywne linki internetowe, które uczestnik otrzymuje od firmy w celu rozesłania ich znajomym. Jeżeli zakupy zostaną zrobione poprzez kliknięcie w ten link i tym samym wejście na stronę firmy, uczestnikowi automatycznie przyznawane są korzyści. Prawdziwą zaletą programów lojalnościowych jest fakt, iż działają one w oparciu o nowoczesne systemy informatyczne, co z kolei umożliwia w każdej chwili sprawdzenie ile punktów, bądź pieniędzy zostało zebranych. A ponadto, zadowolony uczestnik programu partnerskiego to pozytywne opinie, a więc dotarcie do kolejnych potencjalnych klientów.
Ciekawy przykład programu lojalnościowego, dzięki któremu możliwe jest uzyskanie korzyści w postaci gotówki, prowadzi również znana w branży multi-level marketingu firma Lyoness, oferująca korzyści z zakupów ponadbranżowo i ponadkrajowo u 29.000 partnerów handlowych. Wszystko opiera się tu na bardzo prostych zasadach. Uczestnicy programu dokonują zakupów przy użyciu bonów oryginalnych sieciowych partnerów handlowych, nabytych w Lyoness, rejestrują zakupy kartą Cashback, a także poprzez platformę online oraz nowoczesną mobilną aplikację, dzięki której możliwe jest wygenerowanie bonów elektronicznych m.in. na smartfonie. Przy każdym zakupie u partnera handlowego Lyoness uczestnikowi programu przypisane zostaje do 2% wartości z zakupu na specjalne konto korzyści. Dzięki temu na osobistym koncie gromadzi się kwota, a po osiągnięciu minimum 22,50 zł zostaje ona bez potrąceń przelana na prywatne konto bankowe uczestnika. Za zakupy u partnerów Lyoness otrzymujemy więc realny zwrot pieniędzy! Prawdziwy program partnerski rozpoczyna się jednak o krok dalej – poprzez rekomendację programu, co z kolei pozwala na otrzymanie do 0,5% wartości z zakupów dokonanych z bezpośrednich i pośrednich rekomendacji uczestnika, a więc przez jego bliskich i znajomych (tzw. bezpośredni i pośredni bonus przyjacielski). Co więcej, Lyoness wykorzystuje wszelkie kanały komunikacyjne typu Facebook, Google+, Twitter oraz własny internetowy kanał „Lyoness.TV” w celu ułatwienia dostępu do wszelkich aktualności dotyczących programu i firmy (więcej informacji na www.lyoness.pl).
Warto zatem szerzej zainteresować się ofertą programów partnerskich – wszystko wskazuje na to, że tego typu forma uzyskiwania dodatkowych przychodów będzie się dynamicznie rozwijała w najbliższych latach. W Polsce programy partnerskie są wciąż młode, a partnerzy dopiero uczą się jak skutecznie zyskiwać. Z drugiej strony, zanurzone w kryzysie społeczeństwo coraz częściej szuka alternatywnych źródeł zarobku. Może więc to dobry moment, by zacząć czerpać korzyści z programu lojalnościowego?
■
Redakcja Rankingu MLM