64% Polaków uważa, że osoby z nadwagą spotykają liczne słowne przykrości związane z ich wyglądem. Jednak tylko 7% twierdzi, że sami byli ofiarami obraźliwych komentarzy nawiązujących do ich wagi. Wśród osób otyłych odsetek ten wynosił niewiele więcej – zaledwie 8%. Czy zatem wciąż możemy mówić o społecznej dyskryminacji osób otyłych? Czy rzeczywiście ludzie walczący z nadwagą spotykają na swojej drodze więcej trudności niż osoby szczupłe? A może coraz rzadziej mamy do czynienia ze społeczną krytyką w stosunku do osób z nadwagą?
Na te i wiele innych pytań związanych z problemem nadwagi odpowiedzą przedstawiciele firmy Herbalife oraz zaproszeni przez nich goście w trakcie spotkania zorganizowanego z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Walki z Otyłością.
W spotkaniu wezmą udział Edyta Kurek, wiceprezes Herbalife na obszar Wschodniej Europy Centralnej oraz Bliskiego Wschodu, Agata Ziemnicka, dietetyk oraz psycholog kliniczny, Centrum Psychodietetyki „Równowaga”, terapeuta Szpitala Neurologicznego w Warszawie i dr Tomasz Sobierajski socjolog Uniwersytetu Warszawskiego.
Magazyn “the Lancet” opublikował raport dotyczący otyłości i działań, w tym legislacyjnych, jakie powinny podejmować narodowe rządy, aby zatrzymać epidemię otyłości. Poniżej przedstawiamy link do wiadomości BBC, które podsumowują badania http://www.bbc.co.uk/news/health-14669203 oraz komentarz Edyty Kurek wiceprezes Herbalife na obszar Wschodniej Europy Centralnej oraz Bliskiego Wschodu.
"Nowa polityka Unii prowadząca do ograniczania soli, tłuszczów oraz cukrów w produktach jest słuszna i w pewnym wymiarze może być sposobem rozwiązania problemu otyłości społeczeństw Europy. Jednak opodatkowywanie żywności zawierającej znaczną ilość tłuszczu, nie jest rozwiązaniem problemu. Problem otyłości, jak każdy inny, należy rozwiązywać wielopłaszczyznowo. Prawo i podatki to „kij”, potrzebna jest też „marchewka”, ponieważ ludzi są bardziej skłonni do zmian zachowań, wtedy, kiedy tego chcą, a nie wtedy, gdy jest to im narzucane odgórnie.
Rozwiązanie musi leżeć na poziomie wsparcia i edukacji indywidualnej i społecznej. Herbalife, jako firma działająca w obszarze odżywiania, widzi ogromny wzrost tego rodzaju inicjatyw w ciągu ostatnich 2 lat, w całej Europie, ale także w Polsce. Nasi Niezależni Dystrybutorzy tworzą grupy wsparcia dla osób odchudzających się w ramach programu „Wyzwanie na odchudzanie”. Są to małe społeczności, które przez okres 12 tygodni, spotykają się, aby dowiedzieć się o zdrowym odżywianiu i dodatkowo wspierać się w procesie odchudzania. Te spotkania, w których bierze udział zaledwie kilkanaście osób, odnoszą ogromne sukcesy, pomagając dosłownie tysiącom ludzi.