Od pierwszych dni września Herbalife jest obecny na terenie Libanu. To drugi, po Izraelu, rynek z regionu Bliskiego Wschodu, na którym firma prowadzi swoje działania.
Liban to siedemdziesiąty siódmy rynek, na którym dostępne będą produkty Herbalife: produkty do kontroli wagi, suplementy diety i artykuły pielęgnacyjne. Za rozwój biznesu w Libanie bezpośrednio odpowiedzialna jest Edyta Kurek, wiceprezes na region Wschodniej Europy Centralnej i Bliskiego Wschodu.
„Analizując potencjał Libanu, uznaliśmy, iż jest to rynek idealny dla rozwijania biznesu naszej firmy. Dlatego też podjęliśmy decyzję o włączeniu tego kraju w obszar naszych działań” – decyzję o wejściu marki Herbalife do Libanu komentuje Edyta Kurek, dla której jest to czternasty rynek, którym zarządza, a zarazem drugi, po Izraelu, kraj z obszaru Bliskiego Wschodu.
Liban zamieszkuje niespełna 4 miliony ludzi, jednak według danych Światowej Organizacji Zdrowia 36% dorosłych Libańczyków ma nadwagę. Jedną z głównych przyczyn rosnącej liczby osób z nadwagą i otyłością, nawet wśród dzieci, jest zmiana stylu odżywiania Libańczyków – przejście z diety śródziemnomorskiej na fast-foodową, wzrost spożycia mięsa zwierzęcego, tłuszczów nasyconych i cukrów prostych oraz zmniejszone spożycie owoców i warzyw.
Herbalife, która jest globalną firmą działającą na zasadzie sprzedaży bezpośredniej, także w modelu biznesowym upatruje swój sukces. „Oprócz warunków demograficznych także uwarunkowanie kulturowa są dla nas bardzo istotne. Sprzedaż bezpośrednia, na której opiera się model biznesowy Herbalife, jest bardzo bliski kulturze krajów Bliskiego Wschodu, gdzie bezpośredni kontakt osoby oferującej dany produkt z kupującym jest mocno zakorzeniony. Kultura handlowa opiera się też na zaufaniu i szczególnej relacji obu stron, która z kolei jest bardzo ważna w pracy naszych Niezależnych Dystrybutorów” – dodaje Edyta Kurek.
„Rozszerzanie obecności Herbalife na całym świecie wpisuje się w naszą politykę przyspieszenia i dynamicznego rozwoju w nowej dekadzie. Jesteśmy przekonani, że zapotrzebowanie libańskiego rynku na produkty do kontroli wagi, wynikające ze zmian cywilizacyjnych oraz kulturowe podłoże do prowadzenia handlu opartego na sprzedaży bezpośredniej, przyczyni się do naszego sukcesu, a wysoka jakość naszych produktów sprawi, że rynek ten będzie stale rósł” –podsumowała nowy etap w rozwoju Herbalife, podczas oficjalnego otwarcia biura w Bejrucie Edyta Kurek.
O Herbalife
Herbalife Ltd. (NYSE: HLF) jest globalną firmą sprzedaży bezpośredniej, która dostarcza rozwiązania w zakresie zdrowego odżywiania, kontroli wagi oraz produktów pielęgnacyjnych opracowanych, aby wspierać zdrowy styl życia. Produkty Herbalife sprzedawane są obecnie w 77 krajach poprzez sieć 2,3 milionów niezależnych dystrybutorów. Firma wspiera fundację Herbalife Family Foundation oraz jej program „Casa Herbalife”, którego celem jest zapewnienie dzieciom odpowiedniego odżywiania. Herbalife zachęca inwestorów do regularnego odwiedzania strony internetowej firmy i zapoznania się z najnowszymi informacjami dotyczącymi jej działalności.
Strona internetowa: www.herbalife.com
Strona dla inwestorów http://ir.herbalife.com
Facebook: www.facebook.com/Herbalife
Twitter: www.Twitter.com/HerbalifeHQ
YouTube: www.youtube.com/HerbalifeIntl
Blog żywieniowy: www.discovergoodnutrition.com
Edyta Kurek, wiceprezes Herbalife na region Wschodniej Europy Centralnej i Bliskiego Wschodu.