Kolejna porcja newsów ze świata MLM. MonaVie wprowadza na rynek dwa zupełnie nowe produkty, Amway ujawnia, które kraje przynoszą firmie największe dochody, a DSA publikuje raport wyjaśniający różnice między piramidą finansową a marketingiem sieciowym.
MonaVie wprowadza dwa nowe produkty prozdrowotne
MonaVie, światowy lider w branży wysokogatunkowych produktów odżywczych wytwarzanych z rzadko spotykanych składników, 5 września ogłosiła wprowadzenie na rynek dwóch nowych produktów, stworzonych by pomóc ludziom zwalczać stres i lepiej odpoczywać.
MonaVie Rest jest mieszanką 16 owoców, fenkuła włoskiego, melisy, rumianku i inozytolu, które pomagają osiągnąć stan naturalnego spokoju i relaksu. „Z prawdziwym podekscytowaniem przedstawiamy ten produkt w Stanach Zjednoczonych, ponieważ bazuje on na naturalnych środkach od pokoleń stosowanych w Brazylii. Jesteśmy pewni, że ludzie pokochają ten produkt, ponieważ nie uzależnia, ani nie nokautuje – raczej pozwala się zrelaksować i naprawdę odpocząć w nocy” – mówi dr Shawn Talbott, dyrektor do spraw naukowych.
MonaVie Balance (dostępny w wersji na dzień i na noc) wspomaga organizm w obliczu stresu, przyczyniając się do zapewnienia dobrego samopoczucia. „Formuła na dzień pomaga poczuć przypływ energii i poczucie zadowolenia, ułatwiające radzenie sobie z codziennym stresem, natomiast formuła na noc uspokaja i pozwala się zrelaksować wieczorem” – mówi dr Talbott.
Firma MonaVie, której celem jest promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia poprzez prawidłowe odżywianie, rozszerzyła pole swojego działania. „Decyzja, aby stworzyć produkty pomagające walczyć ze stresem i ułatwiające prawidłowy sen, nie była trudna. Wystarczyło odpowiedzieć sobie na pytanie, czy te produkty pomogą ludziom żyć lepiej. Oczywiście, że tak! A to jest właśnie istotą MonaVie” – tłumaczy dyrektor generalny firmy Mauricio Bellora.
Różnice między legalnymi firmami sprzedaży bezpośredniej a nielegalnymi piramidami finansowymi
Direct Selling Associacion (DSA) opublikowało artykuł dotyczący różnic pomiędzy sprzedażą bezpośrednią a piramidami finansowymi: Jak odróżnić legalny biznes od piramidy finansowej?
Legalne firmy sprzedaży bezpośredniej wspomagają rynek, sprzedając konkurencyjne produkty i usługi wysokiej jakości i zapewniają stałe źródło dochodów tym, którzy je sprzedają. A w szczególności:
– Udostępniają dokładne informacje o firmie, jej produktach i warunkach współpracy.
– Pobierają nominalną opłatę za zestaw startowy – a zestaw zawiera zwykle próbki, katalogi, formularze zamówienia i inne narzędzia pomagające w sprzedaży.
– Oferują produkt lub usługę, która jest konkurencyjna na rynku
– Zobowiązują sprzedawców do posiadania tylko niewielkiej ilości towaru albo nie nakazują kupowania go w ogóle i stosują strategię „buyback”, aby zapobiec sytuacjom, w których sprzedawca zostaje z nadmiarem towaru, którego nie może sprzedać.
– Wynagrodzenia opierają się przede wszystkim na zyskach ze sprzedaży produktów lub usług ich ostatecznemu konsumentowi. Wynagrodzenie można uzyskać ze sprzedaży własnej albo zrekrutowanych przez nas sprzedawców.
– Poświęcają sporo czasu na przedstawienie biznesu i dają potencjalnym współpracownikom czas na podjęcie decyzji
Piramidy finansowe w odróżnieniu od firm DS:
– Obiecują ogromne zyski przy małym wysiłku.
– Wmawiają, że można zarobić spore pieniądze, jedynie rekrutując ludzi do biznesu.
– Mogą, ale nie muszą mieć jakiś „produkt” na sprzedaż, ale jeśli go mają, zwykle nie jest on wartościowy.
– Namawiają do kupna dużej ilości towaru, którego nie można łatwo sprzedać; nie można go też zwrócić.
– Za przystąpienie do biznesu pobierają duże opłaty albo bezpośrednio, albo w formie obowiązkowej zapłaty za „produkty”. Przedstawiciele piramid wywierają również presję na ludzi, aby natychmiast się zapisali sugerując, że taka okazja już się nie powtórzy.
– Wynagrodzenia opierają się głównie na aktywnej rekrutacji. Uczestnicy są przekonywani do zapłacenia składki obietnicą, że zarobią na składkach ludzi, których sami zwerbują.
Można drwić z piramid finansowych, ale one naprawdę istnieją i należy wiedzieć jak je rozpoznać – dla ochrony własnej i aby nie pomylić ich z legalnymi firmami, oferującymi świetne produkty i usługi w systemie MLM. Miliony ludzi na całym świecie zarabiają na sprzedaży bezpośredniej, a także używają produktów, które polecają. Wykorzystują tzw. marketing szeptany, używając osobistej rekomendacji do łączenia ludzi i produktów. W czasach, gdy – dzięki social mediom – marketing szeptany stał się ulubioną metodą zbierania informacji i podejmowania decyzji, sprzedaż bezpośrednia funkcjonuje idealnie.
Amway – 10 krajów, które przynoszą najwyższe zyski
Firma Amway ujawniła, które kraje przynoszą jej największe zyski. Króluje Azja z 6,455 milionami dolarów, co stanowi 57% zysków firmy z całego świata. Stany Zjednoczone, ojczyzna Amway’a, mają zaledwie 7% światowej sprzedaży.
Amway jest amerykańską firmą sprzedaży bezpośredniej obecną na wielu rynkach, która działa w systemie Multi-Level Marketingu. Ma w ofercie szeroką gamę produktów, przede wszystkim środków czystości, kosmetyków, biżuterii, elektroniki, suplementów diety, filtrów wody, odświeżaczy powietrza i ubezpieczeń. Amway prowadzi swoje interesy w ponad stu państwach na całym świecie. W rankingu Deloitte z 2006 roku firma zajęła 114 miejsce wśród globalnych firm sprzedaży detalicznej i 25 miejsce w rankingu Forbesa 2012 wśród największych prywatnych firm w Stanach Zjednoczonych.
Miejsce | Kraj | Obroty 2012 (mln $) | Wzrost |
1 | Chiny | 4,385 | +1% |
2 | Japonia | 1,185 | +2% |
3 | Korea Płd. | 885 | +2% |
4 | Stany Zjednoczone | 861 | +5% |
5 | Rosja | 629 | +19% |
6 | Tajlandia | 568 | +10% |
7 | Indie | 493 | +7% |
8 | Tajwan | 340 | +8% |
9 | Malezja | 263 | +8% |
10 | Ukraina | 150 | +7% |
●
Newsy z zagranicznych portali o Sprzedaży Bezpośredniej i MLM tłumaczła: Anna Kaźmierczak