7 maja we Wrocławiu odbyła się sesja warsztatowa InWay Przywództwo i coaching, której patronuje wieczne miasto Rzym. Na pytanie, czy przywództwo jest kompetencją ważną w marketingu wielopoziomowym, odpowiesz z pewnością – „tak”, ale… niezbędną? Warsztaty prowadzone przez dr Adama Ubertowskiego utwierdziły nas w przekonaniu, że umiejętności przywódcze są równie istotne, jak sprzedaż i rekrutacja – absolutnie konieczne do prowadzenia biznesu z sukcesami. Naucz się przewodzić ludziom, czyli ustalać wartości, określać cele i udzielać wsparcia, a będą mieli motywację, aby sprzedawać i rekrutować.
„Wielki człowiek” kontra atrybucja
Jak dowiedzieliśmy się podczas warsztatów, w literaturze dotyczącej przywództwa funkcjonują dwie sprzeczne teorie. Teoria „Wielkiego człowieka” określa przywódcę jako osobę, która znacznie przewyższa innych inteligencją, potrzebą osiągnieć, motywacją, aktywnością, towarzyskością. Z drugiej strony na szali wagi możemy postawić teorię zupełnie przeciwną – teorię atrybucji. Mówi ona, że to nie przywódca posiadł jakieś określone cechy, tylko my mu te cechy przypisujemy. Ze względu na zajmowane wysokie stanowisko danej osobie przypisywane są przymioty, których wcale nie musi posiadać (najlepszym przykładem ze świata literatury i filmu jest Nikodem Dyzma).
Charyzma dla każdego
Co ciekawe, cechy uznawane za charyzmatyczne są w zasięgu prawie każdego człowieka, co sprawia, że możesz wspierać się nimi w procesie autoprezentacji, kreując wizerunek przywódcy. Należą do nich:
• entuzjazm, optymizm, energetyczność
• żywotność, ruch, aktywność
• rozsądna konsekwencja
• pamięć o szczegółach dotyczących podwładnych (np. imię dziecka)
• dostrojenie się do mentalności podwładnych
• rozwój osobistego brandu (wyróżnianie się z tłumu)
Stań się przywódcą
Porównując definicje, dowiemy się, że przywództwo to:
• „wpływanie na działalność członków grupy”
• „oddolne obdarzenie uprawnieniami władczymi”
• „utrzymanie dominującej pozycji”
• „inspiracja, wizja, wytyczanie kierunku”
Ale… jak w praktyce stać się prawdziwym przywódcą i coachem, do którego ludzie będą mieli zaufanie? Jakie wyróżniamy style kierownicze i który jest wprost idealny dla liderów network marketingu? Oczywiście nie zdradzimy wszystkich smaczków z Rzymu, ojczyzny wielkich przywódców. Polecamy za to szkolenie InWay w Poznaniu. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.