Dziś prezentujemy drugą część zestawienia, w którym opisujemy tuzów polskiego marketingu sieciowego. Tym razem przedstawiamy osoby, które zajmują się prowadzeniem i zarządzaniem firmami z tego sektora, a także trenerów i coachów, którzy dzielą się z branżą swoją praktyczną wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem. Pragniemy raz jeszcze podkreślić, że nasze zestawienie ma charakter subiektywny i odzwierciedla przekonanie, że osoby aktywne, prężne i odważne warto promować i warto stawiać za wzór. Jak zawsze życzymy wam inspirującej lektury!
Adam Wszołek, EuCO. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie na stanowisku Dyrektora Oddziału Regionalnego PZU S.A. we Wrocławiu. Odpowiadał za 2.000.000.000 zł przychodów PZU. Wcześniej kierował m.in.zespołem analityków Centrali Cuprum Banku S.A. Jest Absolwentem Wydziału Rolniczego Akademii Rolniczej we Wrocławiu (kierunek ekonomia). Ukończył także podyplomowe studia na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu z zakresu finansów i menedżerskie.
„Jestem bardzo zadowolony, że do naszego zespołu dołączył bardzo doświadczony menedżer z ogromnym doświadczeniem z zakresu ubezpieczeń, finansów i zarządzania dużymi zespołami ludzi. Nasza strategia zakłada dalszy dynamiczny rozwój Grupy EuCO w Europie Środkowo-Wschodniej i jestem przekonany, że umiejętności Adama Wszołka będą dużym wsparciem dla nas” pisze na oficjalnej stronie internetowej Grupy Krzysztof Lewandowski, prezes zarządu Europejskiego Centrum Odszkodowań S.A.
Dimitrij Bululukow, dyrektor firmy Dr Nona. Rosjanin mieszkający w Krakowie. Doskonale rozumie kulturę biznesu środkowo- i wschodnioeuropejskiego. Bezpośredni i skuteczny biznesman, który potrafi działać z rozmachem. Jest przykładem przedsiębiorcy ze wschodu, osiągającego sukcesy w Europie. Kiedy trzeba podjąć decyzję, podejmuje ją szybko i skutecznie. Ma doskonale wyczucie w biznesie.
Mirosław Luboń, Polskie Stowaryszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Przez wiele lat pracował w Pierwszym Polskim Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych Pioneer – najpierw jako dyrektor ds. public relations, a następnie jako dyrektor zarządzający ds. marketingu. Jest członkiem Zarządu Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (FEDSA) w Brukseli, członkiem Grupy Roboczej ds. Rynku i Spraw Konsumenckich Europejskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Euro-Business z siedzibą w Brukseli oraz członkiem Rady Głównej Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Edyta Kurek, Polskie Stowaryszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Przewodnicząca Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Jest wiceprezesem na wschodnią i centralną Europę oraz Bliski Wschód światowego koncernu Herbalife. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora generalnego Oriflame Poland. Ukończyła studia w Instytucie Energetycznym w Moskwie z zakresu projektowania elektrowni nuklearnych i ich wyposażenia. Tę ogromną energię przeniosła wprost do branży IT, a następnie do MLM, kolejno rozwijając potężne firmy branżowe. Fizyk jądrowy (skończone studia w Moskwie) a jednocześnie wybitna humanistka. Charyzmatyczna szefowa. Wrażliwa na sztukę. Miłośniczka dobrej literatury i wina. Współtwórczyni studiów dedykowanych branży MLM. Członkini kilku rad nadzorczych. Coach.
Martyna Cherubin, free lancer. Manager „do wynajęcia”. Nie związana z żadną firmą MLM, pracuje jako wolny strzelec, budując firmy w sektorze marketingu sieciowego, konstruując dla nich plany marketingowe i doradzając w prowadzeniu biznesu. Studiowała zarówno w Polsce na Uniwersytecie Wrocławskim, jaki i w Portugalii na Uniersidade Nova de Lisboa oraz Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa. Od wielu lat pasjonuje się historią i polityką międzynarodową. Pierwszy kontakt z MLM miała rozpoczynając pracę na etacie w jednej z firm z tej branży. Bardzo szybko doceniono jej talent organizatorski powierzając utworzenie i prowadzenie jednego z zagranicznych oddziałów, w Buenos Aires w Argentynie. Chyba nie ma rzeczy, którą tam by się nie zajmowała. Od przygotowania startu firmy, tłumaczenia i legalizowania dokumentów, po szukanie liderów, a nawet malowanie biura. W Ameryce Łacińskiej ukończyła wiele kursów oraz szkoleń z handlu międzynarodowego i marketingu oraz reklamy. Po powrocie do kraju podjęła podobne wyzwanie, jak to w Argentynie. Opracowała projekt Multi-Tax, który prowadziła i którym zarządzała. Dotyczył on zwrotu podatku z pracy za granicą, realizowanego w systemie MLM. W wolnym czasie gra w squasha i tenisa.
David Franke, D.I.C. „Pieniędzy trzeba szukać tam, gdzie są. A w tym biznesie zawsze były, są i będą.” – to jeden z powodów, dla których David Franke związał się z Diamond International Corporation. Pomimo, że jest Czechem, podjął się prowadzenia polskiego oddziału firmy, co na początku nie było łatwe. Chęć stworzenia czegoś nowego, rozwoju nowej marki spowodowała, że firma odnosi sukcesy na polskim rynku. David Franke dba o rozwój firmy oraz jej wizerunek. Znakomicie nawiązuje i umacnia kontakty, ma doskonałe umiejętności interpersonalne, które pomagają w prowadzeniu biznesku, jakim się zajmuje.
Kamila Molińska, coach i trener. Mieszka w Gliwicach. W branży MLM działa od 1995 roku. W tym czasie zbudowała kilkutysięczną strukturę przy współpracy z firmą Oriflame Sweden. Swoim doświadczeniem w tej dziedzinie podzieliła się, pisząc książkę pt. "Etat, biznes tradycyjny czy marketing sieciowy?". Autorka studiów podyplomowych Marketing Bezpośredni i Mikroprzedsiębiorczość przy Wyższej Szkole Bankowej oraz współzałożycielka Direct Marketing Academy. Właścicielka firmy szkoleniowo – doradczej Molińska Business Coaching. Jest entuzjastką lotów szybowcowych i szczęśliwą mamą. Uważa, że „Manager MLM to przedsięwzięcie mające na celu wspieranie przedsiębiorców z branży poprzez dostarczanie im wiedzy narzędzi i inspiracji. Każda tego typu inicjatywa jest niezwykle cenna ponieważ wciąż brakuje rzetelnych informacji dotyczących rynku direct sales oraz multi level marketing. Mam nadzieje, że Manager MLM pomoże ją uzupełnić. Z przyjemnością będę owo przedsięwzięcie wspierać.”
Bernard Jastrzębski, coach i trener. Mieszka w Sławie w województwie lubuskim. Aktywną działalność w branży MLM prowadzi od 1993 roku. Współtworzył pierwszą polską firmę MLM, wrocławski Amexim, w której, w ciągu trzech miesięcy, zbudował czterotysięczną sieć dystrybutorów. Następnie podjął współpracę ze szwedzkim koncernem Oriflame, w ramach którego zbudował kilkutysięczną strukturę. Pomysłodawca i współtwórca studiów podyplomowych Marketing Bezpośredni i Mikroprzedsiębiorczość przy Wyższej Szkole Bankowej. Ekspert i wykładowca na kliku kierunkach Studiów Podyplomowych we Wrocławiu i Opolu, związanych ze sprzedażą, marketingiem i zarządzaniem. Współzałożyciel Direct Marketing Academy. Właściciel firmy szkoleniowo – konsultingowej OLOKUN. Jest żonaty. Ma trójkę dzieci: Natalię, Bartosza i Jakuba. Miłośnik nurkowania, tenisa ziemnego i koszykówki. Wspiera działalność kwartalnika Manager MLM, bo uważa, że to profesjonalne wydawnictwo. B.J: "Współcześnie, na dojrzałym już rynku, biznes oparty na franszyzie marketingu wielopoziomowego wciąż oferuje unikalne możliwości rozwoju własnej firmy. Ale dziś, sukces osiągną wyłącznie osoby podnoszące swoje kwalifikacje i dobrze poinformowane. Gazeta Manager MLM, to wyjątkowy periodyk, który dostarcza przedsiębiorcom z branży rzetelnych informacji i skutecznych narzędzi. To unikalne wydawnictwo, które skupia solidnych menadżerów i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem"