Na całokształt marki osobistej składa się wiele elementów, które opisywałam w poprzednich artykułach: „Nowy biznesowy dress-code”, „Pielęgnacja twarzy”, „Idealny makijaż biznesowy” oraz „Broda, baczki, zarost – synonimy męskości”. Tym razem przekonam Was, że budowanie własnej marki osobistej ma miejsce również w Internecie.
Zwolennicy social media z pewnością przytakną, ale możemy spotkać także przeciwników takich działań. Nie jest moim zadaniem przekonywanie Was do zmiany zdania, ale tym osobom, które posiadają swoje facebookowe konta uzmysłowić, że większość wolnego czasu, który Polak ma w swojej dobie, często spędza właśnie na portalach społecznościowych.
Tak Mój Drogi Czytelniku, jak dobrze się domyślasz – koniecznością jest wykreowanie swojej spójnej marki w social media. Jaki jest Twój biznes? Jaki jesteś? Jak wyglądasz? To wszystko możesz zawrzeć na swoim własnym profilu. To wcale nie jest trudne. Wiesz, jak się wyróżnić stylizacją, jak się umalować, jak zadbać o zarost, a teraz poszukaj dobrego fotografa, który uchwyci na zdjęciu wszystkie cechy, które Cię opisują. Wybierając się do fotografa, koniecznie opisz jaka ma być sesja oraz co ma wyrażać.
To jest mój facebookowy profil. Na czym mi zależało, kiedy go tworzyłam?
- ma wyrażać moją energię, entuzjazm, nutę szaleństwa i profesjonalizm;
- stylizacja jak przystało na stylistkę jest klasyczna i przełamana awangardą;
- bardzo ważne było dla mnie wyrażenie mojej osobowości.
Jednak dobra sesja zdjęciowa to nie wszystko. Możesz Facebooka używać jako swój prywatny profil, bądź jako wizytówkę biznesową. Uzupełniaj go informacjami z Twojej branży, buduj świadomą wizytówkę biznesową, zachowując przy tym swoje cechy charakteru. Całokształt budowania współczesnej marki osobistej to bycie spójnym charakterem, biznesem, wizerunkiem i swoim profilem w social media.
Ostatnio w moje posiadanie weszła książka „Ja.com” dr Adama Ubertowskiego – szczerze polecam każdemu, kto świadomie chce budować prawdziwego siebie, bo nie ma nic gorszego, jak kreowanie siebie takiego, jakim się nie jest. Jeśli chcesz się ze mną skonsultować to po prostu do mnie napisz. Z największą chęcią pomogę Ci wykreowaniu Twojego internetowego „ja”.
●