Zastanówmy się wspólnie, czego jeszcze na rynku marketingu sieciowego nie było.
Zostawmy sprawdzony, wypróbowany setki razy przepis – firmy ze skopiowanym w proporcji 1:1 planem marketingowym, suplementami powstałymi na bazie tych samych ziół i kremami z podobnym składem. Pomyślmy – jaką oryginalną wartość można stworzyć w obrębie strategii firmy, fizycznych cech produktu, zastosowania produktu, sposobu dostarczenia użytkownikom korzyści lub organizacji firmy? Podobnie jak Allior Bank, który zadebiutował na GPW 14 grudnia. Kiedy powstawał w 2008 roku – nikt nie wróżył mu sukcesu. Europa stała właśnie na skraju kryzysu finansowego i nic nie wskazywało na to, że kolejny bank znajdzie klientów. Właściciele placówki, wiedząc, że dysponują nowoczesnymi, nieznanymi na rynku polskim produktami – poszli pod prąd i wygrali dzięki innowacyjnemu podejściu do biznesu.
Zaszczepić z powodzeniem nową jakość produktową na rynku multi-level marketingu, gdzie od wielu lat dominują w sprzedaży sprawdzone kosmetyki i suplementy, to wyzwanie dla odważnych przedsiębiorców. Jest parę firm, którym udało się wprowadzić prawdziwe innowacje. Działają na rynku z powodzeniem i wypełniają kieszenie właścicieli oraz współpracowników pieniędzmi. W ubiegłym tygodniu przedstawiłem firmy SIGMAPRO7, Zdrowa Czekolada i Program 7 Minutowy Trening. Możesz o nich przeczytać tutaj. Dzisiaj opowiem o klubie R.I.C.I. i firmach: WorldVentures, Talk Fusion oraz Familo. Pamiętajmy, że na początku większość innowacyjnych firm jest niezrozumiała dla rynku, ze względu na to, że nie można ich porównać z tym, co już było. Dlatego postanowiłem przybliżyć Wam ich działalność.
O tym, że w turystyce tkwi wielki potencjał, wiedzieli założyciele klubu Royal Innovation Club International (R.I.C.I.). Mają produkt, którego pożądają wszyscy. To ekskluzywne wycieczki i domowe biuro podróży w jednym. Po uiszczeniu opłaty członkowskiej otrzymujemy HotelGoldcard – kartę, która uprawnia nas do korzystania z 50% zniżki w ponad 9 tysiącach hoteli na świecie i w Europie. Drugi produkt to platforma R.I.C.I. travel, za pomocą której możesz wybrać dla siebie, swojej rodziny i krewnych wycieczkę w rewelacyjnie niskiej cenie, a jeżeli chcesz – możesz polecać podróże innym, czerpiąc z tego zysk dla siebie. Czekamy na nową stronę internetową, która jeszcze wzmocni wizerunek firmy.
Hasłem „Podróżuj i zarabiaj” kusi pasjonatów podróży WorldVentures, następna nietuzinkowa firma marketingu sieciowego. WorldVentures jeszcze nie weszła oficjalnie do Polski, ale posiada już pierwszych polskich dystrybutorów. Firma z abonamentu, który płacimy oraz z naszego wpisowego do programu robi przedpłaty pieniężne w hotelach na kilkaset miejsc. Nalicza sobie tylko kilkuprocentową marżę w przeciwieństwie do bardzo drogich biur podróży. W efekcie dostajemy tanie wycieczki, a za rekomendowanie programu innym odpowiednio wysokie wypłaty.
Talk Fusion postawiło z kolei na nowatorskie technologie. Innowacyjne rozwiązania wideo-komunikacyjne sprawdzają się jako doskonały sposób promowania biznesu, nie tylko w marketingu sieciowym. Talk Fusion rozpoczynała od video-maili, natomiast dzisiaj w ofercie firmy jest już około dziesięciu produktów ułatwiających sprzedaż i komunikację z klientami i współpracownikami. Firma opracowała również pierwszy na świecie natychmiastowy plan wynagrodzeń za osiągnięcia sprzedażowe i rekomendacje.
Familo to przykład firmy z wizją stworzenia innowacyjnego, a zarazem prostego programu premiowego dla grup zakupowych. Projekt jako ofertę asortymentu proponuje marki produktów dobrze rozpoznawanych na rynku. Co wyróżnia system Familo z pośród wielu podobnych w założeniu programów? Brak kosztu rejestracji, brak stałej opłaty rocznej, aby kontynuować przynależność, a przede wszystkim fakt, że jest to program przewidziany do robienia zakupów na potrzeby własne, a nie do odsprzedaży. Możemy dzięki niemu uzyskać rabat stanowiący aż 90% naszych zakupów. Familo to także innowacje jeżeli chodzi o organizację spółki. Na stronie projektu pojawiła się informacja, że Radę Nadzorczą firmy stanowić będzie „Rada Liderów”. Jej członkowie zostaną wyłonieni niebawem. Firma aspiruje do miana projektu przełomowego dla całej branży MLM. Co z tego wyniknie – oczywiście czas pokaże, nie mniej jednak trzymamy kciuki!
A może znasz inne firmy MLM, które oferują jakąś oryginalną, innowacyjną wartość dodaną dla klienta? Zapraszam dyskusji pod artykułem! Możesz także wysłać wiadomość na adres mailowy daniel@kubach.pl.