„Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem.” – powiedział kiedyś John Rockefeller. Z podobnego założenia wyszli uczestnicy szkolenia „Sztuka perswazji”, które odbyło się 14 listopada we wrocławskim hotelu Novotel, i z pewnością się nie rozczarowali, bo umiejętność skutecznego wpływania na innych jest nie do przecenienia w biznesie MLM i nie tylko…
Praktyka, praktyka…
Prowadzący, Bernard Jastrzębski i dr Adam Ubertowski, postawili przede wszystkim na praktykę. Ćwiczenia w parach i grupach, liczne przykłady, zabawne anegdoty i filmiki pomogły zrozumieć i utrwalić sobie pojęcia takie jak presupozycja, implikacja czy prawa perswazji. Uczestnicy dowiedzieli się, czym perswazja różni się od manipulacji, z którą bywa mylona, a także na jakich polach działania każdego lidera przydaje się najbardziej. Trenerzy wielokrotnie podkreślali, że aby skutecznie perswadować, należy najpierw poznać człowieka, z którym rozmawiamy i sposób, w jaki patrzy on na świat. W tym celu uczestnicy szkolenia poznali kilka podstawowych metaprogramów i nauczyli się, jak odróżnić wzrokowca od kinestetyka.
Osiągnij perfekcję
Perswazja na pewno nie jest sztuką łatwą i jej wprowadzenie w życie wymaga wielu ćwiczeń. Jednak technik i sposobów na osiągnięcie w tej dziedzinie perfekcji jest tak wiele, że z pewnością każdy znajdzie tu coś dla siebie. Uczestnicy szkolenia chętnie dzielili się własnymi doświadczeniami i metodami, które okazały się skuteczne w konkretnych sytuacjach. Okazało się także, że wszyscy ulegamy prawom perswazji, nawet jeśli niekoniecznie chcemy się do tego przyznać…
Obróć sytuacje konfliktowe na swoją korzyść
Także pozornie trudne sytuacje konfliktowe można obrócić na swoją korzyść, używając poznanych na szkoleniu technik. Od tej pory nawet z najbardziej niezadowolonym klientem czy wiecznie narzekającym współpracownikiem będzie można sobie poradzić dzięki perswazyjnej dyskusji i zaprezentowaniu argumentów w odpowiedni i przekonujący dla danej osoby sposób. Takie umiejętności na pewno załagodzą również wiele pozazawodowych konfliktów.
Istotne niuanse językowe
Na koniec prowadzący skupili się na bardzo istotnych niuansach, które podnoszą skuteczność perswazji. Wyjaśniono niezwykłą siłę słów takich jak „nie”, „ale”, „spróbuj” i dyskretnych aluzji zawartych w pozornie prostych pytaniach. Uczestnicy dowiedzieli się nie tylko jak rozmawiać z klientami i współpracownikami „face to face”, ale również jak dobrze poprowadzić rozmowę telefoniczną, aby doprowadzić do spotkania oraz jak przemawiać do większej grupy ludzi. Ten ostatni temat zostanie rozwinięty na kolejnej sesji szkoleniowej już na początku grudnia!
Sesja Moskwa – Sztuka perswazji wciąż trwa!
————————————————————————————————-
Warszawa – 16.11 – Sound Garden Hotel Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 18;
Gdańsk – 19.11 – Hotel Novotel Marina, ul. Jelitkowska 20
Poznań – 20.11 – Hotel Poznański, ul. Krańcowa 4
————————————————————————————————
Zapisz się: http://szkolenia.inway.pl/index2.php
Zapraszamy do wzięcia udziału!
Redakcja Rankingu MLM