Umiejętne kreowanie emocji wokół treści, skuteczne stopniowanie napięcia i znakomita pointa, ale przede wszystkim rzetelna i usystematyzowana prezentacja zagadnień, to te cechy artykułu prasowego bądź internetowego, które najlepiej i najdobitniej świadczą o jego profesjonalnym przygotowaniu.
O tym jak cenna jest wszelka emocja i dosadność w tekście, najlepiej wiedzą autorzy przemówień. Jak bardzo źle niektóre przemówienia się czyta, kiedy są publikowane w formie pisanej, wiedzą z kolei czytelnicy takich publikacji. Z tej dość prostej i – wydawałoby się – oczywistej konstatacji wysnuć warto wniosek, że o ile przygotowujemy przemowę, to nacisk na uczucia, emocje i przeżycia jest jak najbardziej wskazany i uzasadniony, to już w przypadku artykułów pisanych po to, by ktoś je przeczytał ważniejsza jest strona formalna i uporządkowanie przy jednoczesnym akcentowaniu istoty rzeczy.
Z tego też powodu w konkursie portalu Ranking MLM na zwycięzców typowałem dwoje autorów – kobietę i mężczyznę. Nie dlatego jednak, by dbać o jakikolwiek wyimaginowany parytet, bądź z powodu zatroskania kwestią równouprawnienia. Nie! Kierowałem się zgoła odmiennym punktem widzenia. Były i zawsze będą nim jakość tekstu, jego wydźwięk, forma, finezja i rzetelność. Rzetelność przede wszystkim! Po lekturze wszystkich konkursowych tekstów do ścisłej czołówki wytypowałem artykuł Moniki Szczęśniak pt. "Osobowość MLM – wartości niedoceniane", w którym autorka sumiennie i z nieskrywanym przekonaniem pisze między innymi takie słowa: "MLM-owcy, to idealni sprzedawcy, a nie sekciarze i domokrążcy, którzy chodzą od domu do domu, organizują w hotelach prezentacje, są nachalni i namolni." To bardzo świadome i jednocześnie bardzo śmiałe stanowisko. Jakże emocjonalne i jakże oddane branży, a przy tym jakże usystematyzowane. Usystematyzowane dlatego, że podobne stwierdzenia padają w artykule pani Moniki w sposób zaplanowany i przemyślany. Jest emocja i jest plan – niemal genialna mieszanka. Emocje i przemyślany plan widać także w tekście Wojtka Grada pt. "Imperatyw komunikacyjny". Jest tam napięcie, widać – chwilami znakomitą – konstrukcję. Jest świetnie wyreżyserowany punkt kulminacyjny.
Kto zatem uzyskał moje ostateczne poparcie, a kto zadowoli się "jedynie" wyróżnieniem? Otóż pani Monika i pan Wojtek ex equo! Tak! Taki jest mój typ!!!
Wszystko świetnie, ale pierwsze miejsce jest przecież tylko jedno i nagroda za nie – także jedna. A skoro tak, to na wyróżnienie typuję – wbrew wrodzonej męskiej solidarności – pana Wojtka Grada, a na piedestale – skoro mam taką możliwość i okazję – sytuuję panią Monikę Szczęśniak. Dlaczego pan Wojtek jest drugi? Bo miał szansę być pierwszy, ale zaniedbał szczegóły – tu i ówdzie zapomniał o końcówce bądź zastosował niewłaściwą odmianę. A pani Monika? Pani Monika wygrała właśnie o ten "włos".
Pozdrawiam
Marek Łuszczki
redaktor naczelny Ranking MLM
Poniżej przedstawiamy Państwu wyniki głosowania. Zgodnie z regulaminem pierwsza dziesiątka otrzymuje nagrody książkowe, a jest to poradnik autorstwa Ivo Tomana „Jak budować Multi Level Marketing”
Wszystkie osoby, które zdobyły nagrodę zostaną w dniu jutrzejszym poinformowane drogą mailową o wygranej.
Wszystkim serdecznie gratulujemy i zachęcamy do dalszego pisania oraz rozwijania swoich umiejętności w tym kierunku.
Joanna Bromboszcz
Dyrektor Zarządzający