Drodzy Czytelnicy! Przed Wami podsumowanie 2013 roku, które zawdzięczamy uczestnikom noworocznego konkursu „Najważniejsze wydarzenia dla branż MLM i D.S. w 2013 roku”. Postanowiliśmy opublikować wszystkie* wypowiedzi, które zostały przez Was nadesłane – nie cenzurowaliśmy ich, nie zmienialiśmy także ich brzmienia. Jedyna zmiana, jakiej dokonaliśmy, to skrócenie uzasadnienia wyboru – w niektórych mailach przekraczało trzy strony A4.
Przypomnijmy jeszcze tylko na czym konkretnie polegało konkursowe zadanie: należało nadesłać do redakcji drogą mailową wydarzenia, mające miejsce w 2013 roku, które uznaliście za najbardziej znaczące dla branż MLM i DS.
Niech więc uczestnicy konkursu przemówią na łamach Rankingu MLM!
Wydarzenia 2013 roku, które Waszym zadaniem były najbardziej znaczące dla branż MLM i D.S.:
- Wydanie książki Roberta Kiyosaki pt. „Biznes XXI wieku” – wydanie tej książki przez Roberta ma ogromne znaczenie dla branży MLM – dlaczego? O tym, że Robert od zawsze promował MLM każdy wie, jednak wydanie książki pozwoliło na pokazanie branży networkingu w lepszym świetle – jako biznesu XXI wieku. Najlepszy i najłatwiejszy model biznesowy, który nie wymaga dużego wkładu kapitałowego, aby zarabiać poważne pieniądze […].
- Robert Kiyosaki notuje niezapomnianą porażkę. Ten, który miał niegdyś niepodzielną władzę w MLM stawia się na NAC w pomiętej koszuli i wypada dużo gorzej, niż polscy szkoleniowcy. Dodatkowo wcześniej, w 2012 okazuje się, że tytan upada – nigdzie nie można znaleźć śladów sukcesów finansowych Roberta Kiyosakiego, które wynikałyby z opisywanych przez niego w książkach mechanizmów pomnażania majątku. Zwraca na to uwagę inna amerykańska redakcja magazynu ekonomicznego – „Forbes”. Kariera autora i jego fortuna zaczynają się w roku 1997, kiedy to na rynku ukazał się „Biedny ojciec, bogaty ojciec”. Cały majątek Hawajczyka pochodzi więc najprawdopodobniej ze sprzedaży książek i z wykładów – hańba dla największego nauczyciela biznesu. […]
- Przełomem w marketingu sieciowym było największe szkolenie tej dekady w Polsce tj. National Achievers Congress. To wydarzenie zebrało ponad 3500 uczestników, którzy chcieli cokolwiek w swoim życiu zmienić. Z pomocą w zrozumieniu życiowego celu szli światowej sławy mówcy, tacy jak: Les Brown, Robert i Kim Kiyosaki, Blair Singer czy Polak Mateusz Grzesiak.
- Atak Monavie. Dlaczego? „Stary”, oklepany produkt został pokazany w inny, ciekawy sposób. Na ciężkim kawałku tortu MLM firma potrafiła znaleźć potencjał zdolnych, kreatywnych, a co najważniejsze nowych dla branży ludzi, którzy w błyskawicznym tempie doprowadzili do tego, że Monavie wdarła się do czołówki firm z branży. Jej ekspansja wpłynęła również na zachowanie i podejście do biznesu – zdawać by się mogło – niekwestionowanego lidera branży Akunę.
- Ogromnym znaczeniem dla młodych ludzi w branży MLM było wyróżnienie Darka Holeniewskiego podczas Gali PNSA 2013 i zajęcie przez niego 1 miejsca w kategorii Manager Sprzedaży Bezpośredniej. Dlaczego? Darek jest młodym człowiekiem i jest pewnie dla większości młodych osób w MLM przykładem lidera, za którym idą tłumy.
- Network marketing zaistniał w mediach ogólnopolskich. Szkoda tylko, że tak negatywnie. Ale – jak powiedział kiedyś mądry człowiek – żadna reklama nie jest zła.
- Dwóch Polaków zostaje wytypowanych do międzynarodowego konkursu Najlepszy lider Network marketingu poniżej trzydziestki. „Wśród osób wytypowanych do konkursu osób znalazło się dwoje młodych Polaków – Michał Alczyszyn – dziewiętnastoletni lider FM Group oraz Asia Amrosz – dwudziestosześcioletnia liderka Synergy Worldwide.” […]
- Ustanowienie święta – Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej – 17 październik 2013.
[Pod hasłem: „Polski dzień sprzedaży bezpośredniej” już rok wcześniej, 16 października 2012 roku odbyła się w Warszawie konferencja poświęcona w całości temu szczególnemu pasmu dystrybucji: http://rankingmlm.com/dzien-sprzedazy-bezpo- redniej-wreszcie-w-polsce/ – przyp. red.]
- Świat przekonuje się, że Network Marketing można praktykować wyłącznie przez Internet.
- Pozycję na rynku firmy FM Group potwierdza Forbes, publikując ją na liście Diamentów miesięcznika 2013 roku. Wreszcie ogólnopolskie media dostrzegają prawdziwy potencjał polskiej firmy network marketingu. „Firma zaczęła działalność w 2004 roku we Wrocławiu. Kryzys nie zrobił na firmie wrażenia, a na pewno nie był przyczyną do przerwania dynamicznej ekspansji. Odniesiony w kraju sukces umożliwił wkroczenie na rynki zagraniczne” – http://rankingmlm.com/5-firm-multi-level-marketingu-odpornych-na-kryzys-cz-1/ .
- Avon zawiesza działalność we Francji – Francuzi oskarżyli Avon o utrzymywanie ich od wielu miesięcy w niewiedzy i niepewności oraz o pogwałcenie zasad przyjętych przez firmę – zaufanie, szacunek, uczciwość oraz kultura „otwartej i szczerej komunikacji”. Jedna z największych firm na świecie pada na ogromnym rynku… […].
- Świat rozwoju osobistego przeżył trzęsieni ziemi! Konferencja NAC, Jack Canfield, Bob Proctor, T.H. Eker i wiele innych fantastycznych osobowości odwiedziło nasz kraj! Miało to niemałe znaczenie dla rozwoju branży marketingu bezpośredniego. Wielkie BOOM motywacyjne roku 2013 moim zdanie zaserwował Mateusz Grzesiak podczas konferencji NAC (wprowadzając tysiące osób w trans) – człowiek z wielkimi wartościami przypomniał o tym, aby całkowicie nie zatracać się w codzienności i mieć szeroko otwarte oczy.
- Publikacja tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=IP2Y6Zkpo2k o Michale. Chłopak zajmuje ósme i dziewiąte miejsce po wpisaniu w Google frazy MLM. [Chodzi o Michała Alczyszyna, o którym była już mowa wyżej – przyp. red].
- Do 15 października były zbierane podpisy pod mającą wejść w życie ustawę – MLM jako przyszłościowy zawód.
- Eksplozja działań spółki 8&8 i InWay. Dziś ktoś, kto zaczyna przygodę z MLM ma nieprawdopodobne możliwości edukacyjno-motywacyjne. Nic tylko zazdrościć nowym adeptom. [Dziękujemy za uznanie Adamie! – przyp. red.]
- W 2013 roku pojawiły się oferty dla branży marketingu sieciowego spoza MLM.
- Pojawienie się i implozja usług w marketingu sieciowym – wycieczki, abonamenty prawnicze, inwestycje w złoto.
- Film Piotra Bladforda „Jesteś Zwycięzcą”. Zrobił takie zamieszanie w network marketingu ilością odsłon [2,7 mln – przp. red] , że nikt już nie wie, czy to sukces, czy wtopa…
- Wejście firmy Synergy do Polski.
- Do Polski wchodzi firma WorldVentures – wreszcie w zasięgu każdego są podróże w cenach, o których w Polsce nie słyszano! Podróże stają się sposobem na życie.
- Wyrok w sprawie głośnego filmu dokumentalnego Henryka Dederko „Witajcie w życiu”. Film, według jego pomysłodawcy, miał w założeniu obnażać niebezpieczne praktyki firmy Amway. [Precyzując wypowiedź: wyrok zapadł we wtorek, 18.12.2012 – przyp. red.]
Odpowiedzi konkursowe zebrała i uzupełniła komentarzami redakcja Rankingu MLM
————–
*Przez „wszystkie” wypowiedzi rozumiemy „wszystkie, które nadają się do publikacji”. Otrzymaliśmy wiele maili z odpowiedziami w stylu „ja zająłem się MLM – to najważniejsze” lub „awansowałem na poziom srebrnego managera”. Cieszymy się, że wierzycie w siebie i gratulujemy Wam serdecznie awansów, aczkolwiek nie sądzimy, aby były one najważniejszymi wydarzeniami dla branży.