Istotnym wyzwaniem wielu przedsiębiorców jest znalezienie odpowiednich kandydatów na członków zespołu biznesowego. Sprzedaż misji swojego biznesu, wizji i celów długoterminowych jest ważnym czynnikiem kształtującym obraz zespołu.
Chcesz spędzić resztę swojego życia sprzedając wodę z cukrem czy chcesz zmieniać świat?
to słowa, którymi Steve Jobs przekonał Johna Sculley’a do objęcia fotela prezesa w firmie Apple.
Jeżeli nie sprzedasz wizji biznesu, nie pokażesz celów długoterminowych, zapomnisz o misji firmy, to nie znajdziesz wartościowych członków do swojego zespołu. Zespół stworzony poprzez źle dokonaną sprzedaż, nie będzie działał efektywnie, nie będzie szedł w stronę celu. Co w konsekwencji może doprowadzić do katastrofy. Tego chcesz? Wydaje mi się, że nie. Dlatego rekrutuj odpowiednich ludzi, którzy kupią twoją ideę. Którzy chcą wraz z tobą realizować długofalowe cele.
Cały proces tworzenia i rozwijania zespołu biznesowego oparty jest na skutecznej komunikacji. Komunikacja jest istotną częścią sprzedaży. Aby firma rozwijała się potrzebuje energii, której źródłem jest sprzedaż z zyskiem. Każdy zaproszony do współpracy wnosi swoją wartość do wartości zespołu. Osiągany dzięki temu efekt synergiczny (współdziałanie różnych czynników, którego rezultat jest większy niż suma poszczególnych oddzielnych działań) jest zarzewiem bieżących i przyszłych sukcesów. Donald Trump powiedział:
Sprzedałem dzięki mojej energii i entuzjazmowi.
Ty możesz zrobić to samo.
Budowanie skutecznie działającego biznesu nie jest możliwe z pominięciem sprzedaży. Cała seria tekstów z cyklu „Rady trenera sprzedaży”, ma na celu zwrócenie twojej uwagi na potrzebę rozwoju swoich umiejętności sprzedażowych. Jeżeli tego jeszcze nie robisz – zacznij, bo warto.
http://maciejkozubik.pl
http://zainwestujwsiebie.com/