Umiejętności sprzedażowe są najważniejszymi wśród umiejętności efektywnego przedsiębiorcy. Ich rozwijanie jest koniecznością. Czytając dalej, poznasz powody, dla których należy to robić skutecznie, mając na uwadze dobro klienta.
Sprzedajemy przez całe życie. Świadomie i nieświadomie. Proces uczenia się sprzedaży to nie tylko umiejętne przekazanie towaru klientowi i inkasowania należności. To znalezienie mocnego „dlaczego”. Dlaczego należy działać skutecznie, jakie cele osobiste i zawodowe chcesz zrealizować dzięki sprzedaży. To wyjście poza strefę komfortu. To działanie mimo strachu.
Strach jest przyczyną, która powstrzymuje większość osób przed podjęciem ryzykownej decyzji. Jest on również przeszkodą na drodze do realizowania swoich marzeń i fantazji. W książce „Biznes XXI wieku” Robert Kiyosaki uświadamia nam, że małe marzenia mają jedynie mali ludzie. Jeśli chcesz być wielki – musisz mieć wielkie marzenia, większe od przeszkód i przeciwieństw, jakie spotkasz na swojej drodze do sukcesu.
Podkreślam, że uczenie się sprzedaży jest jednocześnie pokonywaniem wewnętrznego strachu i wychodzeniem poza strefę komfortu. Sprzedaż na początku jest wszystkim co odrzucasz, czego się boisz. Jednak nagroda, jaka Cię czeka, przekroczy Twoje oczekiwania. Im więcej jesteś gotowy zaryzykować, tym więcej zyskasz.
Rozwój firmy jest uzależniony od sprzedaży. Tempo, w jakim będzie rozwijać się Twoja organizacja zależy od Twoich zdolności sprzedażowych. Czym więcej sprzedaż, tym więcej zarobisz. Im mniej wymiany handlowej, tym bardziej ograniczony rozwój firmy. Czym lepsze będą Twoje umiejętności sprzedażowe, tym łatwiej będziesz zarabiał i rozwijał biznes.
Sprzedajesz dla zysku
Cel wymiany handlowej to nic innego, jak zarabianie pieniędzy. Wpływ do kasy musi być większy niż koszty działalności. Warunkiem powodzenia takiego przedsięwzięcia jest długofalowy rozwój powiązany z lojalnością klientów i rosnącą cyklicznością sprzedaży.
Tak budowany biznes zwiększa prawdopodobieństwo wieloletniego zarobku. Związane jest to bezpośrednio z budowaniem marki i wiernością klienta, któremu sprzedaje się produkty co jakiś czas. Jednorazowa sprzedaż jest dość ryzykowna. Trudno wtedy prognozować przyszłą sprzedaż i planować powiązane z nią działania marketingowe.
Statystyki pokazują, że łatwiej i taniej jest sprzedać kolejny produkt dotychczasowemu klientowi, niż poszukiwać nowego. Opracowania podają, że koszt pozyskania nowego klienta jest od 5 do 8 razy wyższy niż koszt utrzymania obecnego konsumenta. Dlatego sprzedając – od razu miej na uwadze długofalową relację, opartą na zaufaniu, bo lojalny klient to także źródło innych klientów i grubszy portfel. Pamiętaj, że rekomendacje to istotna rzecz w biznesie.
Skuteczni przedsiębiorcy są efektywnymi sprzedawcami, którzy budują długotrwałe relacje oparte na zaufaniu.
Zaufanie, jakim obdarzają Cię klienci to kapitał bardzo cenny. Pamiętaj, że zadowolony klient przyprowadzi trzech kolejnych, niezadowolony zrazi dziesięciu.
—-