Jej wcześniejsza droga zawodowa nie prowadziła przez finanse. Jako Dyrektor Generalny w randze Prezesa Zarządu zarządzała siecią hoteli w Polsce. Przez ostatnie dwa lata prowadziła firmę doradczą zajmującą się pre – openingiem obiektów hotelowo – restauracyjnych. Dla projektu European Financial Group zrezygnowała z dotychczasowych osiągnięć. Z Małgorzatą Długosz, Network Director EFG rozmawia Marek Łuszczki.
Marek Łuszczki: Jak długo jest Pani w EFG i dlaczego zdecydowała się Pani na współpracę z tą firmą?
Małgorzata Długosz: W projekcie uczestniczę od grudnia ubiegłego roku. Pomimo mojego 12-letniego doświadczenia w zdecydowanie odmiennej branży, zdecydowałam się na projekt w finansach.
Przyznaję, że do podjęcia tej decyzji przekonał mnie mój mąż, który współpracuje już od wielu lat ze spółką Aegon. Dla mnie jako osoby spoza branży były to rzeczy zupełnie nieznane, natomiast dla męża prosta matematyka. Kartka papieru, 5 minut i jasna decyzja, że jest to ten moment i ten projekt.
Już po pierwszym miesiącu współpracy z EFG zawiesiłam firmę, którą prowadziłam przez ostatnie dwa lata i skoncentrowałam się na tym co daje większe możliwości nie tylko finansowe ale też rozwojowe dla mnie.
MŁ: Czyli decyzja o współpracy z EFG była dla Pani decyzją o strategicznym znaczeniu?
MD: Tak, jak najbardziej. Zrezygnowałam z tego, co udało mi się osiągnąć przez swoje całe życie zawodowe, postawiłam wszystko na jedna kartę i osiągam sukces. Miałam dość etatu, który moim zadaniem jest w większości przypadkach niestety niewolnictwem XXI wieku. A następnie po założeniu własnej firmy „gonienia” od projektu do projektu. Każdego modelu biznesowego należy się nauczyć, odpowiednio do niego przygotować i konsekwentnie realizować cel, a EFG szybko ten nakład pracy zwraca w finansach. Wszystko jest transparentne i dopracowane. Jeśli ktoś szuka pomysłu na swój biznes to mogę powiedzieć, że współpraca z EFG to tak jak założenie firmy w firmie. Koło już mamy.
MŁ: W jaki sposób buduje Pani swoja strukturę, jak pozyskuje Pani partnerów, dystrybutorów?
MD: Przede wszystkim w oparciu o swoją historię biznesową, o kontakty, które udało mi się wypracować na przestrzeni lat. Ważne też są relacje z ludźmi, które mam w całej Polsce ze względu na zawód, jaki wykonywałam jako Dyrektor sieci hoteli. Każdy z nas ma wiele znajomości, o których nawet nie pamięta.
Realizuję również projekty skierowane do kobiet, jak moje ostatnie dziecko SUKCES na SZPILKACH.
Możliwości jest wiele, w tym projekcie każdy, niezależnie od branży, jest w stanie odnaleźć swoją drogę, angażując się w małym zakresie czy tak, jak ja na 110%
MŁ: Dziękuję za rozmowę