Jak stworzyć idealny profil i dać się znaleźć potencjalnym klientom? W moim poprzednim wpisie zwróciłam uwagę na to, jak potężnym narzędziem, szczególnie w branży e-commerce, jest serwis społecznościowy Pinterest. Dziś pokażę Ci, jak stworzyć idealny profil i zacząć przyciągać do siebie potencjalnych klientów.
Jak już pewnie zauważyłeś, Pinterest nie posiada polskiej wersji językowej. Jednak jest to serwis bardzo intuicyjny w obsłudze, dlatego nie sprawi problemu nawet osobie nieznającej języka angielskiego (czy też niemieckiego, portugalskiego, hiszpańskiego, francuskiego lub holenderskiego, bo jeszcze w takich wersjach językowych serwis jest dostępny).
Zacznijmy zatem od stworzenia idealnego profilu.
Jeśli chcesz używać serwisu Pinterest i tworzyć swoje tablice, a także umieszczać na nich zdjęcia i informacje, które Cię interesują, będziesz potrzebował swojego konta.
Wejdź na stronę www.pinterest.com, a następnie kliknij ‘Join Pinterest’.
Do zalogowania się możesz użyć Facebooka, Twittera lub wpisać swój adres mailowy. Jeśli użyjesz adresu mailowego, samodzielnie tworzysz konto, uzupełniając poszczególne pola. Następnie wybierz ‘Create Account’, a Twoje konto zostanie utworzone.
Jeśli dopiero zakładasz konto na Pinterest i w zamiarze masz promowanie swojego biznesu, warto, żebyś od razu zdecydował się na założenie konta biznesowego. Konto biznesowe podobnie jak i zwykłe konto jest całkowicie bezpłatne. Różnica polega na tym, że w przypadku konta biznesowego masz możliwość zweryfikowania swojej strony internetowej (stajesz się wiarygodniejszy w oczach potencjalnych klientów) i śledzenia statystyk swojego konta (ile osób je odwiedza, które piny są najpopularniejsze, jak często Twoje zdjęcia są przepinane, itp.).
Jeśli posiadasz już prywatny profil na Pinterest, ale chcesz mieć konto biznesowe, wystarczy, że klikniesz ‘Convert’ (zaznaczone strzałką) i zamienisz swoje prywatne konto w biznesowe.
Poniżej przedstawiam Ci, jak wygląda tworzenie konta biznesowego
Tworząc konto biznesowe, wybierasz najpierw z rozwijanej listy branżę, z którą jesteś związany. Następnie podajesz imię i nazwisko osoby, która będzie zarządzała kontem, adres mailowy i hasło.
Kolejny krok to uzupełnienie informacji profilowych, które będą dostępne dla wszystkich użytkowników:
W pierwszej kolejności wpisujesz nazwę swojego biznesu, a jeśli oferujesz jakieś usługi, może to być też Twoje imię i nazwisko. Druga pozycja to nazwa użytkownika, a dokładnie link do profilu Twojego biznesu. ‘Profile image’ to miejsce, w którym umieszczasz logo lub zdjęcie swojej firmy. Ważne jest, żeby było dobrej jakości i było łatwo rozpoznawalne w Twojej grupie docelowej. Jeśli jesteś znany bardziej z twarzy niż swojego logo, rozważ umieszczenie w tym miejscu swojego zdjęcia. Będziesz wtedy bardziej autentyczny i więcej osób będzie nawiązywało z Tobą kontakt.
Sekcja ‘About’ to bardzo ważne pole w tworzeniu idealnego profilu. To tu umieszczasz słowa kluczowe związane z Twoim biznesem, tak żebyś był widoczny w wyszukiwarkach. Nie pomijaj tej sekcji i napisz w niej coś od siebie, koniecznie zawierając słowa kluczowe. Niestety masz jedynie 160 znaków, żeby zaprezentować swój biznes.
Na koniec dodaj jeszcze link do swojej strony internetowej, tak żeby każdy użytkownik mógł na nią od razu wejść.
Ostatni krok to zgoda na warunki użytkowania serwisu Pinterest. Jeśli nie znasz angielskiego, a chcesz zapoznać się z tymi warunkami, możesz skorzystać z Google Translator. Oczywiście tekst nie zostanie przetłumaczony dokładnie, ale mniej więcej będziesz wiedział na co się zgadzasz.
Masz już swoje konto na Pinterest, więc możesz przejść do ustawień.
Pierwszy punkt to powiadomienia (‘Notifications’). Zaznacz, kiedy i jak często chcesz otrzymywać e-mail z powiadomieniem i czy ma to być informacja w formie przeglądu/skrótu (‘Digest’).
Kolejny punkt to połączenie Pinterest z innymi sieciami społecznościowymi. Do serwisu możesz logować się za pomocą Facebooka, Twittera lub używając adresu mailowego. W powyższych opcjach zaznaczasz też, czy Twoja aktywność na Pinterest ma być widoczna na Facebooku. Osobiście polecam Ci taką syndykację, ponieważ wykonując jedną pracę, jesteś obecny w dwóch mediach społecznościowych – Twoje piny i tablice są wtedy bardziej wirusowe.
Po wybraniu odpowiednich opcji, kliknij ‘Save Settings’.
Mam nadzieję, że ten krótki artykuł pomoże Ci w postawieniu pierwszych kroków w serwisie Pinterest. Zapraszam Cię do odwiedzenia mojego profilu i zapisania się na darmowe webinarium na temat mediów społecznościowych.
Marta Zych, www.martazych.pl, blogerka zajmująca się rozwojem finansowym i osobistym, a także wykorzystaniem mediów społecznościowych do promowania biznesu.
Przeczytaj pierwszą część artykułu tutaj.