Co słychać w branży sprzedaży bezpośredniej w kraju i za granicą? Dynamicznie rozwijająca się firma FM Group zdobyła prestiżowy tytuł National Champion w konkursie European Business Awards. Inne przedsiębiorstwa również umacniają swoją pozycję – PartyLite właśnie weszło na rynek turecki, a Amway otworzył nowe centrum biznesowe w Hiszpanii.
FM Group – National Champion
W prestiżowym międzynarodowym konkursie European Business Awards 2014/2015 polska firma FM Group uzyskała tytuł National Champion. Tym samym znalazła się w wąskim gronie rodzimych przedsiębiorstw wyróżnionych za dynamiczny rozwój i wybitne osiągnięcia biznesowe, które będą walczyć o wejście do finału. Obecnie FM Group walczy o tytuł Ruban d’Honneur i głosy publiczności w plebiscycie online.
European Business Awards to międzynarodowy konkurs, w którym mogą wziąć udział firmy ze wszystkich sektorów i o różnej wielkości, startując w 10 kategoriach. W jego jury zasiadają wybitni przedstawiciele świata nauki, mediów, polityki oraz biznesu, honorowym przedstawicielem jest Karel De Gucht, komisarz ds. handlu Komisji Europejskiej, a partnerem – firma doradcza RSM International. Celem konkursu jest nagradzanie najlepszych praktyk biznesowych, wyróżnianie firm innowacyjnych, wywierających pozytywny wpływ na swoje otoczenie społeczne.
FM Group World zostało docenione w kategorii najlepszej strategii zrównoważonego rozwoju (The BP Target Neutral Growth Strategy of the Year Award). Jest jedną z 45 firm z Polski, które w kolejnym etapie konkursu ubiegają się o kolejną nagrodę – tytuł Ruban d’Honneur i o udział w ścisłym finale. Łącznie wyłoniono 709 europejskich przedsiębiorstw z 33 krajów spośród aż 24 000 zgłoszeń.
PartyLite wchodzi do Turcji
PartyLite, firma sprzedaży bezpośredniej sprzedająca świece, świeczniki i akcesoria do dekoracji wnętrz, otwiera turecki rynek. W październiku 2014 roku spółka zawarła umowę ze stambulską firmą, która ma teraz wyłączne prawa dystrybucji produktów PratyLite. Oficjalne otwarcie rynku miało miejsce w grudniu. Tym samym firma wkroczyła w nowy rok, będąc obecna w 18 krajach Europy.
Sprzedaż bezpośrednia pełni w Turcji znaczącą rolę ekonomiczną. Liczba sprzedawców bezpośrednich przekroczyła już milion osób, a roczny przychód całej branży w roku 2013 wyniósł ponad miliard dolarów.
Długotrwały wzrost razem z rosnącą popularnością produktów z segmentu kosmetycznego i dekoracyjnego rozprowadzanych w systemie sprzedaży bezpośredniej sprawiły, że Turcja stała się niezwykle lukratywnym rynkiem
– powiedział Martin Köhler, prezes PartyLite Europe.
Amway otworzył centrum biznesowe w Madrycie
13 grudnia 2014 roku przedstawiciele firmy Amway, światowego giganta branży sprzedaży bezpośredniej z siedzibą główną w Stanach Zjednoczonych, uroczyście otworzyli nowe centrum biznesowe firmy, czwarte w Europie i pierwsze w Hiszpanii. Pozostałe centra, otwarte w ciągu dwóch ostatnich lat, znajdują się w Berlinie, Rzymie i Lyonie.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat Amway notuje bardzo dobre wyniki w, dotkniętej przecież kryzysem, Hiszpanii. Tylko w ubiegłym roku obroty firmy zwiększyły się o 8,4 procenta, a w ciągu ostatnich czterech lat – aż o 27 procent. Liczba dystrybutorów firmy wzrosła do 8,5 tysiąca niezależnych przedsiębiorców.
Koszt inwestycji to niemal 500 000 euro. Dzięki nowemu centrum Hiszpanie będą mieli szansę zdobyć i testować produkty firmy w przestrzeni wyposażonej w urządzenia najnowszych technologii. Ponadto wśród pracowników centrum znajdzie się kadra czterech ekspertów Amway, którzy będą udzielać klientom i dystrybutorom porad w zakresie obszernego portfolio firmy, składającego się z ponad 400 produktów związanych z suplementami diety, urodą oraz gospodarstwem domowym.
Źródła:
- http://www.businessforhome.org/2015/01/partylite-candles-expands-into-turkey/
- http://news.amway.pl/amway-otwiera-centrum-biznesowe-w-hiszpanii/