Czy pamiętasz swoją pierwszą randkę? Networking to prawie to samo, z tą różnicą, że jest to pierwsza randka z biznesem. Zachwycające, prawda?
Networking – udane pierwsze spotkanie zapowiada kolejne
Przychodząc na pierwszą randkę rozmawiamy, obserwujemy, przyglądamy się i jeśli widzimy, iż „coś zaiskrzyło” spotykamy się po raz kolejny i kolejny… Traktuj spotkania networkingowe dokładnie tak samo. Podczas spotkania networkingowego porozmawiaj z jak największą ilością osób, a z tymi których działalność zainteresuje Cię najbardziej, umów się od razu na kolejne spotkanie!
Networking to kontakty
Networking to sposób nawiązywania kontaktów biznesowych oraz budowania swojej sieci kontaktów. Pomaga przede wszystkim w promocji swojej firmy, znalezieniu odpowiedniego kontrahenta lub klienta oraz podtrzymywaniu relacji z innymi przedsiębiorcami. W branży MLM networking może być jednym z podstawowych narzędzi służącym Ci do poznawania swoich partnerów biznesowych i promowania Twoich produktów lub usług.
Po pierwsze poszukaj spotkań
Aby jednak networking przyniósł oczekiwane efekty, przygotuj się odpowiednio. Spotkania networkingowe odbywają się regularnie w większości miast w Polsce. Możesz uczestniczyć na przykład:
– w śniadaniach biznesowych BNI, www.bnipolska.pl
– Arena Biznesu (podczas której weźmiesz też udział w integracji np. nauce gry w ruletkę, tańcach brzucha czy grze wgolfa), www.arenabiznesu.pl
– w spotkaniach Kalendarza Sukcesu (połączonych z bezpłatnym szkoleniem biznesowym), www.kalendarzsukcesu.pl.
Idąc na spotkanie networkingowe przygotuj:
– około 50 swoich wizytówek (z imieniem i nazwiskiem, bezpośrednim telefonem i e-mailem),
– krótką informację o Twojej działalności (czym dokładnie się zajmujesz i w czym Twoja działalność może pomóc klientom),
– 3-5 korzyści jakie odniesie klient ze współpracy z Tobą,
– listę firm z którymi najchętniej nawiążesz współpracę,
– listę celów które chcesz osiągnąć dzięki temu spotkaniu.
Podczas spotkania networkingowego pamiętaj, aby:
– uśmiechać się i być pozytywnie nastawionym,
– podarować swojemu rozmówcy wizytówkę,
– rozmawiać, a nie prowadzić monolog,
– pytać i szukać płaszczyzny współpracy,
– rozmawiać nie dłużej niż 5 minut z jedną osobą,
– od razu umówić się na spotkanie, jeśli działalność rozmówcy Cię zainteresuje.
Podczas spotkania unikaj:
– rozdawania ofert swojej firmy,
– prowadzenia monologu (a nie rozmowy),
– opowiadania szczegółów dotyczących swojej działalności,
– zbyt długiego rozmawiania z jedną osobą,
– mówienia negatywnych rzeczy na temat konkurencji, współpracowników, itp.
– rozmawiania o poglądach religijnych, sexie i polityce.
Aby dowiedzieć się więcej o networkingu oraz jeśli chcesz uczestniczyć w takim spotkaniu, zapraszam do kontaktu: Dorota Mastalska, 692 356 488, Dorota.mastalska@arenabiznesu.pl