Warto wypracować w sobie pozytywne nawyki i pielęgnować je przy każdej okazji. A jak walczyć ze starymi, złymi nawykami? To proste. Zamiast robić coś, co nie niesie ze sobą większego sensu i korzyści, tym razem zaangażuj się w coś zupełnie innego, co zmieni Twój światopogląd.
Następnym razem, gdy usiądziesz na kanapie by włączyć telewizor, nie rób tego! Zamiast trzymać pilota w ręku, wybierz się na spacer, pobiegaj po parku lub wybierz na przejażdżkę rowerem. To również będzie czas tylko i wyłącznie dla Ciebie, jednak zamiast zaśmiecać umysł informacjami i wydarzeniami, na które i tak nie masz wpływu, wyjdź z domu, dotleń organizm i oczyść umysł. Po prostu zrelaksuj się.
— bycie proaktywnym – to element, który świadczy o własnej postawie, żywotności i entuzjazmie. Osoba proaktywna interesuje się światem, relacjami z otaczającymi ludźmi, a także wykorzystuje wszystkie nadarzające się okazje, by wydobyć z nich to co najlepsze. Osoba ta nastawiona jest na „tak”, co oznacza, że gdy zadzwoni telefon i rozmówca zaproponuje wyjście do kina, spacer lub konferencję rozwojową, wówczas w odpowiedzi usłyszy „tak”.
— zaczynać z wizją końca – to zasada, która wymaga analizy tego co robisz za każdym razem, gdy rozpoczynasz jakiekolwiek działanie. Zanim wykonasz telefon, czy umówisz się na spotkanie, określ dokładnie jak ma się ono zakończyć, ponieważ bez tego, wątek rozmowy będzie błądził i może nie przynieść zamierzonego skutku. Praca z wizją końca powoduje, że każdy podjęty krok będzie zbliżał Cię do upragnionego celu.
— zjedz słonia – pod tym pojęciem ukryłem ogólne zasady organizacyjne, które odpowiednio wykorzystywane wpływają na efektywność pracy. Metody takie jak Kaizen, zasada Pareto, planowanie celów oraz wiele innych to narzędzia pracy, które po pewnym czasie przekształcą się w nawyk i szybko zwrócą się z nawiązką w postaci widocznych efektów.
— wygrana-wygrana – to istotne nastawienie, które sprawi, że każdy rozmówca, z którym spotkasz się w celu zaoferowania współpracy, wyczuje, że jesteś tam właśnie po to by wspólnie zbudować coś wartościowego, co będzie niosło ze sobą korzyści ekonomiczne jak i ogólnospołeczne. W praktyce oznacza to że chęć niesienia pomocy i pozytywne nastawienie do ludzi spowoduje korzystne zmiany w Twoim najbliższym otoczeniu.
— harmonia w czterech wymiarach: fizycznym, duchowym umysłowym i społecznym – nawyk wytworzenia harmonii między wszystkimi czterema aspektami jest istotny, ponieważ jej stan przekłada się na nasze życie zarówno w aspekcie prywatnym jak i zawodowym. Dopiero wówczas, gdy pogodzimy ze sobą wszystkie powyższe cechy, możemy poczuć się spełnieni i szczęśliwi. Jeśli tego nie zrobimy, trudno będzie zachować pozytywne nastawienie i nawyki dotyczące innych życiowych aspektów.
Michał Rusek
www.MarketingDlaCiebie.pl
Link do pierwszej części artykułu: http://www.rankingmlm.com/articles/article/nawyk_-_cz._1
Ostatnie artykuły tego autora:
Co zrobić, by nam się chciało tak bardzo, jak nam się nie chce?
Kalendarz – najlepszy consierge przedsiębiorcy
Siostrzany biznes okiem Katarzyny Szewczuk – Lidera Betterware
MLM wśród 100 najbogatszych Polaków w 2012 roku