Nie da się ukryć, że najprzyjemniej, kiedy zajmujemy się zawodowo tym, co jest nam w jakiś sposób bliskie (np. jako hobby) lub stanowi integralną część naszego życia… z racji przynależności do danej płci.
Wówczas znacznie łatwiej nie tylko o pełną satysfakcję z pracy, ale też zniwelowanie ryzyka dołączenia do rosnącego grona osób borykających się z tzw. wypaleniem zawodowym. W marketingu wielopoziomowym szczególnie zadowolone powinny być kobiety, bo śmiało można rzec, że branża ta jest im szalenie przychylna. Co więcej, w pewnym stopniu stanowi ich środowisko naturalne. Dlaczego? Odpowiedź jest banalna. W MLM, dzięki szerokiej ofercie produktów, kobiety mogą zajmować się tym, co lubią właśnie jako kobiety. Jakże przyjemnie obracać się choćby wśród kosmetyków, prawda? To zaledwie wierzchołek produktowej góry lodowej, bo w marketingu wielopoziomowym na kobiety czekają także m.in. biżuteria, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, a nawet słodycze. Zajmowanie się zawodowo tym, o czym mówienie przychodzi nam w sposób naturalny z racji tego, że wspomniane produkty są nieodłącznym elementem naszej kobiecej codzienności, gwarantuje, że droga do marazmu w MLM daleka.
Siła kobiecych rozmów
Kolejna istotna kwestia przemawiająca za tym, że marketing wielopoziomowy jest idealny dla kobiet, to fakt, iż pracując, możemy realizować inne nasze potrzeby, jak choćby pogawędki z przyjaciółkami. Przyjemnie, czyż nie? Wykpiwane kobiece gadulstwo to bez wątpienia kobieca broń w MLM. A jeśli jeszcze tematem rozmów jest to na czym kobieta zna się znakomicie, to siła rażenia takiego komunikatu jest znacznie większa. I nic nie jest w stanie jej zatrzymać. Wszak na kobiecych spotkaniach czy to w gronie przyjacielskim, czy rodzinnym, zawsze któryś z tzw. babskich tematów zostanie poruszony i mniej lub bardziej wyeksploatowany. Ciekawskim oczom nie umknie nowy kolor na ustach koleżanki, ani błyszczące w uszach kolczyki. Jakże łatwo wówczas przemycić informacje o nowym kremie, gustownej bransoletce czy zniewalającym zapachu, który po prostu trzeba mieć. Znacznie chętniej przecież zdecydujemy się na zakup czegoś, co poleca nam ktoś bliski, szczególnie jeśli sam to wypróbował.
Ja, kobieta przedsiębiorcza
Mamy w sobie ogromne pokłady przedsiębiorczości. I żal byłoby tego nie wykorzystać. Przedsiębiorczość to bardzo ważna cecha, nie tylko w marketingu wielopoziomowym, ale tutaj może procentować z dużą siłą. W MLM możemy pokazać, na co naprawdę nas stać. Mamy przecież naturalne predyspozycje ku temu. Jesteśmy multi-zadaniowe, potrafimy jednocześnie koordynować wiele spraw, nie traktując żadnej po macoszemu. Nie wspominając już o doskonałych umiejętnościach organizacyjnych, pozwalających świetnie godzić obowiązki zawodowe i rodzinne.
Empatia wiele ułatwia
Istotny jest także fakt, że kobietom łatwiej również budować relacje biznesowe ze względu na ogromne pokłady empatii przypisane kobiecej naturze, dzięki czemu szybciej i trafniej możemy dotrzeć do drugiego człowieka. Inaczej mówiąc, znacznie częściej niż mężczyźni dostrzegamy potrzeby innych i potrafimy na nie bardzo elastycznie reagować. Jeśli znamy sposób myślenia klienta, to możemy mu przedstawić konkretną ofertę, mając jednocześnie pewność, że trafimy w samo sedno jego oczekiwań. A to z kolei skutkuje szybszym zdobywaniem zaufania i idąc dalej, owocuje dostępem do coraz nowszych kręgów. Z kolei w codziennej pracy empatia bardzo szybko daje o sobie znać w budowaniu zaufanego zespołu. Doskonale widoczne jest autentyczne zainteresowanie z naszej strony, co sprzyja nawiązywaniu trwałych relacji. A małe gesty z czasem przynoszą spore profity.
Katarzyna Stec
Ostatnie teksty autorki:
Dresscode w MLM – na co zwracać uwagę?
Kobieta szef w MLM – lepsza czy gorsza?
Jak efektywnie zarządzać kobiecą ręką?
Jak połączyć biznes z życiem rodzinnym?