W tej serii artykułów chcemy pokazać Wam, jak firmy MLM działają na polu charytatywnym. Dzisiaj przybliżymy kampanię giganta Multi-Level Marketingu, czyli firmy Amway oraz fundację LR Global Kids Fun. Obie skupione są na pomocy najmłodszym we wszystkich miejscach, do których docierają ich produkty.
Zobacz również artykuł wprowadzający serię:
[next_button color=”blue” link=”http://rankingmlm.com/mlm-biznes-z-ludzka-twarza/”]”Biznes z ludzką twarzą”[/next_button]
Amway – One by One
Program społecznej odpowiedzialności Amway stanowią trzy filary: ludzie, produkty i wydajność. Zacznijmy od końca. Wydajność firmy opiera się na rozwoju bazującym na odpowiedzialności społecznej i dbaniu o środowisko poprzez wdrażanie innowacyjnych projektów służących zachowaniu go dla następnych pokoleń. Produkty Amway pomagają zmieniać świat dzięki korzystnemu wpływowi na zdrowie i samopoczucie milionów klientów, a najbardziej znane marki są wykorzystywane do rozwiązywania problemów społecznych. Przykład? Przekazanie 100 tysięcy dolarów w gotówce i produktach Filipińczykom, którzy zostali pozbawieni dachu nad głową przez tajfun Haiyan.
I wreszcie ludzie – największa wartość dla branży MLM. Podobnie jak inne firmy, Amway ma swoją kampanię One by One, która pomaga dzieciom wszędzie tam, gdzie firma prowadzi swój biznes, od 2003 roku. Zaczęło się od lokalnej inicjatywy, która z czasem stała się potężnym ruchem. Ale pomimo tego strategia pozostała nieskomplikowana – ludzie zgłaszają lokalne potrzeby, a kampania stara się pomóc, każdemu po kolei.
W ciągu 10 lat działalności zebrano 190 milionów dolarów. W wolontariacie przepracowano 2,7 miliona godzin. Pomoc uzyskało 10 milionów dzieci.
Wszystkie europejskie rynki Amway poprzez sprzedaż kubków i bransoletek z logo One by One wspierają dzieci w wieku szkolnym z Południowej Afryki. W ramach prowadzonej tam akcji Archbishop Tutu 2015 Campaign© Amway wspiera uczniów, kupując przenośne ergonomiczne ławki szkolne zwane Tutudesks, które dzieci kładą na kolanach i w ten prosty sposób mogą uczyć się w każdym miejscu, nawet pod gołym niebem. Założeniem tego programu jest zakup takich ławek dla 20 milionów dzieci do końca 2015 roku.
20 listopada 2013 roku firma świętowała dziesięciolecie kampanii One by One. W związku z tym na całym świecie zorganizowano akcje charytatywne. W Polsce Przedstawiciele Amway kupili ponad 200 zestawów produktów, które przekazali dzieciom ze szkoły działającej przy Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Do szkoły tej uczęszczają chore dzieci, przebywające w szpitalu.
W Polsce Amway współpracuje z fundacją Ewy Błaszczyk AKOGO?, prowadzonej z myślą o dzieciach w śpiączce i ich rodzinach. W latach 2008-2009 Amway przeznaczył 100 tysięcy dolarów na wsparcie budowy kliniki „Budzik” – miejsca do długotrwałej i intensywnej rehabilitacji dzieci po ciężkich urazach czaszkowo-mózgowych.
Amway współpracuje również z fundacją Jaśka Meli „Poza horyzonty”, indywidualnie wspierając jej młodych podopiecznych oraz zachęcając przedsiębiorców do przekazywania 1% podatku na ten cel. Ponadto firma zaangażowała się w organizowaną przez fundację wyprawę w Bieszczady, dofinansowując ją kwotą 6000 złotych. Fundacja „Poza horyzonty” zbiera pieniądze na protezy dla osób po amputacji. W ten sposób Amway stał się Partnerem Ogólnopolskiego Programu Protezowania. Współpraca z fundacją Jaśka Meli rozpoczęła się w 2011 roku podczas Biegu Niepodległości w Warszawie.
Ponadto, nie odchodząc od tematu firmy Amway, 6 lutego otrzymaliśmy od Corporate Affairs Communication Manager Amway Polska, Anny Wieraszko, następujące informacje:
ADA w stanie Michigan, 6 lutego 2014 r. – Amway ma przyjemność poinformować, że w roku finansowym zakończonym 31 grudnia 2013, sprzedaż na światowych rynkach firmy osiągnęła poziom 11,8 miliarda USD. Jest ona wyższa niż sprzedaż z 2012 roku, która wynosiła 11,3 miliarda USD, co od 7 lat stanowi kontynuację znaczącego trendu wzrostowego. Roczna kwota sprzedaży zawiera dochód uzyskany ze sprzedaży bezpośredniej oraz z pozostałych przedsięwzięć biznesowych firmy.
“Siłą napędową tego nadzwyczajnego osiągnięcia są nasi Przedsiębiorcy, wspierani przez 21.000 pracowników na całym świecie.” – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Steve van Andel, Przewodniczący Zarządu, oraz Doug DeVos, Prezes Amway. „Przedsiębiorcy z ponad 100 krajów i terytoriów na całym świecie uzyskują dochody dzięki biznesowi Amway, równocześnie przyczyniając się do kolejnych rekordowych wyników firmy”.
Gratulujemy, Amway!
LR Global Kids Fund
LR Global Kids Fund to fundacja założona przez LR Health&Beauty Systems w styczniu 2009 roku. Jej misją jest wpieranie dzieci pokrzywdzonych przez los, którym stara się otworzyć nowe życiowe perspektywy zgodnie ze swoim hasłem „For a promissing future”. Celem fundacji jest wpieranie potrzebujących dzieci w krajach, w których działa firma LR. Aby go zrealizować, LR Global Kids Fund współpracuje z lokalnymi organizacjami o podobnej misji i za ich pośrednictwem angażuje się w różne projekty niosące pomoc potrzebującym jej dzieciom.
Fundacja pomaga – między wieloma innymi krajami – również w Polsce. A dokładnie w katowickiej dzielnicy Załęże, w której problemy społeczne takie jak alkoholizm, bezrobocie i przemoc są niestety ciągle obecne, a wiele osób mieszka w starych, rozpadających się kamienicach bez ogrzewania i ze wspólną łazienką. LRGKF wspiera działania wolontariuszy z organizacji non-profit „Dom Aniołów Stróżów”, którzy zapewniają dzieciom z ulicy pomoc w nauce, poczucie bezpieczeństwa, wsparcie psychiczne i wspólną zabawę. W październiku 2013 roku fundacja przekazała 3000 euro i w całości sfinansowała remont Ogniska Wychowawczego dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Przez ponad cztery lata istnienia LRGKF przekazała potrzebującym dzieciom prawie milion euro. W krajach Beneluksu oraz Finlandii prowadzi projekt, w ramach którego dzieci w szpitalach są odwiedzane i rozśmieszane przez klaunów. W Danii sponsoruje najbiedniejszym wyjazdy wakacyjne, w niemieckim Ahlen zapewnia pełnowartościowe posiłki, w Grecji umożliwia dzieciom niepełnosprawnym dostęp do rehabilitacji, w Norwegii wspiera dzieci, których rodzice są uzależnieni od alkoholu lub narkotyków, w Rumunii koncentruje się na pomocy sierotom i dzieciom porzuconym, w Szwecji spełnia marzenia dzieci śmiertelnie chorych… A to tylko część działań LR Global Kids Fund.
Fundacja utrzymuje się i działa dzięki dotacjom, sponsorom-członkom, którzy przeznaczają stałą miesięczną kwotę (od 5 do 40 euro) na wsparcie dla dzieci, sponsorom konkretnych projektów oraz dzięki sprzedaży plakietek, misiów, breloczków, kalendarzy czy bransoletek.
———-