Zostać profesjonalistą… Co to właściwie znaczy? Słownik języka polskiego podaje dwa wyjaśnienia tego terminu: to osoba, która zajmuje się zawodowo jakąś dziedziną oraz ktoś, kto ma duże umiejętności w danej dziedzinie i doskonale wykonuje swoją pracę. Aby perfekcyjnie budować marketing sieciowy z pewnością niezbędna jest praktyka, dobry produkt lub usługa, opieka doświadczonego sponsora i jeszcze coś – wiedza, która pomaga nam rozwiać wątpliwości w każdym z przyległych do Multi-Level Marketingu tematów. Marketing sieciowy zawiera ich całkiem sporo – począwszy od sprzedaży, przez rekrutację, wystąpienia publiczne, motywację i automotywację, zarządzanie sobą w czasie po zarządzanie strukturami handlowymi. A to tylko początek. Dlatego właśnie, wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom, w każdym kolejnym wydaniu kwartalnika „Manager MLM” poruszamy jeden z kluczowych dla sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego tematów. Do tej pory pisaliśmy już o sekretach skutecznej rekrutacji (nr 9), wystąpieniach publicznych (nr 10) oraz zarządzaniu strukturami (nr 11). W następnym, sierpniowym numerze „Managera MLM” zaprosimy najlepszych ekspertów i praktyków do wypowiedzi na temat zarządzania sobą w czasie.
[next_message styles=”1″ title=”Zamów archiwalne egzemplarze„]Już dzisiaj możesz zrobić duży krok w kierunku profesjonalizmu i zamówić archiwalne drukowane egzemplarze „Managera MLM” – nr 9 i nr 10 w promocyjnej cenie – za jedyne 15 zł. Oferta jest dostępna jedynie w sprzedaży telefonicznej i mailowej! Zamówienia można składać pod numerem (48) 730 354 545 oraz mailowo: justyna.hojnacka@rankingmlm.com[/next_message]
Sekrety skutecznej rekrutacji – „Manager MLM” nr 9 – cena: 15 zł*
—
Wierzysz w statystykę? Jeżeli tak, to możesz codziennie wychodzić z domu, opowiadać ośmiu losowo napotkanym osobom o swoim biznesie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jedna na osiem osób będzie zainteresowana Twoją propozycją biznesową. Powinieneś jednak wiedzieć, że w MLM nie chodzi o to, aby rzucać się w tłum na tygrysa, by wyłowić kogoś chętnego. Rozmowy rekrutacyjne polegają na daniu szansy wszystkim napotkanym osobom, nie skreślaniu nikogo z góry i zaproszeniu do współpracy jedynie tych, którzy naprawdę chcą z Tobą działać. Wtedy budujesz swój biznes strategicznie i odpowiedzialnie, a nie w sposób przypadkowy.
Jak nauczyć się strategicznej rekrutacji? Możesz zacząć od złożenia zamówienia na 9 numer czasopisma „Manager MLM”, w którym eksperci i praktycy piszą o tym, jakie techniki najlepiej stosować. Na początek polecamy felieton Daniela Kubacha, prezesa zarządu spółki S7 – „Robaki zamiast truskawek, czyli sekrety skutecznej rekrutacji”. Artykuł doskonale ilustruje zasadę, która powinna być podstawą każdej rozmowy rekrutacyjnej – patrz oczami rozmówcy. Okazuje się bowiem, że łowienie ryb nie różni się aż tak bardzo od łowienia nowych ludzi do naszej struktury. Jedno i drugie jest sztuką. Można się obu nauczyć, trzeba jednak poznać podstawowe techniki, które sprawią, ze staniemy się skutecznymi „wędkarzami”.
Michał Mierzwiński, prezes zarządu Betterware Polska opowie Ci o tajemniczej klątwie, która może dotknąć każdego dystrybutora. To klątwa, która sprawia, że wciąż nie masz jeszcze tysiąca osób w swojej strukturze.
Z kolei Magdalena Szewczuk Magdalena opowiada o tym, jak zmienić swoje nastawienie do rekrutowania w marketingu sieciowym:
Ja zawsze traktuję składaną propozycję jak szansę. Wiem, że moja oferta jest dobra, wiem, że nikogo nie oszukuję, nie naciągam i jestem pewna, że moja propozycja może sprawić, że ktoś zmieni swoje życie. O firmie, możliwościach i produktach mówię z ogromnym entuzjazmem – składam bardzo dobrą ofertę, daję szansę i czekam na decyzję. Dziś już wiem, że nie każdy musi być szczęśliwy i bogaty, dlatego gdy ktoś nie skorzysta, mówi mi „nie”, to szanuję jego decyzję, nie biorąc tego do siebie […]
Porwij tłumy, czyli jak występować publicznie z charyzmą – „Manager MLM” nr 10 – cena: 15 zł*
—
Porwij tłumy, czyli o tym, jak występować publicznie z charyzmą, to temat przewodni zimowego „Managera MLM”, który ukazał się na początku lutego 2014. Nie ma co się oszukiwać – występujesz cały czas – nie tylko w pracy, podczas prezentacji produktu lub szkolenia adeptów, ale również w zwykłych codziennych sytuacjach, gdy chociażby spotykasz się ze znajomymi.
Suchość w ustach, spocone, drżące dłonie, niepewny krok, dziwna gestykulacja… Nerwowo, bez zastanowienia recytujemy zdanie po zdaniu – byle do końca, jak najszybciej! Znasz to uczucie? Najwyższy czas pożegnać się z nim na zawsze! Jak uczynić z wystąpień powód do dumy, a nie stresu i wątpliwości? Jest wiele sposobów na to, aby Twoje wystąpienie było wyjątkowe i zapamiętane przez wszystkich słuchaczy. Podręczniki, Internet, szkolenia – tam na pewno znajdziesz rady, jak dobrze wystąpić. Ale czy będą to wskazówki praktyków? W lutowym „Managerze MLM” publikujemy dla Was felietony na temat wystąpień publicznych znanych liderów i coachów, czyli prawdziwych praktyków, którzy mają za sobą lata przemówień, szkoleń i prezentacji! O wystąpieniach publicznych w 10 numerze Managera MLM opowiadają: Bernard Jastrzębski, Michał Mierzwiński, Daniel Konieczny, Artur Wikiera, Justyna Kotowiecka oraz mecenas Paweł Filipiak, który podpowiada w „Z prawem na Ty” na jakie kwestie prawne należy zwracać uwagę podczas szkoleń i prezentacji.
Zarządzanie strukturami w marketingu sieciowym – „Manager MLM” nr 11 – cena: 25 zł
—
Temat przewodni „Managera MLM” nr 11 to zarządzanie strukturami. Jak zarządzać ludźmi w marketingu sieciowym? Po pierwsze trzeba zdać sobie sprawę z tego, że zarządzanie strukturami to nie tylko poganianie do składania zamówienia osób, które wprowadziliśmy do naszej liderskiej organizacji ani oferowanie bliżej niezidentyfikowanej „pomocy”, ale wzięcie prawdziwej odpowiedzialności za osoby, które znajdują się w naszej strukturze. Termin „zarządzanie” jest ulubionym pojęciem menadżerskim Michała Mierzwińskiego, prezesa zarządu Betterware Polska. Chcecie przekonać się dlaczego? Koniecznie przeczytajcie artykuł „Zarządzanie – jak to łatwo powiedzieć…”
Daniel Kubach – prezes S7 Sp. z o.o., polski biznesmen, multimilioner, inwestor, anioł biznesu, w swojej eksperckiej analizie opowiada z kolei o zależności między zarządzaniem a systemem pracy. Ma w tym doświadczenie, ponieważ, jak sam pisze – dwukrotnie straciła całą strukturę. Wyciągnął z tych wydarzeń wnioski, nie poddał się, a w styczniu tego roku struktury jego firmy znacznie przekroczyły 30 000 sprzedawców bezpośrednich. Czy to przypadek? Nie. Po prostu system pracy i zarządzania strukturami.
Ludzie decydują się na współpracę z firmą z powodu człowieka i również z powodu człowieka z tej współpracy rezygnują. Przywództwo w sprzedaży bezpośredniej jest inne niż w tradycyjnym biznesie. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż sieci sprzedaży tworzone przez liderów współpracujących z firmami MLM to organizacje nieformalne. Współczesny lider w marketingu sieciowym to skuteczny i charyzmatyczny przywódca i wytrawny kierowca, który na pokład swojego autobusu zabiera właściwych ludzi! Jak wybrać tych właściwych i po czym poznamy, że to właśnie oni? Zapraszamy do lektury artykułu Bernarda Jastrzębskiego, trenera, coacha oraz pomysłodawcy i kierownika merytorycznego pierwszych w Polsce studiów wyższych, dedykowanych branży marketingu bezpośredniego.
●
—-
9 i 10 numer „Managera MLM” można pobrać bezpłatnie na stronie www.sklepmlb.com w formie elektronicznej (pdf).
Google +