Marketing internetowy to aktualnie najpopularniejsza forma budowania marki osobistej. Wraz z rozkwitem Internetu, cyfryzacji oraz innych środków masowego przekazu prężnie rozwijają się przede wszystkim narzędzia marketingu internetowego, z pomocą influencerów. W szczególności media społecznościowe, na kanałach:
- Instagram,
- TikTok,
- Facebook.
- YouTube.
Dynamiczny rozrost marketingu online można również zauważyć w branży MLM, w której to firmy przekonały się i wprowadziły innowacyjne działania na dużą skalę. Z biegiem czasu okazuje się, że konkurencja na rynku jest spora, a każda marka pragnie zaskarbić jak największą sympatię wśród potencjalnych klientów. Wiele z nich osiąga cel, z pozytywnym dla firmy skutkiem. Marki pokazują na kanałach w mediach społecznościowych nowoczesne działania takie jak: relacje, live’y czy też podcasty. W dzisiejszym artykule pokażemy wam, jak więc połączyć innowacyjne metody marketingu, iść z duchem czasu, a zarazem stosować metody które naprawdę działają i które nie zanudzają odbiorów. Portal Ranking MLM przedstawia TOP 3 firmy, które według naszej redakcji idą z duchem czasu, mają pomysł na rozwój marki, wyznaczają trendy w marketingu internetowym, a dział marketingu wykonuje pracę na bardzo wysokim poziomie.
Oto one:
- S’OUVRE
- VORWERK
- MONAT
Marka S’OUVRE
Redakcja Portalu Ranking MLM postanowiła wyróżnić tę markę, ponieważ zachwyciły nas przede wszystkim nowatorskie działania w mediach społecznościowych oraz portalach streamingowych. Jak się jednak okazuje, w ostatnim czasie firma S’OUVRE przeszła rebranding. W projekcie nowego logo firma wykorzystała apostrof, którego forma nawiązuje do elegancji diamentu. Apostrof ten wnosi do S’OUVRE więcej przestrzeni, otwiera firmę nie tylko w przenośni, ale i dosłownie. Ten sposób zapisu tworzy bowiem francuski czasownik s’ouvre, który oznacza „otwiera się”. Nowy logotyp to symbol elegancji i wzornictwa na światowym poziomie, który jest również lekki i prosty. Tak jak firma, która wymierne korzyści łączy z przystępnością, naturalnością i szczerością.
Marketing internetowy S’OUVRE w social mediach
Budowanie wizerunku marki S’OUVRE, odbywa się na wielu płaszczyznach Pierwszą z nich są social media, gdzie odbywa się regularne komunikowanie informacji o nowościach. Można zaczerpnąć porad pielęgnacyjnych wraz z nowymi pomysłami na łączenie produktów dostępnych w ofercie. Powstają nowe live’y z Liderami i ekspertami, m.in. na Instagramie S’OUVRE POLSKA. Na kanałach social media marki, można wziąć udział w dyskusjach, zadając pytania otwarte. Ponadto, w mediach społecznościowych odbywa się podsumowanie najważniejszych informacji w comiesięcznym cyklu S’OUVRE Brief.
Co wyróżnia markę S’OUVRE?
Innowacyjne podcasty, w ramach których firma co dwa tygodnie zaprasza do studia Liderów i specjalistów w dziedzinie biznesu, kosmetologii i zdrowego żywienia. Wywiady są bardzo łatwe w odbiorze, ponieważ nie wymagają uważnego śledzenia obrazu ani czytania, a promocja odcinków odbywa się w mediach społecznościowych i Strefie Partnera.
Cykliczne szkolenia S’OUVRE
Warto wspomnieć o szkoleniach, czyli cyklicznych spotkaniach z Trenerami S’OUVRE, które transmitowane są online na Facebooku – dzięki temu dostęp do nowej wiedzy mają również osoby, które dopiero rozważają zakupy lub rejestrację w S’OUVRE. Bardzo ważna jest możliwość zadawania pytań specjalistom po szkoleniu, które są nagrywane. Firma S’OUVRE wprowadziła również materiały szkoleniowe, które są uzupełnieniem i usystematyzowanie wiedzy zdobytej podczas szkoleń.
Kontakt z klientem
Marka S’OUVRE postawiła na kontakt z klientem poprzez Newsletter, czyli comiesięczne podsumowanie najważniejszych informacji, którego wysyłka komunikatów odbywa się w j. polskim, angielskim i włoskim.
Fundacja S’OUVRE
Ponadto, firma jest założycielem Fundacji S’OUVRE poprawia jakość życia dzieci dotkniętych poparzeniami, które każdego dnia zmagają się z wieloma trudnościami. Więcej informacji znajdziecie klikając w link
Marka VORWERK
Kolejną firmą, którą została wyróżniona przez Redakcję Ranking MLM jest Vorwerk. Ta nowoczesna marka rozwija się w zawrotnym tempie, wyznaczając trendy i wychodząc innym naprzeciw poprzez m.in. działania marketingowe i budowanie marki w social mediach.
Nowatorskie rozwiązanie marketingu internetowego firmy Vorwerk
Firma Vorwerk, za pomocą ich produktu Thermomix podbija Instagram. Przedstawiciele handlowi firmy nie zrezygnowali z marketingu bezpośredniego. Wręcz przeciwnie nowa generacja przedstawicieli rozszerza działania i prezentuje produkt poprzez “My story” na kanale Instagram. Zamienili się oni w swojego rodzaju influencerów, którzy prezentują funkcjonalność i sposób, w jaki można przyrządzić danie kultowym urządzeniem Thermomix, które jest innowacją na rynku i bez którego niektórzy nie wyobrażają już sobie gotowania. Ponadto, firma Vorwerk prowadzi profil instagrama w sposób nowoczesny i zgodny z trendami platformy. Co więcej, wyróżnione relacje pozwalają obserwatorom posiadającym Thermomixa zainspirować się i tworzyć dania, rodem z pięciogwiazdkowej restauracji.
Newsletter marki
Strona internetowa Vorwerk oferuje szeroką gamę opisu swojej działalności oraz Newsletter, za pomocą którego, trafiać będą comiesięczne informacje. Dzięki temu posunięciu marketingowemu wszyscy zainteresowani będą informowani na bieżąco. Warto zaznaczyć, że otrzymują też dodatkowe profity w postaci przepisów.
Vorwerk na YouTube
Marka Vorwerk prowadzi również wzmożone działania na platformie YouTube. Na kanale Thermomixa, możemy zobaczyć przepisy oraz przydatne porady, związane z urządzeniem. Ponadto, urządzenie jest skrupulatnie opisane i pokazane. Dzięki czemu posiadacze Thermomixa mogą lepiej zapoznać się z sprzętem.
Marketing internetowy Vorwerk
Widzimy również, że strona Facebook’owa firmy jest prowadzona jest na bieżąco i z należytą starannością. Warto zaznaczyć, że liczy ona aż 267 869 polubień, dzięki czemu społeczność Vorwerk, która używa Thermomixa stale się rozrasta i nawzajem dzieli się swoimi popisowymi daniami. Firma poza promocją robota domowego proponuje również inne urządzenia tj. odkurzacze, tostery, książki z przepisami. Dzięki temu zabiegowi marketingowemu zwiększa się sprzedaż innych produktów marki Vorwerk, rozszerzając zaufanie wśród klientów. Ponadto firma oferuje raty 0%, które są nadzwyczaj korzystne dla klientów
Marka MONAT
Kolejną firmą, która została wyróżniona przez redakcję Rankingu MLM jest MONAT. Marka zajmuje się przede wszystkim pielęgnacją włosów, skóry oraz produkcją naturalnych kosmetyków przeciwstarzeniowych. Firma MONAT niewątpliwe postawiła na rozwój i idzie z duchem czasu prężnie działając na swoich social media. Regularną aktywność marki można zauważyć przede wszystkim na Facebooku, Twitterze, YouTube, Pintereście oraz na Instagramie.
Marketing internetowy MONAT na Youtube
Firma MONAT postawiła również na rozwój swojego kanału na platformie YouTube. Mimo tego, że podstawowym językiem kanału jest angielski możemy również znaleźć filmy w języku ojczystym potencjalnego klienta, są to języki polski, francuski oraz hiszpański. Na kanale umieszczono podstawowe informacje na temat firmy oraz produktów które ona proponuje. Znajdują się również tutoriale dotyczące stylizacji włosów i prawidłowego użycia kosmetyków, znajdujących się w ofercie MOANT.
Działania marketingu internetowego MONAT na Facebooku
Warto zwrócić uwagę na stronę firmy MONAT, na Facebooku. Dodawane są tam systematycznie treści, zgodne z trendami. Posty graficzne w jednolitym stylu, masa informacji na temat kosmetyków, ich dogodne zestawienia oraz pozytywne korzyści ich używania. Ponadto, strona ta jest regularnie aktualizowana, dzięki czemu klienci mogą pozostać na bieżąco informowani. Warto wspomnieć o nowatorskich filmach i rabatach, które zachęcają do korzystania z oferty marki. Tym zabiegiem marketingowym MONAT niewątpliwie zaskarbia sobie społeczność.
Pinterest, czyli kopalnia inspiracji
Pinterest jest platformą, która w ostatnich czasach zdobyła dużą popularność. Marka MOANT skorzystała z rozwiązania, które ona zapewnia i umieszcza regularne grafiki oraz krótkie filmy, w efekcie czego z łatwością można poznać produkty firmy. Estetyczne i czytelne obrazki pomagają w zaskarbieniu nowych klientów i obserwatorów.
Atuty strony internetowej MONAT
Strona internetowa MONAT została zaprojektowana w sposób nowoczesny i estetyczny. Jest dopełnieniem pozostałych mediów społecznościowych. Niewątpliwie, jej atutem są piękne, duże obrazki oraz mało zbędnej treści. W efekcie zachęca ona do przejrzenia oferty i zwyczajnie cieszy ludzkie oko.
Marketing internetowy to przyszłość?
Marketing internetowy to niewątpliwie nowoczesne rozwiązanie dla firm branży MLM i nie tylko. W czasach pandemii możemy zaobserwować jego prężny rozwój. Doskonałym przykładem są firmy wyróżnione przez redakcję Rankingu MLM. Chwytliwe slogany, estetyczne grafiki, podcasty, krótkie filmiki, promowanie produktów za pomocą influencerów i nowatorskie rozwiązania to klucz do sukcesu. Czy działania marketingu internetowego zostaną z nami na dłużej? To pytanie zostawiam Wam drodzy czytelnicy do głębszej analizy.