Od 10 lat zgłębiam wiedzę na temat budowania marki osobistej. Pisałem o tym moją pracę, studiując w Rotterdam School of Management i testowałem teorię na sobie. Z czasem przełożyła się ona na praktykę.
Co oznacza mocna marka?
Do niedawna marki kojarzyły się wyłącznie z firmą lub produktem. Przedsiębiorstwa, które miały mocne marki mogły oczekiwać wyższych cen za swoje produkty, dlatego budowały je latami i nie szczędziły na nie środków. Co oznacza mocna marka? Przede wszystkim jest rozpoznawalna, kojarzy się z wysoką jakością, odpowiednimi wartościami i zapewnia określone emocje. Każda ma mocne „dlaczego”, swoją misję i za nią podążają klienci.
Zrobiliśmy krok do przodu. Ludzie czy tego chcą, czy nie – stają się markami. Firmy współpracują z influencerami mającymi mocną markę osobistą, ponieważ chcą, aby byli twarzami danego produktu. Inne zatrudniają na najwyższe stanowiska tzw. markowych managerów. Czy to przypadek? Nie, ponieważ mocna marka przekłada się na zyski firmy i konkretnego człowieka.
Zastanów się, czym byłaby firma Tesla bez Elona Muska, Apple bez Steve’a Jobsa, Amazon bez Jeffa Bezosa? Z pewnością nie byłyby tymi samymi firmami. Nie byłyby tak wyraziste, popularne ani tak bogate. Podobnie przekłada się to na branżę MLM.
Co zmieniłoby się w Twoim biznesie i w życiu gdybyś był mocną marką osobistą?
Jest wiele korzyści płynących z posiadania mocnej marki osobistej w branży sprzedaży bezpośredniej.
Wymienię trzy najważniejsze:
1. Jak Cię widzą, tak Ci płacą.
Czyli wizerunek przekłada się na Twoje dochody. Osoby o silnej marce osobistej zarabiają więcej, ponieważ dodają lepsze oferty. A ludzie po prostu chcą płacić więcej rozpoznawalnym liderom.
2. Zwiększysz sprzedaż.
Istnieje zasada, że kupujemy od ludzi, których znamy, lubimy i szanujemy.
3. Ludzie sami będą chcieli Cię poznać.
To oznacza, że łatwiej umówisz się na spotkanie z innymi. Przełoży się to na Twoje wyniki finansowe.
Mocna marka osobista pozwoli Ci zrealizować Twoje plany o wiele szybciej i dzięki temu będziesz mógł planować ambitniej. Aby stać się marką, ludzie muszą poznać Twoje „dlaczego” oraz Cię polubić. Pójdą za Tobą jeżeli będą widzieć, że Twoje myślenie jest spójne z ich poglądami.
Dlaczego robisz to, co robisz?
Wiem, trudne pytanie. Kolejnym elementem jest to, że ludzie muszą Cię znać. To oznacza, że trzeba im pokazać…
- Twoje „dlaczego”
- Twoje dokonania w i poza MLM
- Własne mocne strony i plany
- Twoje ciekawe oblicze
- Coś, co ich zainteresuje
Strategia „6”
Ta zasada oznacza, że jeżeli 6 razy spotkasz kogoś na ulicy, to uznajesz go za znajomego. Jeżeli 6 razy zobaczysz kogoś w TV lub internecie, to uważasz go za osobę publiczną. Natomiast jeżeli 6 razy przeczytasz czyiś artykuł, to uznajesz go za eksperta.
Taką strategię mają największe światowe firmy. Dbają o to, by każdy przynajmniej 6 razy się o nich dowiedział i przypominają o sobie systematycznie.
Czas a marka osobista
Budowanie marki osobistej wymaga czasu i nakładu pracy. Im szybciej zaczniesz, tym więcej wielkich rzeczy w życiu będziesz mógł dokonać. Ważne jest, aby zrobić pierwszy krok. Możliwe, że pierwszym jest to, że czytasz ten artykuł. Pytanie, jaki będzie następny?
Wpisz w Google swoje imię i nazwisko. Co wyskakuje? To samo zrobi Twój potencjalny współpracownik zanim podejmie decyzję o współpracy z Twoją osobą. Czy to, co zobaczyłeś jest czymś, czego byś oczekiwał szukając dobrego managera, który mógłby Cię poprowadzić w biznesie?
Jestem Aniołem Biznesu i postanowiłem zrobić coś ciekawego dla Network Marketingu, dlatego zainwestowałem w portal, który będzie promował managerów oraz firmy z branży MLM.
RankingMLM istnieje już ponad 10 lat i dociera do ludzi z branży sprzedaży bezpośredniej na całym świecie. Jest to wielka społeczność zainteresowana profesjonalnym zarabianiem lub biznesem po godzinach. I to właśnie im możemy przedstawić Cię jako ciekawego partnera biznesowego i zbudować Twoją markę w taki sposób, aby była magnetyczna, by ludzie chcieli Cię poznać oraz z Tobą pracować. Chcemy dać Ci narzędzie, które wprost przełoży się na Twoje dochody. Narzędzie, dzięki któremu zwiększysz rekrutacje i obrót w swojej organizacji.
Celem budowania marki osobistej przez lidera MLM jest stać się większą marką niż firma, z którą się współpracuje. Oczywiście, jest to dłuższy proces, ale ze swojej strony mogę Cię zapewnić, że warto, ponieważ marka osobista zarabia dla Ciebie.
Jeżeli spodobał Ci się ten temat, to napisz do mnie lub do redakcji. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Autor: Daniel Kubach
Anioł Biznesu/ inwestor