Na co trzeba zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego MLM? To pytanie zadał na Forum Ranking MLM, w dziale Ekspert radzi, użytkownik theworldismine:
http://forum.rankingmlm.com/topic/432-jak-rozponac-dobry-mlm
Osoby rozpoczynające działanie w marketingu sieciowym najczęściej wybierają firmę i lidera, który im zaproponował współpracę. Jeżeli nie miały wcześniejszych doświadczeń w tej branży, zwykle nie znają innych firm MLM. Najczęściej również nie biorą pod uwagę kompetencji lidera. Tymczasem wybór osoby wprowadzającej oraz firmy, są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.
Osoby doświadczone, które wcześniej działały już w MLM wiedzą, że częstość i jakość szkoleń organizowanych przez firmę oraz kompetencje lidera są bardzo istotne. Czy to już wszystko, co trzeba brać pod uwagę, rozpoczynając przygodę z MLM-em? Okazuje się, że nie. Świadczy o tym wypowiedź użytkownika PartnerkaAromaGroup:
1. Produkt – cena, jakość, unikalność, zbywalność, jeden czy więcej produktów.
2. Jak długo firma istnieje na rynku.
3. Opinie o firmie.
4. Forma prawna firmy.
5. Właściciele – dorobek, opinia.
6. Wysokość wpisowego.
7. Plan marketingowy.
8. System kariery.
9. Dotychczasowa działalność.
10. Szanse na rozwój i ekspansję.
11. Wartości wyznawane przez firmę.
12. Program szkoleń firmy.
13. Rodzaj rozliczenia.
14. Możliwości dziedziczenia/przekazania sieci dystrybucji i klientów.
Są osoby, które uważają, że produkt i firma nie mają największego znaczenia w podejmowaniu decyzji o podjęciu działania w MLM. Ich zdaniem najważniejsza jest osoba wprowadzająca. Tak naprawdę równie istotne są obydwie te rzeczy. Nie będąc przekonanym do produktu, nie będzie się go używać i sprzedawać. Podobnie będzie z pozyskanymi osobami, bowiem lider jest zawsze dla nich wzorem działania. Jeśli nie ma obrotu, nie ma też zarobków. Bez ludzi nie było by produktów. Jednak bez produktów nie było by MLM-u.
Jak istotne jest używanie produktów i bycie przekonanym do nich, pokazuje wypowiedź Daniela Kubacha: „Spotkałem się z panią w wadze ok. 80-90 kilo przy wzroście poniżej 170. Oferowała mi bardzo dobry produkt, który gryzł się z filozofią jej firmy. Paląc papierosy przekonywała mnie do zdrowego stylu życia, oraz oferowała produkt dzięki któremu zrzuciłbym kilka kilo. Nawet oferowała mi swoje konsultacje. Jakoś mało była dla mnie wiarygodna.”
Daniel podaje również przykład pozytywny dotyczący tego zagadnienia: „Piękna kobieta zaprezentowała mi najnowsze kosmetyki, podkreślając że sama je używa. Nie musiała przedstawiać żadnych argumentów. Po prostu kupiłem. Ona współgrała z produktem.”
O znaczeniu produktu w wyborze firmy napisał również użytkownik mgodlewski: „To co PartnerkaAromaGroup napisała jest ok, jednak ja podzielam opinię Daniela – produkt musi być dla Ciebie. Musisz go rozumieć, używać i po prostu go czuć. Dobrze aby był łatwo zbywalny Polecam też poszukać firmy która ma produkty które możesz sprzedać 1 osobie wielokrotnie.”
Więcej o wyborze odpowiedniego dla siebie lidera przeczytasz pod poniższym linkiem:
http://www.rankingmlm.com/articles/article/518
Zachęcam także do lektury artykułu „Firma z krótkim czy z długim stażem?”:
http://www.rankingmlm.com/articles/article/395
Tomek Nawrot
tomek@tomeknawrot.com