Książki są naszym sprzymierzeńcem – zawsze dostępnym źródłem wiedzy na każdy temat, naszym prywatnym przenośnym uniwersytetem. Dla każdego managera, przedstawiciela czy dystrybutora mogą być niezastąpioną pomocą. Które, spośród prawdziwego morza „nie-bezpośrednio-MLM-owych” poradników i lektur wybrać? Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie książek wartych uwagi.
Charles Duhigg, „Siła nawyku”, Dom Wydawniczy PWN 2013
Podtytuł książki – „Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie” – to krótki, a zarazem celny opis jej treści. Nie od dzisiaj wiadomo, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka. Wiadomo także, że człowiek może się przyzwyczaić do wszystkiego. Charles Duhigg, dziennikarz śledczy w New York Times, uświadamia i tłumaczy, jak wyrobić sobie nawyki, które ułatwią życie i pozwolą osiągnąć sukces. W książce znajdziemy m.in. historię Lisy, która z kobiety otyłej, uzależnionej od alkoholu i papierosów i ciągle zmieniającej pracę zmieniła się w szczupłą, wolną od nałogów bizneswoman; dowiemy się, w jaki sposób jeden człowiek namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów oraz jak Procter&Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy. Poznanie mechanizmów stojących za nawykami pomaga nie tylko jednostkom, ale także firmom, które mogą lepiej organizować swoją pracę i przyciągać klientów. Duhigg udowadnia, że jedna mała, konsekwentnie wprowadzona zmiana, która stanie się nowym nawykiem, potrafi doprowadzić nas do spektakularnego sukcesu.
„Siła nawyku” natychmiast stała się bestsellerem, sprzedano ją już w ponad milionie egzemplarzy i przetłumaczono na 31 języków.
Heike Bruch, Sumantra Ghoshal „Efektywne zarządzanie: jak skutecznie podejmować decyzje, budować strukturę firmy i wykorzystywać czas”, WUJ 2006
Czy zastanawialiście się, dlaczego niektórzy managerowie są skuteczni i odnoszą sukcesy, a inni, mimo starań, pozostają nieefektywni? Heike Brush i Samantra Ghoshal, eksperci w dziedzinie zarządzania, przeprowadzili trwające 10 lat badania, których zaskakujące wyniki opisują w swojej książce. Wynika z nich, że za niską skutecznością nie stoją, jak mogłoby się wydawać, przeciążenie pracą, ograniczony budżet czy brak wsparcia ze strony szefa, ale nieprawidłowe podejście do pracy. Okazuje się bowiem, że tylko 10% managerów działa w sposób zorientowany na cel. Efektywne połączenie energii i koncentracji pozwala im na wykorzystanie wewnętrznej determinacji. Dobra wiadomość jest taka, że każdy może się nauczyć skutecznego zarządzania sobą i swoją firmą. Autorzy, opierając się na autentycznych przykładach przedstawiają różne strategie wykorzystania siły woli do poprawienia wyników – swoich i całej organizacji.
Książka zajęła drugie miejsce w rankingu LeaderShop na najlepszą książkę w dziedzinie „Zarządzanie” w 2004 roku.
Mihaly Csikszentmihalyi „Przepływ”, Moderator 2005
Mihaly Csikszentmihalyi, Amerykanin węgierskiego pochodzenia, jest profesorem psychologii i zarządzania na Uniwersytecie w Chicago. Stworzył teorię przepływu (ang. flow), której poświęcił wiele książek. „Przepływ” to nie jest zwykła lektura, to książka pozwalająca spojrzeć na życie z innej perspektywy. Koncepcja przepływu odpowiada na odwieczne pytanie o to, co sprawia, że ludzie są szczęśliwi. Flow to stan bliski satysfakcji i euforii jednocześnie, którego doświadczamy podczas całkowitego oddania się jakiejś czynności, czynności, która sprawia nam radość. W swojej książce Csikszentmihalyi radzi, jak osiągnąć taki stan i jak znaleźć satysfakcję i szczęście w codzienności, wzbogacając swoje życie i pozbywając się uczucia znużenia. „Przepływ” to doskonała lektura dla wszystkich chcących odnaleźć pasję w swojej pracy.
John Tierney, Roy F. Baumeister „Siła woli. Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze”, Media Rodzina 2013
Ile razy obiecujemy sobie, że od jutra zaczniemy ćwiczyć, oszczędzać, uczyć się obcego języka czy przestrzegać diety? „Siła woli” to książka, która pomoże wprowadzić te postanowienia w życie. Autorzy, korzystając z rewolucyjnych badań oraz specjalistycznej wiedzy, pokazują, jak można zmienić życie dzięki skupieniu własnej energii i zmieniają rozumienie samokontroli – jednej z najbardziej cenionych i pożądanych ludzkich cech.
Volker Kitz, Manuel Tusch „Co pije krowa? Przydatna wiedza z psychologii życia codziennego” PWN 2013
Ta pełna humoru i ironii książka składa się z krótkich opisów codziennych sytuacji i typowych zachowań oraz wyjaśnienia mechanizmów psychologicznych, które nimi rządzą. W ten sposób poznajemy swoistą instrukcję obsługi naszego gatunku, przydatną w relacjach każdego rodzaju, także tym z samym sobą. Autorzy obiecują sensownie odpowiedzieć na dręczące ludzkość pytania, takie jak: „Dlaczego nigdy nie robimy tego, co powinniśmy i nie dostajemy tego, czego byśmy sobie życzyli?”, „Czy przeciwieństwa rzeczywiście się przyciągają?” i najważniejsze: „Jak ze stuprocentową pewnością zapewnić sobie w pracy podwyżkę?”
Maggie Craddock „Geny władzy. Jaki typ władzy reprezentujesz i czy coś w tej materii można zmienić?”, Studio Emka 2013
Każdy z nas reprezentuje jeden z czterech typów władzy. Maggie Craddock, zawodowy coach managerski, pomoże Ci zdiagnozować, do którego typu należysz, a następnie wyeliminować destrukcyjne nawyki (nierzadko wyniesione z domu rodzinnego) i zastąpić je nowymi zachowaniami, które pozytywnie wpłyną na relacje w Twoim środowisku zawodowym. Jeśli nie chcesz już nigdy czuć się niepewnie w rozmowie z szefem czy współpracownikiem, jeśli zależy Ci na kontroli nad relacjami w miejscu pracy – sięgnij po tę lekturę.
Ken Segall „Obłędnie proste. Obsesja, która napędza sukces Apple’a”, G+J 2013
Prostota czy Kombinacja? Steve Jobs opowiedział się za prostotą i dzięki temu Apple stał się najcenniejszą firmą na świecie. Ken Segall, który jako dyrektor kreatywny agencji reklamowej odegrał kluczową rolę w odrodzeniu tej firmy, współtworząc kampanie reklamowe z „Think different” na czele. W swojej książce tłumaczy, dlaczego obsesja na punkcie prostoty pozwoliła Apple’owi działać szybciej i efektywniej, przy okazji oszczędzając miliony dolarów i jak wykorzystać siłę prostoty we własnej firmie. Przytacza również fascynujące, do tej pory nieznane historie zakulisowe, dzięki czemu postać Jobsa staje się plastyczna i żywa.
Maria Król-Fijewska, Piotr Fijewski „Asertywność menedżera”, PWE 2013
O asertywności słyszymy niemal na każdym kroku, co wcale nie znaczy, że nadal nie mamy z nią problemów. Asertywność to obecnie jedna z podstawowych kompetencji, jakich wymaga się od managera. Trudnej sztuki posługiwania się łagodną stanowczością w obronie własnych racji, tak potrzebnej każdemu z nas, można się jednak nauczyć. Autorzy „Asertywności menedżera” podpowiadają, jak odmawiać, wyrażać własne poglądy, nie bać się krytyki, bronić się przed agresją, konstruktywnie wyrażać złość, wydawać polecenia i przedstawiać oczekiwania, prezentować siebie, chwalić innych. Ta wiedza sprawi, że poczujesz się pewniej, a żadna sytuacja nie wytrąci Cię z równowagi.
Roger Fisher, Bruce Patton, William Ury „Dochodząc do TAK. Negocjacje bez poddawania się”, PWE 2013
Najpopularniejsza na świecie książka dotycząca negocjacji. Autorzy przedstawiają w niej prostą i uniwersalną metodę dochodzenia do porozumienia, zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej, dzięki której można łatwo zrozumieć, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami. W dużym skrócie, metoda ta polega na oddzieleniu problemu od ludzi, skoncentrowaniu się na interesach, zamiast na zajmowanych stanowiskach, stosowaniu obiektywnych kryteriów i szukaniu możliwości, które dają korzyści obu stronom.
William Ury „Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji” PWE 2007
William Ury, współautor „Dochodząc do TAK”, w kolejnej książce tłumaczy, jak pokonywać przeszkody w negocjacjach za pomocą sprawdzonej metody rozstrzygania sporów z trudnymi partnerami. W „Odchodząc od NIE” znajdziemy odpowiedzi na pytania, jak: ograniczyć wpływ emocji na negocjacje, znaleźć wspólny język, ujawniać własne interesy i je realizować, stosować różne techniki negocjacyjne, stosować siłę, aby osiągnąć porozumienie, nie dążyć w negocjacjach do zwycięstwa totalnego. Dzięki zastosowaniu metody proponowanej przez autora będziemy również potrafili przekształcić wrogów w przyjaciół.
●
Życzymy przyjemnej lektury!
__________
Redakcja Rankingu MLM