13 kwietnia 2013 roku we wrocławskim hotelu Haston odbyła się konferencja szkoleniowa firmy OPN/SiteTalk. W wydarzeniu uczestniczyła także redakcja Rankingu MLM i Managera MLM.
Czym właściwie jest SiteTalk? Sprostowanie dla osób, którym nazwa firmy jeszcze niewiele mówi: SiteTalk to nowa internetowa społeczność podobna do Facebooka i innych portali społecznościowych, która łączy ludzi z całego świata. Ale to tyle podobieństw. Platforma internetowa wyróżnia się od innych porali jedną cechą: obecność i aktywność użytkowników jest wynagradzana oraz wiąże się z nią wiele możliwości aktywnego i pasywnego zarabiania. Portal oferuje rozrywkę, gry, możliwości biznesowe, produkty i usługi w jednym miejscu.
Na sali konferencyjnej ruch, ożywienie. Pomiędzy osobami z firmowym logo na marynarkach (organizatorzy, zarząd) uwija się spora liczba obsługi z filiżankami kawy i tackami z poczęstunkiem dla gości. Widzimy ludzi w każdym przedziale wiekowym. Powoli schodzą się uczestnicy. Wielu studentów, biznesmenów, nie brakuje ludzi w garniturach. Na sali konferencyjnej rozłożone są firmowe standy, pokazujące nowe możliwości portalu społecznościowego SiteTalk. Liderzy wymieniają się kontaktami, również do nas podchodzi kilka zainteresowanych osób. Poznajemy managerów struktur SiteTalk, na czele których stoi Tomasza Nyikó – lider, który wprowadził firmę do do Polski.
Zaczyna się konferencja. Gospodarzem wydarzenia jest Ryszard Eichler – zapowiada wszystkich prelegentów. Na podium wchodzi János Tasi – President (najwyższy Pin w strukturze). Słuchamy o dynamice rozwoju portali internetowych na świecie. Jesteśmy zaskoczeni – okazuje się, że najwięcej warte na rynku są akcje firm LinkedIn oraz azjatyckiego XING. Facebook pozostaje daleko w tyle. Ambicją firmy jest przebić obecnych liderów. W jaki sposób? SiteTalk/OPN pozyskał do współpracy w systemie cashback największe firmy świadczące usługi oraz producentów produktów znanych marek: Amazon.com, Lufthansa, Apple, Adobe, Microsoft, Netonnet. Osoby zrejestrowane na portalu SiteTalk otrzymają do 7% zwrotu gotówki u wymienionych potentatów zakupów w sieci. Firma na bieżąco opracowuje nowe technologie i systemy dla zarejestrowanych użytkowników.
Po przerwie rozpoczyna się kolejna część szkolenia – wystąpienie Franka Rickettsa, współzałożyciela firmy, członka zarządu OPN. Frank jest również networkerem, na dodatek z 34 letnim stażem. Charyzmatyczny lider rozpoczyna przemówienie. Nie mamy wątpliwości, każdy, bez względu na długość stażu w marketingu sieciowym, wyciągnie z tej części coś dla siebie. Frank po chwili zdejmuje krawat i marynarkę, podwija rękawy koszuli i zabiera się do pracy. Zadaje pytania: „Po co to robisz?”. „Dla pieniędzy” – słychać głosy z widowni. „Ale po co Ci pieniądze?” „Na wakacje” – odpowiada zagadnięty słuchacz. „Z kim?” „Gdzie konkretnie?” „Kiedy zamierzasz wyjechać?” „Co będziesz tam robił?”. Grad pytań spada na uczestników. Frak próbuje wszystkim coś uświadomić. A mianowicie – jeżeli nie wiesz „po co”, jeżeli nie widzisz celu i nie potrafisz go jasno sprecyzować, daj sobie spokój już dzisiaj. Tylko z jasno sprecyzowanym celem można odnieść sukces w network marketingu.
Lider namawia wszystkich do przeprowadzania BSM – to opracowany przez niego system szkoleniowy, który polega między innymi na przygotowaniu z nowym partnerem biznesowym 90 dniowego planu działania. Za pomocą tego narzędzia uzmysławiasz osobie, która rozpoczęła właśnie swoją przygodę z MLM, że ma czas na biznes, ale jeżeli nie sprecyzuje planu działania, nawet największy entuzjazm szybko się wyczerpie.
Frank mówi nam, że marketing sieciowy to matematyka i relacje partnerskie. Przestrzega przed dzieleniem współpracowników na DownLine i CrossLine, co obserwował wielokrotnie w trakcie swojej 34 letniej kariery.
Spotkanie firmy SiteTalk swoim wystąpieniem zamknął Attila Kőrös, który znajduje się na samym szczycie węgierskiej i polskiej struktury firmy.
Redakcja Managera MLM oraz Rankingu MLM była obecna się również na międzynarodowym evencie firmy we Wiedniu. Niebawem na portalu pojawi się relacja z wydarzenia.