Kobiety i kosmetyki. Kosmetyki i kobiety. Tej relacji nic nie jest w stanie zerwać. I choć zdarzają się zdrady jednej marki na rzecz drugiej, to związek ten jest w życiu płci pięknej niezwykle stabilny.
Kosmetyki pod ręką
Nie dziwi więc, że w branży MLM to właśnie kosmetyki rozmaitej maści cieszą się największą popularnością. Wystarczy wymienić tutaj choćby świetnie znane paniom marki takie jak Avon, FM Group czy Oriflame. Gdyby wziąć pod lupę pierwszą lepszą kobiecą torebkę, z którą dzielnie każda z nas porusza się na co dzień, większość jej zawartości bez wątpienia stanowiłyby właśnie kosmetyki. I o ile mężczyzn o zawrót głowy przyprawia myśl, co też panie dźwigają na ramieniu, o tyle dla samych zainteresowanych, jest to rzecz całkowicie naturalna. Ulubiona szminka, błyszczyk, puder, bibułki matujące, flakonik perfum, krem do rąk… A to zaledwie garstka z rezerwuaru kosmetycznych możliwości, bo i każda kobieta ma nieco inne ulubione produkty, które nosi przy sobie.
Tym, co niewątpliwie odróżnia płeć piękną od mężczyzn, jest swoboda w rozmawianiu ze sobą o wszystkim. Podczas gdy temat kosmetyków na męskich spotkaniach nadal stanowi tabu, Panie czują się w swoim żywiole, kiedy mają możliwość wymiany uwag na temat choćby szminki, która przez przypadek wypadła z torebki. Śmiało można rzec, że skierowanie rozmowy na inne tory, niż te, po których się dotychczas toczyła, przychodzi nam naturalnie i z lekkością. Od mężczyzn po zalety najnowszego kremu do twarzy. Od pomysłu na obiad po najmodniejszy odcień lakieru do paznokci.
Ta nieoceniona i w męskich szeregach wywołująca ciche zazdrosne westchnienia umiejętność jest niezwykle istotna w budowaniu struktur własnego zespołu MLM i promowaniu swoich produktów. Kobiety nie krępują się podczas babskich spotkań wyciągnąć nagle na stół cały arsenał kosmetyków z torebki. Jakże łatwo wówczas spytać: Co sądzisz o tym zapachu? Czy próbowałaś już tego kremu? Czy zauważyłaś, że ta pomadka pojawiła się na rynku całkiem niedawno? Itd. Pytać można o wszystko, bez zbędnych ceregieli. Pozytywna reakcja to niemal pewnik.
Nie sposób nie wspomnieć, że branża kosmetyczna w obszarze MLM nie dyskryminuje kobiet ze względu na wiek i status społeczny. To kolejny plus, który mogą sobie przypisać kobiety. Kosmetyki w MLM to szeroki wachlarz produktów z różnej półki. Znajdzie tu coś dla siebie zarówno nastolatka szukająca dobrych preparatów, ale w rozsądnej cenie, jak i elegancka businesswoman ceniąca bardziej ekskluzywne marki. Target jest na tyle szeroki, że właściwie podczas jednego spotkania w kobiecym gronie, zróżnicowanym wiekowo, mamy szansę dotrzeć do każdej grupy potencjalnych klientek.
Skoro kobieta i kosmetyki stanowią tak doskonały duet na co dzień, to grzechem zdaje się być zaniechanie pójścia o krok dalej i uczynienia ze swoich kosmetycznych upodobań intratnego biznesu. A możliwości ku temu stwarza właśnie branża MLM, w której symbiotyczny związek kobiety z kosmetykami ma okazję stać się dochodowym. Żal byłoby tego nie wykorzystać.
A z jakim kosmetykiem wy, drogie panie, nie możecie się rozstać?
Katarzyna Stec