Ostatnia niedziela listopada. Było miłe, jesienne popołudnie, gdy członkowie redakcji Ranking MLM udali się do Piekar Śląskich, gdzie w hotelu Rezydencja odbyło się spotkanie dystrybutorów FM Group. Podczas spotkania śląscy liderzy mieli możliwość spotkać się z panią Katarzyną Trawińską – współwłaścicielką firmy, głównymi trenerami oraz liderami marketingu sieciowego.
Impreza została otwarta wystąpieniem o wszystko mówiącym tytule: „MLM – największy biznes na świecie”. Na wstępie prelegent opowiedział uczestnikom jaki istotny jest wybór odpowiedniej firmy do współpracy w marketingu sieciowym. Kolejnym krokiem wystąpienia była prezentacja bieżącej sytuacji na światowym rynku sprzedaży bezpośredniej i marketingu wielopoziomowego. Prowadzący wskazał również trzy kierunki rozwoju rynku MLM. Po pierwsze – pojawienie się nowych firm, posiadających odpowiednie zaplecze finansowe, które da im możliwość budowania odpowiedniej pozycji na rynku. Po drugie – firmy już działające będą zmierzać do ugruntowania swojej pozycji oraz postrzegania firmy jako prestiżowej. Po trzecie – wzrost znaczenia marketingu sieciowego w nowych mediach (Internet, urządzenia mobilne).
Następnie na scenie pojawiła się pani Małgorzata Serwa z wystąpieniem pod tytułem „Poczuj fun używając produktów FM! Nasze produkty w nowej odsłonie”. Istotą wystąpienia było wykazanie znaczenia atrakcyjności, w szczególności w biznesie, a tym samym skierowanie uwagi słuchaczy na sposób, w jaki atrakcyjność przekłada się na sukces. Punktem wyjścia stało się ćwiczenie, w którym uczestnicy uświadomili sobie, że bardzo często oceniamy innych, zamiast kierować się faktami w podejmowaniu decyzji. Wniosek był prosty – co jest piękne, jest również dobre. Został on poparty również odpowiednimi badaniami, które wykazały, że osoby atrakcyjne są lepiej postrzegane przez innych. Pani Małgorzata przedstawiła kilka ciekawostek związanych z kosmetykami kolorowymi, na przykład taki, że przeciętna kobieta w ciągu swojego życia zjada od 2-3 kilogramów szminki. Podsumowaniem tej części był ranking najpopularniejszych produktów marki FM w Polsce i na świecie.
Kolejnym prelegentem była pani Katarzyna Trawińska, która przyjechała na spotkanie bezpośrednio po powrocie z Dubaju. Miesiąc wcześniej został tam otwarty kolejny oddział firmy, który w tak krótkim czasie wygenerował ponad 70 tysięcy punktów. Zaprezentowała rozwój firmy w ciągu ostatnich 8 lat, który jest wynikiem efektywnego działania dystrybutorów i prawdziwych liderów takich jak Natalia Ryńska, czy Jarosław Łuczak. Z Dubaju w jednej chwili przenieśliśmy się do Tajlandii. Tam właśnie będą otwierane punkty na stacjach metra, gdyż jest to miejsce odwiedzane przez miliony mieszkańców dziennie. Z drugiej strony – każdy dystrybutor będzie miał możliwość wynajęcia takiego punktu i rozwijania swojej struktury na tym właśnie rynku. Ta decyzja została podyktowana specyfiką Tajlandii i oczywiście dużym potencjałem rozwojowym tego miejsca.
Po tym wystąpieniu nadszedł czas na przerwę kawową, w trakcie której sesje zdjęciowe z Panią Katarzyną nie miały końca. Był to również czas poznawania innych dystrybutorów i wymiany poglądów na temat pierwszej części spotkania.
Drugą część spotkania rozpoczęła się pod znakiem podsumowania pracy liderów w mijającym roku. Wiele osób otrzymało dyplomy gratulacyjne za osiągnięcia, w związku z budową struktur FM Group, a w szczególności za postawę i wzór do naśladowania. Nastawienie i praca prowadzi do sukcesu. Nie wolno narzekać, że ma się pod górę, gdy zmierza się na szczyt. To słowa, jakie padały z ust nagradzanych liderów.
Następnie na scenie pojawił Szymon Gruszka, główny trener FM Group. Jego wystąpienie zatytułowane "FM to nie tylko katalog i paczka, poznaj bliżej potęgę twojego partnera biznesowego". Pokazał obraz firmy na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem produktów z Beta-glukanem i Internetu w technologii LTE, które to są przykładem „błękitnego oceanu”. Następnie zaprezentował istotę działania fundacji GOLDEN TULIP. Po tej prezentacji przedstawił perspektywy rozwoju firmy, z jednoczesnym wskazaniem, że owe perspektywy są już realizowane, choćby we wcześniej wspomnianym Dubaju czy też Tajlandii. Podsumowaniem wystąpienia był opis indywidualnych możliwości każdego dystrybutora. Dzięki starterowi FM możesz jeździć mercedesem, ale od ciebie zależy czy będzie to autobus czy limuzyna.
Na samym końcu wystąpił Jarosław Łuczak, który pokazał uczestnikom linię życia przeciętnego Polaka. Praca przez 42 lata i 5 lat dochodu pasywnego w formie emerytury. Zachęcał jednak do jej odwrócenia: 5 lat intensywnej pracy z FM Group i wiele lat dochodu pasywnego, na odpowiednim, zadowalającym poziomie. Jak to osiągnąć? Praca równa się wynik, ale udawane działanie to również udawany wynik. To w konsekwencji źródło frustracji i wewnętrznej niezgody na dalsze działanie. Podstawą każdego biznesu, w szczególności MLM, to umiejętność sprzedaży. Na początku produktu, ale w konsekwencji sprzedaży „siebie”, jako osoby godnej zaufania, z którą warto współpracować.
Jesienne spotkanie z FM Group to obraz olbrzymiego potencjału rynku marketingu sieciowego w Polsce i na świecie. To fundament inteligencji finansowej, której wynik jest efektem mądrej pracy, z odpowiednią firmą i odpowiedzialnymi ludźmi. Gdzie podstawą jest skuteczne działanie, które przybliża cię do upragnionego sukcesu. To przejęcie odpowiedzialności za siebie i swoją przyszłość, zamiast zamykania się w „pseudo okowach” bezpieczeństwa.
Maciej Kozubik
Coach i Trener Biznesu