W dzisiejszych czasach innowacje i biznes zawsze idą w parze a ostatnie lata utwierdzają w przekonaniu, że rozwój technologii umożliwia nam osiągać zasięg globalny. Coraz częściej młodzi przedsiębiorcy są przekonani, że sam pomysł wystarczy i decydują się zakładać firmy, o których prowadzeniu nie mają pojęcia. Poza pomysłowością, która jest doskonałym narzędziem do kreowania własnego, oryginalnego biznesu, powinniśmy kierować się również wiarą we własny sukces, determinacją i pracowitością, tak by pokonać rynkowych konkurentów, zdobyć nad nimi przewagę.
Przede wszystkim zespół
Gdy otwierasz firmę, wcześniej czy później nadchodzi moment, gdy potrzebujesz zatrudnić pracowników, którzy będą współtwórcami osiągania sukcesów firmy. Według książki ,,Jak być wielkim szefem” Jeffreya J. Foxa, dobry szef pobudza pracowników do działania a gdy oni lepiej pracują, to firma więcej zarabia. Autor twierdzi, że wystarczy znać dziesięć przykazań:
1. Zatrudniaj wyłącznie ludzi pierwszej klasy.
2. Stawiaj odpowiednich ludzi na odpowiednich stanowiskach.
3. Mów ludziom, co musi zostać zrobione.
4. Mówi ludziom, dlaczego to musi zostać zrobione.
5. Zostaw zadanie na głowie tych ludzi, których wybrałeś do jego wykonania.
6. Szkol ludzi.
7. Słuchaj ludzi.
8. Wyeliminuj frustrację i przeszkody, które paraliżują działanie ludzi.
9. Czuwaj nad przebiegiem prac.
10. Dziękuj publicznie i prywatnie.
Jeśli jesteś szefem, bądź właśnie takim a Twoi pracownicy będą Cię szanowali i pracowali na sukces z Tobą a nie dla Ciebie.
Skorzystaj z marketingu internetowego
Dostęp do Internetu posiada ponad 3 mld ludzi na świecie. Sieć zniosła bariery terytorialne, dzięki czemu mamy ogromne możliwości nie tylko komunikacyjne, jak również biznesowe. Dzięki Internetowi możemy dotrzeć do zróżnicowanych segmentów rynku, a także nawiązywać kontakty biznesowe z przedsiębiorcami na całym świecie. Międzynarodowy kontakt umożliwia nam mailing, portale społecznościowe czy też video rozmowy, za pośrednictwem których można prowadzić biznesowe konferencje.Internet jest doskonałym narzędziem do zdobycia klientów i reklamowania się, nawet za darmo! Przykładami mogą być darmowe witryny, umożliwiające nam stworzenie własnej strony, bloga lub fan page’a. Generalnie – bycie widocznym w Internecie jest obowiązkowe. Za dodatkową opłatą możemy również skorzystać z usług promowania naszej firmy. Sami decydujemy gdzie i do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Technologia w XXI wieku stanowi równocześnie szansę, jak i wyzwanie dla biznesu. Wciąż powstają nowe modele biznesowe, nowe potrzeby klientów, nowe formy komunikacji, dlatego należy obserwować i nie zgubić się w rzeczywistości mieszanej z Internetem. Aby wybrać odpowiednie miejsce promowania nowego biznesu należy zastanowić się kim są odbiorcy.
Skorzystaj z mediów tradycyjnych
Według badania zrealizowanego przez Federację Konsumentów w 2014 roku ,,Zachowania konsumentów na rynku mediów i nowych technologii” 80 proc. ankietowanych ogląda filmy w telewizji, 27 proc. wypożycza lub kupuje książki w księgarniach, a 71 proc. słucha muzyki w radio. Prawdą jest, że konsumenci nadal korzystają z mediów w tradycyjny sposób, w niewielkim stopniu wykorzystując nowinki techniczne. Warto z tego skorzystać. Reklamowanie się w telewizji, radiu bądź w gazetach jest nadal bardzo popularną formą. Równie dobrym sposobem jest chociażby rozwieszanie plakatów na filarach, przystankach autobusowych, roznoszenie ulotek. Wzrok konsumenta przyciąga przede wszystkim prosty przekaz. Może to być slogan bądź infografika.
Możliwości jest wiele. W dzisiejszym wyścigu szczurów wymaga się od nowego biznesowego gracza nie tylko pomysłu, ale także kreatywnego, twórczego myślenia aby w pełni wykorzystać potencjał własnego biznesu.