Czy za pomocą Internetu można rozwijać biznes MLM? Na to pytanie odpowiada Jacek Dudzic, który jest praktykiem w dziedzinie wykorzystania tego medium w marketingu wielopoziomowym. Realizuje obecnie nowy projekt usprawniający tę działalność. W związku z tym zainicjował wydarzenie, które nastąpi za kilka dni i o którym głośno się mówi.
Dlaczego zająłeś się GVO?
Każdy, kto mnie zna wie, że jestem niestrudzonym orędownikiem wykorzystywania Internetu w biznesie MLM i robię, co mogę, żeby wykorzenić mit, iż marketingu sieciowego nie da się robić online.
Jakiś czas temu zorganizowałem webinar, w którym wzięło udział 977 osób z kilkunastu krajów Świata. Przez niemal trzy godziny słuchali oni wykładu oraz oferty biznesowej. Spróbuj to w dzisiejszych warunkach powtórzyć offline.
Oczywiście, że nie. Wyobraź sobie, ile musiałbyś spotkań w hotelach przeprowadzić, ile kilometrów przejechać oraz jak wysokie rachunki zapłacić, aby się przekonać, jaki procent z tego tysiąca w ogóle jest zainteresowany twoją ofertą! Szkoda czasu na krzesanie ognia ręcznie, skoro można skorzystać z zapalniczki.
Internet oferuje nam dzisiaj niezwykle skuteczne narzędzia to budowania listy osób, które szukają biznesu i są zainteresowane rozmową na ten temat. Poza tym możemy ich wstępnie kwalifikować i filtrować, a na spotkanie offline jedziesz i nie musisz borykać się z większością tradycyjnych problemów. I właśnie tego większość piewców wyższości krzesania ognia kamieniami nad korzystaniem z nowoczesnych rozwiązań, zrozumieć nie jest w stanie.
Wcale. Ludziom jednak należy się kompetenta informacja. Powinni wiedzieć, że dzisiaj kto nie buduje listy w Internecie, ten nie ma biznesu. I już.
Posługuję się Internetem w MLM od trzech lat i efekty są naprawdę niesamowite. Jedyny mój problem to była słaba możliwość duplikacji…
To nie w tym rzecz. Chodzi o fakt totalnego rozproszenia narzędzi – musisz mieć kilka różnych kont, każde wygląda inaczej, w inny sposób się je obsługuje…. Słowem koszmar dla osób, które mają kłopoty z techniczą stroną. Od samego początku szukałem rozwiązania tego problemu i stąd moje zainteresowanie systemami, oferującymi pakiet usług w jednym koncie. Na początku wpadł mi w ręce TWR i nawet przez dwa miesiące to promowałem, ale zaraz po premierze zorientowałem się, że właściciel tamtej firmy zupełnie nie orientuje się w tym, co oferuje i dlatego wycofałem się z promocji i nigdy nie korzystałem z tamtych, kiepskich zresztą narzędzi. Niektórzy potem mówili, że Dudzic ciągle zmienia biznes, ale to oczywista bzdura – trzeba umieć odróżnić zakup konkretnej marki samochodu od wyboru salonu, gdzie tej transakcji dokonamy. Poza tym TWR był kiepskim biznesem, a z firmą nie można było się dogadać. Wystarczy powiedzieć, że osobiście przetłumaczyłem im oprogramowanie panelu administracyjnego, a instalacja jednego pliku językowego zajęła im pół roku, bo właściciel nie wiedział co to ftp! I jak można było z taką firmą współpracować?
Tak, tak. W końcu znalazłem ofertę, która wydaje się kompletna. Cały zestaw tego, z czego sam korzystam, a na dodatek niespodzianka: ludzie, z którymi nie tylko można się dogadać, ale którzy są zainteresowani współpracą na lokalnych rynkach. I w taki sposób pomogłem wprowadzić do Polski serwis GVO, który jest obecnie spolszczony i można korzystać z całego zestawu świetnych usług po polsku. A i najnowsza rzecz: w dziale obsługi klienta mamy już Polaka!
Zostawmy SiteTalk na boku, bo po pierwsze, tam nie ma żadnych narzędzi marketingowych w postaci usług dostępnych dla klientów, a po drugie, to zupełnie inna bajka. Jeśli chodzi z kolei o TalkFusion, to chętnie bym poznał kogoś, kto to wszystko wymyślił, bo temu człowiekowi należy się nagroda Nobla w dziedzinie marketingu. Wykreował markę i genialny przekaz marketingowy wokół nieistniejącego produktu.
Mówię o video mailu. Przecież ty i ja wiemy, że nie ma czegoś takiego. Halo! Video mail nie istnieje…
Dostajesz zwykłego maila w formacie html, a wnim zawarty jest obrazek podlinkowany do strony, na której jest film. To jest taki video mail, jak z koziej trąby puzon. Inną sprawą jest genialna otoczka, opakowanie i marketing. Geniusz to wymyślił i ludzie to kupują. Wiem, wiem. Są tam też inne produkty, ale żaden z nich nie jest unikalny – po prostu do ogólnie znanych serwisów dodano słowo video i zrobił się nowy produkt. Chciałbym być dobrze zrozumiany – nie mam nic przeciwko TalkFusion, uważam to za ciekawą ofertę na rynku, ale za drogą i zbyt kosmiczną, jak na warunki polskie.
Być może, ale pokaż mi jedną taką kobietę, która nie będzie chciała najpierw pójść do fryzjera, zanim nakręci video maila do mnie. Czy nie prościej po prostu napisać parę zdań?
Widzisz, co z tego, że dajemy ludziom narzędzia, jeśli nadal nie wiedzą, jak z nich korzystać. I dlatego od razu wymyśliłem platformę edukacyjną, która oferuje darmową wiedzę i praktyczne wsparcie dla wszystkich, którzy chcą się uczyć marketingu online. I teraz dwa razy w tygodniu setki osób nie tylko słucha ciekawych wykładów, ale też i ma możliwość natychmiastowego przetestowania tej wiedzy w oparciu o narzędzia, jakie oferuje GVO.
Za każdą świetną ofertą zawsze stoi świetny produkt. I żeby nie było, że to ja tak myślę, to właśnie zacytowałem geniusza marketingowego, czyli Tissę Godavitarne. Tak, GVO oferuje również program reselerski, który możemy nazwać programem partnerskim. Korzystasz z produktów, polecasz je innym, a firma oddaje 80% opłat miesięcznych na prowizje dla partnerów. Chyba dobrze, co? Ludzie mogą sobie zdywersyfikować dochody i dorobić.
Taki jest plan! W czwartek, 15 grudnia o godz. 20:30, odbędzie się webinar z zaproszonym przeze mnie gościem z USA. Jest nim jeden z najsłynniejszych marketerów na Świecie – Mike Filsaime, twórca wielu strategii marketingowych, z których dzisiaj wiele osób korzysta. Spodziewamy się grubo ponad tysiąca uczestników i dlatego prowadzimy rezerwację wejściówek. Osoby zainteresowane udziałem mogą pobierać je pod tym adresem: www.akademiamarketingu.eu
Z Jackiem Dudzicem rozmawiał Tomek Nawrot
Jacek Dudzic – z wykształcenia historyk. Z zamiłowania reporter i bajkopisarz. Z zawodu blogger, biznesmen, specjalista od mediów i efektywnej komunikacji, szkoleniowiec, autor książek i artykułów. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych ludzi z branży MLM w Internecie. W 2010 roku zdobył tytuł dystrybutora numer 1 na Świecie firmy, z którą wówczas współpracował.