Ivo Toman przyszedł na świat w 1966 roku w miejscowości Frydek-Mistek w Czechosłowacji (obecnie Czechy). Urodził się z zespołem Tourette’a – wrodzonym zaburzeniem neurologicznym, charakteryzującym się przede wszystkim występowaniem licznych tików ruchowych i werbalnych. W wieku 6 lat zaraził się zapaleniem opon mózgowych. Jak łatwo można się domyślić, młody Toman był często wyśmiewany w szkole z powodu swojej niepełnosprawności. Zraził się również do nauki – w końcu był zmuszony zmienić szkołę. Dopiero nauczyciel psychologii zmotywował chłopca do robienia szybkich postępów, dzięki czemu Ivo Toman ukończył w 1988 VŠLD College w miejscowości Zvolen.
Dlaczego opowiadamy Wam tę historię na łamach Rankingu MLM? Ponieważ Ivo Toman, kiedy udało mu się przezwyciężyć swoje ograniczenia, pomimo tików nerwowych, uwierzył w siebie i odniósł spektakularny sukces w marketingu sieciowym! Wydał również kilka audiobooków i 8 książek motywacyjnych. Fragment książki „Jak budować Multi-Level Marketing” przeczytasz poniżej.
Książka jest dostępna w regularnej sprzedaży na www.sklepmlb.com. Możesz zamówić ją również telefonicznie: 730 354 545 w cenie 19,90 PLN.
W ogóle nie potrzebujesz domu handlowego!
Zastanów się nad tą ideą. Wiele osób zadręcza się myślą o tym, co powinni zrobić, aby się wzbogacić. Zastanawiają się jak zarobić, czym handlować, co produkować, w co inwestować. Zastanawiają się jak robić biznes. Po jakimś czasie, kiedy dowiadują się z czym wiąże się prowadzenie biznesu, są rozczarowani. Dlaczego? Ponieważ zamiast pieniędzy i zadowolenia z niezależności, otrzymują wiele problemów. Zastanawiałeś się kiedyś z czym wiąże się posiadanie własnego domu handlowego? Rozmyślałeś nad tym, ile zmartwień i problemów niesie za sobą prowadzenie takiego domu handlowego? Nawet klika książek nie wystarczyłoby, aby opisać wszystkie problemy, które byś miał.
Ja proponuję Ci coś innego. Tu pracujesz tak:
- Z kim chcesz
- Kiedy chcesz
- Gdzie chcesz
- Z produktem, który sam sobie wybierzesz
- Nie ponosisz stałych kosztów zatrudnienia
- Nie musisz utrzymywać żadnych nieruchomości
- Możesz zacząć z niskim kapitałem początkowym
- Szybko dostosowujesz się do nowych sytuacji
- Nie musisz długo i kosztownie szukać najlepszych i wartościowych współpracowników, ponieważ system jest zbudowany na tym, że dobre siły same dostają się na wierzchołek.
Spróbuj to zrobić jako właściciel domu handlowego… Istnieje mało miejsc zatrudnienia, dzięki którym możesz zarobić wielkie pieniądze. Możesz być właścicielem domu handlowego i zaakceptować problemy, które na Ciebie czekają, albo… Prowadzić biznes w systemie, który ja proponuję!
[…]
Wątpliwości…?
Im więcej wątpliwości i pytań na początku swojej przygody z MLM ma partner, tym więcej zainteresowania przejawia. Ignorowanie wątpliwości może przynieść zarówno Tobie, jak i każdej firmie, fatalne skutki. Źle jest omijać wątpliwości lub bać się ich. W swojej pracy spotkałem się z firmą, która weszła na czeski rynek MLM w imponujący sposób. Po jakimś czasie dynamika jej rozwoju okazała się być nie tak duża, jak na początku. Półtora roku później firma szła na dno, z trudem wegetując na rynku.
Kiedy któryś z współpracowników miał pomysł, nawet świetny, zamiast odpowiedzi otrzymywał tylko milczenie kierownictwa, a jeśli już dostał odpowiedź, to razem z nią słyszał, że właściciele pracują już w MLM od wielu lat, więc nikt nie będzie ich pouczał, jak się robi Muli-Level. Współpracownik ma trzymać gębę na kłódkę i pracować. Trwało to rok, aż doszło do ekonomicznego samobójstwa tej firmy.
Co było główną przyczyną tego smutnego stanu? Ignorowanie obiekcji niższych poziomów. Wynik? Z początku aktywni współpracownicy przeszli do innych firm albo zupełnie skończyli z MLM.
Słuchaj innych, bo człowiek ma jedne usta, ale parę uszu. Ust używaj do zadawania pytań, bo jest to droga do sedna sprawy, a nie do wygłaszania twierdzeń, którymi chciałbyś zdumiewać wszystkich, aby myśleli o tym, jaki jesteś wspaniały.
Jak wątpliwości zmienić w zgodę
Twoi współpracownicy nie zawsze będą z Tobą zgodni i będą miewali wątpliwości, szczególnie kiedy będziesz im oznajmiał zmiany. Zmiany nie muszą im się podobać. Jak ich przekonać do swoich racji?
Najlepiej:
- Uspokoić (Rozumiem Cię!)
- Wytłumaczyć w prosty sposób
- Powtórzyć fakty
- Na zakończenie zapytać, czy uspokoiłeś obawy
Samo wyjaśnianie jest gorsze od stawiania pytań i uspokajania. Przygotuj się na wątpliwości:
- Zrób sobie listę wątpliwości,
- Pozbieraj argumenty, które pomogą Ci je przezwyciężyć
- Pisemnie formułuj odpowiedzi. Uwaga! Nie ucz się tych odpowiedzi na pamięć. Kiedy będziesz z pamięci recytował wielkie idee, będzie to nieprzyjemne i wywoła zbędne napięcie. Swoje argumenty wyłóż prosto, własnymi słowami.
Dobrego sponsora nie poznaje się po tym, jak dużo mówi, tylko po tym, jaki wzbudza respekt wśród podopiecznych. Nie mów niepotrzebnych, pustych słów. Możesz mówić długo, ale tylko wtedy, gdy jednocześnie będziesz mówił rzeczowo, a przede wszystkim:
– bądź dyskretny. W przeciwnym wypadku doznasz efektu bumerangu, kiedy plotki wrócą do Ciebie. Niedyskrecja zawsze przynosi problemy.
Na temat konkurencji wypowiadaj się tylko wtedy, kiedy ktoś Cię o to zapyta, albo będziesz zmuszony przez sytuację.
Nie staraj się za bardzo wpływać na zdanie innych o Twojej osobie. Inni ludzie oceniają Cię za pomocą kryteriów, o których nawet nie masz pojęcia. Naprawdę istnieje bardzo duża różnica między tym, co robisz, a tym, co inni myślą, że robisz. Dlatego też nie ujawniaj innym, co chciałbyś, aby o Tobie myśleli! […]