Drodzy Czytelnicy! W związku z zapytaniami napływającymi na nasze redakcyjne skrzynki mailowe w sprawie głosowania w rankingach, postanowiliśmy wyjść Wam naprzeciw i wyjaśnić w formie artykułu parę kwestii odnoszących się do mechanizmu oddawania głosów. Przeczytajcie, a z pewnością dowiecie się na temat głosowania na portalu Ranking MLM czegoś, czego jeszcze nie wiecie!
1. Jak głosować?
W każdym z naszych rankingów – Rankingu produktów, firm, managerów, filmów, blogów, książek – można głosować raz na godzinę na jedną, wybraną pozycję. Oddać głos może każdy zarejestrowany użytkownik portalu Ranking MLM. Jeżeli nie zarejestrowałeś się jeszcze, możesz zrobić to teraz. Rejestracja jest darmowa i nie powinna zająć więcej niż 2 minuty. Jeśli chcesz teraz przejść do rejestracji, kliknij link: http://rankingmlm.com/rejestracja/
Aby oddać swój głos należy przejść do zakładki „Rankingi”, która znajduje się w menu głównym portalu. Podstrona, do której kieruje zakładka, jest podzielona na siedem różnych Rankingów. Głosować można w sześciu z nich. Jedyny ranking, w którym nie można oddać głosu, to Ranking networkerów.
Na szczycie Rankingu networkerów można się znaleźć dzięki rozsyłaniu zaproszeń do rejestracji na naszym portalu za pomocą linku partnerskiego (Link znajduje się w prawym górnym rogu ekranu – moje konto – zaproszenia).
W pozostałych rankingach domyślnie wyświetla się 20 najpopularniejszych w danym miesiącu firm, managerów, produktów, filmów, blogów i książek. Na swoją wybraną pozycję na liście można zagłosować z poziomu miesięcznego podsumowania. O godzinie 00:00 pierwszego dnia każdego miesiąca podsumowanie miesięczne rankingów zeruje się.
W każdym rankingu mamy także możliwość przełączenia wyświetlania na podsumowanie roczne, ogólne (od momentu dodania danej pozycji do rankingów) oraz alfabetyczne.
Przy sortowaniu alfabetycznym na samym dole mamy aktywny alfabet, który pozwoli nam odnaleźć firmę, managera, książkę, produkt film lub bloga, którego nazwa rozpoczyna się na określoną literę. Z poziomu listowania alfabetycznego, ogólnego i rocznego konkretnego rankingu również można oddać głos.
2. Mojej firmy nie ma w Rankingu firm!
Zarejestrowałeś się na Rankingu MLM, masz już założone konto, ale – przykładowo – nie możesz odnaleźć firmy, na którą chcesz oddać głos. Co wtedy? Możesz zasugerować nam zamieszczenie w naszych rankingach dowolnej pozycji.
Jak to zrobić? Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się na Rankingu MLM wystarczy kliknąć na swój login (lub imię i nazwisko, jeżeli zostało podane) w prawym, górnym rogu ekranu. Po kliknięciu rozsunie się menu, z którego wybieramy opcję „moje konto”. Strona przeniesie nas automatycznie do menu „mojego konta”. Spośród wielu możliwości (m.in. uzupełnianie i edycja swoich danych osobowych oraz dodanie wydarzenia lub ogłoszenia) wybieramy zakładkę, która nas interesuje. Np., jeżeli chcę zasugerować dodanie filmu – klikam „film”, następnie „zasugeruj film”, a później uzupełniam odpowiednie pola.
Jest też drugi prosty sposób. Jeżeli jesteś zalogowany na portalu, przeglądając rankingi możesz kliknąć przycisk, który znajduje się na dole, po prawej stronie pod każdym rankingiem. W zależności od rankingu będzie to przycisk „Dodaj firmę”, „Dodaj managera”, „Dodaj produkt”, „Dodaj bloga”, „Dodaj książkę”. Portal od razu przeniesie Cię do Twojego konta, w którym będziesz mógł uzupełnić informacje na temat pozycji, dodanie której chcesz nam zasugerować.
Jeśli pozycja, którą chcesz dodać do rankingów nie nawołuje do nienawiści, nie zawiera treści erotycznych ani nie jest obraźliwa, z pewnością maksymalnie po 24 godzinach znajdziesz ją w odpowiednim rankingu.
3. W krótkim czasie firma zdobywa dużo głosów
Otrzymywaliśmy również wiadomości, w których zwracacie uwagę na to, że firma, będąca – powiedzmy – na 10 miejscu w miesięcznym podsumowaniu, w ciągu jednej nocy awansuje na miejsce pierwsze. Odpowiadamy więc – redakcja Rankingu MLM ma taką samą możliwość glosowania jak każdy inny użytkownik. Nie możemy automatycznie dodawać ani odejmować głosów. Mamy za to możliwość prześledzenia z jakiego loginu, konta i IP zostały oddane głosy. Jeżeli w zestawieniu nie powtarza się ten sam numer IP, a konta, z których oddane są głosy nie wyglądają na fikcyjne, nie możemy interweniować w przebieg głosowania. Najlepszym zabezpieczeniem przed „robotami głosującymi” i wszystkimi automatycznymi, nieuczciwymi technikami jest weryfikacja obrazkowa. Jeżeli jednak ktoś decyduje się na całonocne głosowanie z 10 różnych kont na przemian, zmieniając również swój adres IP, możemy jedynie przypomnieć, że nasz Ranking firm jest Rankingiem popularności, a nie obiektywnym wyznacznikiem wartości firmy lub produktu.
4. Weryfikacja obrazkowa – po co?
Od pewnego czasu na Rankingu MLM pojawiła się weryfikacja głosowania w formie CAPTCHA – obrazek, który należy przepisać, aby móc oddać swój głos. To rodzaj techniki stosowanej jako zabezpieczenie na stronach www, celem której jest dopuszczenie do przesłania danych wypełnionych wyłącznie przez człowieka. System weryfikuje użytkownika poprzez zadawanie zadań i oczekując ich rozwiązania. Obrazek, który się pojawia, jest możliwy do odczytania przez człowieka, jednakże odczytanie go przez komputer (program, robota) jest bardzo trudne. Wiemy, że to spowalnia i utrudnia głosowanie, ale właśnie dzięki temu ograniczamy do minimum możliwość oszustwa w głosowaniu przeprowadzonego z pomocą automatycznego programu, wirusa lub tzw. „robota”.
5. Jakie korzyści wynikają z głosowania?
Im wyżej firma znajduje się w Rankingu firm MLM, tym bardziej jest wiarygodna dla początkujących networkerów i dystrybutorów. Wysoka pozycja w Rankingu firm może pomóc przy rekrutacji nowych współpracowników, tym bardziej, jeżeli adept po spotkaniu rekrutacyjnym trafi na naszą stronę. Jest to bardzo prawdopodobne – po wpisaniu w wyszukiwarkę Google frazy MLM, Ranking MLM pojawia się na 4 miejscu.
Firmy, managerowie i produkty, które zwyciężają w Rankingach są nagradzane przez redakcję miesięcznymi podsumowaniami „TOP 10” oraz rocznymi podsumowaniami najbardziej popularnych i lubianych przez Was firm. Zestawienia w formie artykułów wysyłamy w newsletterze do wszystkich subskrybentów (ok. 14 tysięcy osób), a także udostępniamy w mediach społecznościowych, np. na naszym fanpage.
Podsumowując:
Zapraszamy do głosowania!