Człowiek, jako istota społeczna, od zarania dziejów czuł potrzebę komunikowania się z innymi. Początkowo używał gestów i nieartykułowanych dźwięków, później przyszedł czas na mowę. Proste słowa z czasem ewoluowały w zdania pojedyncze, a następnie w skomplikowane sentencje, za pomocą których ludzie wyrażali swoje poglądy, dzielili się przemyśleniami. Wraz z wynalezieniem pisma, a później druku, komunikacja stała się powszechna, a dziś wręcz masowa. Najnowsze technologie – z Internetem na czele – zapoczątkowały globalny trend, który łączy ludzi, umożliwiając im rozmowę bez względu na odległość.
Rozumiejąc społeczne potrzeby komunikacji i wychodząc im na przeciw, powstało forum AlterBusiness.info. Jest to platforma, która łączy wszystkich użytkowników portalu, zainteresowanych tematyką marketingu alternatywnego. Dzięki niej mogą dzielić się opiniami, doświadczeniami oraz rozmawiać o tematach zupełnie niezwiązanych z główną tematyką portalu.
Poniżej prezentujemy najbardziej interesujące wątki na forum portalu AlterBusiness.info i jednocześnie zachęcamy do wyrażania własnych opinii. Jedynym warunkiem uczestnictwa w rozmowie jest darmowa rejestracja na naszej stronie.
1. Wizerunek w MLM
Temat założony przez użytkownika marzenamakrzycka jest obecnie najpopularniejszym wątkiem ze wszystkich znajdujących się na AlterBusiness.info. Nie jest to przypadek, ponieważ jedną z najważniejszych rzeczy w marketingu sieciowym jest właśnie wizerunek. Ciężko jest namówić drugą osobę do współpracy lub kupna danego produktu, kiedy wygląda się jak osoba, która dopiero wstała. Z drugiej strony, przesadna elegancja również może sprawiać nieodpowiednie wrażenie, narzucające nam łatkę „sztywniaka”. Zdaniem użytkowników biorących udział w dyskusji, w biznesie raczej wypada ubrać się elegancko, tak nakazuje po prostu charakter etykiety w rozmowach o interesie. Błyskotliwym wnioskiem podzielił się użytkownik skazanynabogactwo:
Moim zdaniem kwestia „dopasowania” jest uzależniona od firmy, branży, produktu i przede wszystkim osoby – kontrahenta z którym się spotykamy. Inaczej ubierzemy się sprzedając produkty kosmetyczne w momencie spotkania ze szwaczkami, a inaczej w momencie spotkania z panią prezes. Fajnie, gdy to firma wprowadza standard casualowy, wtedy zadanie mamy ułatwione. Nieważne jednak, co myślą inni, najważniejszą jest niepisana zasada „jak cię widzą, tak cię piszą”. Dotyczy to zarówno ubioru, higieny osobistej, jak i przygotowania się do samego spotkania.
[next_button color=”gray” link=”http://alterbusiness.info/forum/?vasthtmlaction=viewtopic&t=4″]Jak według Ciebie powinno się wyglądać pracując w branży marketingu sieciowego?[/next_button]
2. Nieufność wobec MLM oraz MLM a akwizycja
Niedawno założone (przez dwie Anny: annapetek oraz annamecik) dwa odrębne tematy, które dotyczą podobnego problemu: niewiedzy ludzi o marketingu sieciowym. W pierwszym wątku autorka zwraca uwagę na krzywdzące opinie wobec osób zajmujących się MLM. Twierdzi, że dla wielu ludzi jest to nic innego niż zwykłe naciąganie konsumentów na podejrzane interesy, czasem prowadzące nawet do oskarżania o złodziejstwo! Autorka wychodzi z założenia, ze jest to przykry standard i pragnie dowiedzieć się jak inni radzą sobie z podobnymi problemami. Drugi wątek, co można wywnioskować po tytule, dotyczy stawiania przez wielu ludzi znaku równości między akwizycją a marketingiem sieciowym. Annamecik zachęca użytkowników by w zrównoważony sposób wyjaśnić przeciętnemu Polakowi na czym ta różnica polega:
Istnieje szereg różnic między nimi, gdzie najważniejszą jest sam fakt budowania sieci – sama bezpośrednia sprzedaż w MLM nie przyniosłaby przecież takiej korzyści, bo kto wzbogaciłby się na sprzedawaniu np. tanich perfum? Podawajcie jakieś inne różnice, by osoby nie znające się na temacie szybko je zrozumiały.
Również my zachęcamy was do współtworzenia listy różnic między marketingiem sieciowych a akwizycją.
[next_button color=”gray” link=”http://alterbusiness.info/forum/?vasthtmlaction=viewtopic&t=1217″]Jak, twoim zdaniem, wygląda zaufanie wobec osób zajmujących się MLM?[/next_button]
[next_button color=”gray” link=”http://alterbusiness.info/forum/?vasthtmlaction=viewtopic&t=1219″]Znasz różnice między akwizycją a marketingiem sieciowym?[/next_button]
3. Wątki dotyczące artykułów zamieszczanych na stronie
Artykuły zamieszczane na naszej stronie można komentować nie tylko bezpośrednio pod nimi, lecz również zakładając odpowiedni wątek na forum. Daje to możliwość wyrażenia wszelkich uwag do autora tekstu (na które z chęcią odpowiemy), przedstawienie własnej opinii na temat poruszony w tekście lub ukazanie faktów, rzucających nowe światło na dane wydarzenie.
Obecnie najczęściej komentowanym artykułem jest „Lista to podstawa i nic tego nie zmieni!!!”. Tekst Wojciecha Grada, mimo swoich lat (pochodzi z 2011 roku), wciąż – co jakiś czas – jest komentowany. W dyskusji szybko poruszono kwestię osób, które powinny znaleźć się na naszej liście współpracowników. Według użytkowników forum, głównym problemem okazało się to, czy osoby na owej liście mają być nam znane, bezpośrednio z kręgu naszych znajomych. Jak zauważył tkolpaczek:
Ciężko wprowadzić do biznesu swoich znajomych, którzy wiedzą, że np. mamy problemy finansowe, kredyty, itp. Z pomocą powinien przyjść nam nasz sponsor, którego możemy poprosić, aby poprowadził prezentację dla naszych znajomych. Łatwiej go przedstawić jako osobę, która coś osiągnęła w danym biznesie, niż ściemniać, że zaczęliśmy zarabiać po kilkanaście tysięcy. Szczerość na pierwszym miejscu – nie powinniśmy bujać.
Większość użytkowników podziela powyższe poglądy. Złotym środkiem może okazać się rekrutacja wśród znajomych, jednak należy zwracać szczególną uwagę fakt, że są to osoby, które doskonale nas znają i vice versa!
[next_button color=”gray” link=”http://alterbusiness.info/forum/?vasthtmlaction=viewtopic&t=52″]Jakie osoby są na twojej liście?[/next_button]
[next_button color=”gray” link=”http://alterbusiness.info/forum/?vasthtmlaction=viewforum&f=3.0″]Dział forum dotyczący artykułów AlterBusiness.info[/next_button]
4. Rozmowy o wszystkim i o niczym
Fora internetowe są specyficznym miejscem, dlatego nawet na najpoważniejszych stronach zawsze znajdzie się jeden dział poświęcony rozmowom nie związanym z głównym tematem. Podobnie jest z forum AlterBusiness.info, na którym w dziale „Hydepark” możesz napisać na dowolny temat. Interesujesz się rasami psów? Opowiedz nam o swoim hobby, zapewne na portalu znajdzie się kilku innych pasjonatów czworonogów. Lubisz gotować? Inni użytkownicy z chęcią poznają sekrety twojej kuchni. Możesz podzielić się swoimi poglądami politycznymi, opiniami wobec reklam telewizyjnych, a także ciekawymi podróżami.
[next_button color=”gray” link=””]Wypowiedz się na dziale „Hydepark”[/next_button]
Warto obserwować wątki na forum, ponieważ jest to dobre miejsce na znalezienie interesującej oferty, poszerzenie wiedzy o marketingu, wymianę doświadczeń, czy po prostu miłe spędzenie wolnego czasu. Zachęcamy was do komentowania, dodawania nowych tematów, zadawania pytań. Do tworzenia unikatowej interaktywnej sieci, z której każdy może wynieść wymierne korzyści.