To już piąta i ostatnia część poradnika dotycząca wykorzystania portalu Facebook w Twoim biznesie MLM. Stanowi zakończenie cyklu złożonego z pięciu połączonych ze sobą części. Tak samo jak w przypadku poprzednich części, aby w pełni wykorzystać metody, o których za chwilę przeczytasz, w pierwszej kolejności należy zapoznać się z pozostałymi artykułami. W tym celu przeczytaj pierwszą część, dotyczącą popularyzacji Twojego konta. Kiedy już to zrobisz, dowiedz się, dlaczego warto zbudować markę osobistą oraz poznaj najlepsze metody osiągnięcia celu. Dzięki trzeciej części poradnika poznasz metody zwiększenia skuteczności swojej pracy. Czwarta część porusza temat konsekwencji w działaniu i również jest obowiązkową pozycją do zapoznania się, przed przeczytaniem dzisiejszej – piątej części.
Skoro już zapoznałeś się ze wszystkimi czterema częściami, czas abyś poznał korzyści płynące z budowania trwałej interakcji z odbiorcami. W tym momencie powinieneś wziąć przykład ze znanego cytatu Kartezjusza „Opowiedz mi, a wkrótce zapomnę. Pokaż mi, może zapamiętam. Pozwól mi dotknąć, a zrozumiem.” Rozwijając tę myśl, uważam, że powinno się rozbudować wspomniany cytat o jeszcze jedno zdanie, a mianowicie, pozwól mi uczestniczyć, a wzbudzisz moje zainteresowanie. Właśnie dlatego tak istotna jest interakcja z Twoimi odbiorcami. W im większym stopniu wpłyniesz na ich zachowanie oraz postrzeganie danego zagadnienia, tym większe zaangażowanie otrzymasz. Zaproszenie do wspólnego uczestniczenia w kreowaniu pewnych wartości w pewnym stopniu pobudzi Twoich odbiorców, co jednocześnie umocni Wasze relacje.
Istnieją liczne sposoby na zbudowanie i podtrzymywanie interakcji. Należą do nich zarówno te proste metody, które może zastosować każdy z nas w mgnieniu oka, jak na przykład konkursy. Konkurs jest bowiem elementem, który wymaga wykonania konkretnej czynności, po której uczestnik ma prawo zostać w nim ujęty. W zależności od zadania, uczestnik musi zaangażować się w większym bądź mniejszym stopniu. Warto więc odpowiednio wyważyć oczekiwania, by zachęcić wielu odbiorców do uczestniczenia, a tym samym zaangażować ich intelektualnie i pobudzić inicjatywę. Podobną metodą jak konkurs jest poproszenie danej grupy o opinię i wskazówki, lub rozpoczęcie wewnętrznej dyskusji. Metoda ta traktuje odbiorcę jako osobę indywidualną, dzięki czemu daje do zrozumienia odbiorcy, jak bardzo jest ważny i doceniany. Jego obecność nagle staje się zauważalna, a on sam ma świadomość bycia traktowanym w indywidualny sposób. Oznacza to, że kreujemy szansę dla odbiorcy, by samemu zwrócił uwagę na siebie i pokazał się z jak najlepszej strony. Samozadowolenie po odbytej relacji, to także element mocno zapadający w pamięć, który na długo zagwarantuje nam aktywność odbiorcy na naszym profilu.
Kolejne metody z reguły są dużo bardziej efektywne. Należy do nich między innymi publikowanie informacji na temat konkretnych osób, najlepiej medialnych branżowo. Równie dobrze mogą być to wywiady lub relacje z wydarzenia, jak szkolenie Twojej struktury MLM. Dlaczego uzyskiwany efekt jest dużo ciekawszy? Ponieważ osoby, których bezpośrednio dotyczy post, jak osoba, z którą przeprowadziłeś wywiad, czy uczestnicy Twojego szkolenia, z pewnością zechcą pokazać się swoim znajomym i udostępnią opublikowaną przez Ciebie informację na własnym profilu. W ten sposób, publikując relację dotyczącą wydarzenia, w którym brało udział na przykład 50 uczestników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawi się ona na ich 50 profilach, a dodatkowo jeszcze na niektórych blogach i stronach fanpage.
Kolejną, nadal rzadko wykorzystywaną metodą, jest nawiązanie współpracy z bloggerami branżowymi. Wzajemna interakcja służy obustronnemu reklamowaniu się. Tak zwane krzyżowe publikacje tworzą znakomity przekaz docierający wielokrotnie do danej grupy społecznej. Aby zrozumieć tę zależność, wystarczy na chwilę wcielić się w skórę odbiorcy, który widzi Ciebie, Twój cytat lub informację na Twój temat na każdej stronie oraz wielu blogach dotyczących MLM. Osoba ta, widząc Cię wielokrotnie wśród najlepszych w tej branży, bez wątpienia uzna, że jesteś osobą kompetentną, rozpoznawalną oraz popularną. Gratuluję, ponieważ w oczach odbiorcy stałeś się marką.
Przebrnąłeś przez wszystkie pięć części mojego poradnika i mam nadzieje, że skorzystasz z nich w odpowiedni sposób, budując na ich podstawie swój biznes w sposób kompetentny i profesjonalny. Gdybyś jednak potrzebował dodatkowych konsultacji, lub pozostały kwestie, które chciałbyś omówić ze mną indywidualnie, wówczas zapraszam do kontaktu, za pomocą mojego portalu www.MarketingDlaCiebie.pl. Życzę powodzenia i wielu sukcesów.
Michał Rusek