Niedawno opublikowałem artykuł, w którym przedstawiłem przeprowadzoną przeze mnie analizę poziomu prowadzenia stron fanpage na portalu Facebook przez liderów MLM. W artykule tym opisałem ważne elementy dotyczące budowania wizerunku, spójności komunikatu, a nawet wskazówki związane z psychologią. Jak wspomniałem w poprzednim artykule, najwyższy czas, aby wdrożyć powiedzenie: „mów co chcesz, ale Facebook prawdę Ci powie”.
Zachęcam, abyś najpierw wrócił do poprzedniej publikacji, by móc wynieść jeszcze więcej praktycznych wskazówek z dzisiejszego artykułu, dlatego najpierw przeczytaj artykuł:"Jaki jest Facebookowy MLM?".
Teraz, kiedy masz już wiedzę z poprzedniego artykułu, z pewnością zdajesz sobie sprawę, w jakim stopniu prawidłowe wykorzystanie konta na portalu społecznościowym Facebook może pomóc w rozwoju Twojego biznesu. Jeśli przeanalizujesz profile znanych Ci osób z branży MLM, a może nawet z własnej struktury, bez trudu zauważysz, które z nich są prowadzone w sposób prawidłowy. Z łatwością wskażesz kompetentne osoby, które prowadzą swój profil wręcz idealnie. To dlatego, że bardziej wprawni i świadomi dostępnych na wyciągnięcie ręki możliwości Liderzy MLM wykorzystują Facebook jako doskonałe narzędzie do budowania wizerunku, a co najważniejsze – pozycji społecznej. Niestety, większość osób powinno przemyśleć – z jakiej strony pokazuję się światu? Czy aby na pewno jestem postrzegany w taki sposób, jaki sobie wyobrażam?
Właśnie dlatego dziś masz okazję przeczytać pierwszy artykuł z cyklu pięciu publikacji, a w każdej z nich znajdziesz wiele praktycznych wskazówek i porad dotyczących prowadzenia własnego konta Facebook w sposób profesjonalny. Pierwszą ze wskazówek jest popularyzacja własnego konta i strony. W gruncie rzeczy powinno zależeć nam, aby zarówno nasza prywatna strona, jak i fanpage docierały do jak największej ilości użytkowników. Im więcej osób odczyta nasz post, tym większe prawdopodobieństwo reakcji zwrotnej. Idealną sytuacją jest stworzenie interakcji z innymi użytkownikami, którzy udostępniają publikowany post na własnym profilu. Warto zbierać także pozytywne komentarze, które wywierają oddźwięk wśród osób, szczególnie tych, które widzą post, nie mając wcześniej styczności z jego tematem. Jest to istotne, ponieważ osoby te, jeśli nie posiadają wiedzy z zakresu danego tematu, widząc pozytywny komentarz, potwierdzający jego autentyczność, potraktują go poważnie i uwierzą w jego treść.
Działa to na tej samej zasadzie, jak w przypadku tradycyjnej reklamy, bazującej na reakcji zwrotnej ze strony odbiorców i społeczeństwa. Takim przykładem może być strona www.demotywatory.pl, która gdyby nie Facebook, w ogóle nie zaistniałaby na rynku. Przyjęła się ona tak dobrze, ponieważ krótkie informacje tekstowe, anegdoty i popularne cytaty trafiły w sposób emocjonalny do społeczeństwa. Większość z nas bardzo chętnie publikuje złote myśli i sentencje, z którymi się zgadzamy i jestem pewien, że każdy opublikował przynajmniej raz post pochodzący z portalu Demotywatory. W ten sam sposób warto promować własny profil, czyli publikować posty, informacje, anegdoty oraz wszelkiego rodzaju informacje, które później znajomi chętnie udostępnią na swoich profilach. Tym prostym sposobem nasz fanpage dotrze do wielu odbiorców, a część z nich polubi nas jako autorów postu. Im więcej publikacji oraz im ciekawsze, tym uzyskamy lepsze efekty zwiększenia popularności strony.
Pamiętajmy jednak, że wciąż rozmawiamy o stronie, która ma pomagać rozwijać nasz biznes w branży MLM. Nie wszystkie posty muszą być związane ściśle z branżą. Warto jednak, aby publikowane informacje zachowywały poziom biznesowy i były wolne od podwórkowego słownictwa czy grafiki, która wpływałaby niekorzystnie na postrzeganie naszej osoby i oferty. Publikowanymi postami należy przekazywać jednolity komunikat, który jednocześnie buduje Twoją popularność oraz przeprowadza wstępną selekcję fanów ze względu na merytorykę treści. Właściwy segment rynkowy ludzi, do których chcemy dotrzeć, to kolejny ważny element, który w przyszłości może ułatwić nam pracę. Jeśli dotrzemy do osób z nieprawidłowego segmentu, wówczas możemy mieć problem z pojawiającymi się komentarzami, które w skrajnych przypadkach mogą stanowczo zaniżać poziom kultury na stronie, jednocześnie odstraszając pozostałą część fanów.
Warto zapamiętać kilka wskazówek mających wpływ na odbiorców i ich świadomość Twojej strony. Przede wszystkim zadbaj, aby na wszelkiego rodzaju grafikach, do których masz prawa autorskie, pojawiało się Twoje logo, imię i nazwisko, adres profilu na Facebook lub dane kontaktowe. To z pewnością ułatwi odnalezienie Ciebie przez odbiorcę, do którego dotrze komunikat. Kolejnym elementem jest bycie oryginalnym. Sprowadza się to do odnalezienia własnego, unikatowego stylu i sposobu komunikacji z odbiorcami, co również zostanie docenione i z pewnością zwróci się z nawiązką podczas propagowania własnych wartości i przekazu informacyjnego na Twoim profilu.
Zastosuj powyższe wskazówki i koniecznie przeczytaj kolejną, drugą część poradnika, w którym dowiesz się jak budować markę za pomocą portalu Facebook.
Michał Rusek