Jesteś już od jakiegoś czasu w MLM. Masz już swoich klientów i partnerów z bezpośrednich kontaktów. Nadal jednak nie udaje ci się skutecznie przyciągnąć odpowiedniej liczby ludzi z internetu. Oto powód dlaczego tak się dzieje.
ARTYKUŁ KONKURSOWY
MLM to biznes oparty na relacjach międzyludzkich. Poza internetem relacje z innymi ludźmi budujesz przez kontakty towarzyskie, które nawiązujesz od najwcześniejszych lat swojego życia.
Wszystkie te relacje nawiązujemy korzystając z różnych zmysłów. Jest tutaj wiele rzeczy z których nie zdajemy sobie sprawy, które dzieją się często podświadomie. Dlatego mamy w naszym otoczeniu osoby, które bardziej lub mniej lubimy. Czasami nawet nie wiemy dlaczego. Po prostu kogoś lubimy “bo jest fajny”. To jest wynik naszej naturalne selekcji, metody, głęboko w nas zakorzenionej, którą wytworzyła w nas natura. Człowiek to stale rozwija, budując coraz większe relacje społeczne i przekazuje to z pokolenia na pokolenie.
Przez całe życie możesz te umiejętności stale rozwijać i w ten sposób doskonalić swoją umiejętność nawiązywania relacji i podnosić jej skuteczność. Rozwijając biznes MLM wszyscy liderzy stale się szkolą. Regularnie podnoszą swoją skuteczność relacji z innymi ludźmi. Przez to właśnie są bardziej lubiani i coraz więcej ludzi jest gotowych się do nich przyłączyć.
Tak jest poza internetem. Masz tutaj pewne fundamenty, które dała ci natura, rodzina i społeczeństwo. W MLM spotykasz liderów, którzy prowadzą cię dalej. Jeśli tylko się temu poddasz, z całą pewnością rozwiniesz swoją organizację. Po prostu naśladując ich i robiąc dokładnie to co oni robią, tyle w środowisku ludzi, których ty spotykasz.
W internecie jest jednak trochę inaczej. Na pierwszy rzut oka, szczególnie dziś w dobie marketingu społecznościowego wydaje się, że budowanie relacji międzyludzkich jest podobne do tego co robisz poza internetem. Jednak nic bardziej mylnego. Marketing społecznościowy w internecie nie jest równoznaczny z marketingiem opartym na relacjach.
W internecie masz inne środki komunikacji i nawiązywania relacji niż to, czym dysponujesz poza siecią. Tutaj jesteś w stanie przekazać dużo mnie podświadomie, w ten naturalny sposób, poprzez swoją osobowość. Za to musisz dużo więcej zrozumieć jak działa technologia, która lubi płatać figle i robić coś czego nawet się nie spodziewasz.
Na przykład działalność na Facebooku wydaje się dla wielu czymś tak naturalnym jak nawiązywanie kontaktów osobistych w świecie rzeczywistym. Tyle, że tutaj “znajomy” to nie to samo, co znajomy poza Facebookiem. Taki “społecznościowy znajomy” ma o wiele mniejszą wartość niż poza internetem. Nie łudź się, że ktoś kto przyłączył się do grona twoich znajomych, tak samo chętnie przyłączy się do twojej organizacji, jak znajomi których poznałeś osobiście.
Na szczęście sa sposoby na to, aby sprawić aby znajomi z internetu, stali się zwolennikami tego co robisz i chcieli zainteresować się tym, co masz im do zaoferowania. Musisz podzielić proces nawiązywania znajomości na pewne etapy.
Przede wszystkim nie rzucaj się ludziom od razu ze swoim pomysłem na biznes. Nastaw się raczej na przyciąganie. Niech ludzie będą sami z siebie zainteresowani tym co robisz. Choćby dlatego, że… jesteś fajnym człowiekiem. Czy nie tak właśnie przyciągają najlepsi liderzy w MLM?
W internecie robisz to poprzez budowanie swojego atrakcyjnego i pozytywnego wizerunku oraz korzyści jakie może przynieść drugiej osobie utrzymywanie z tobą kontaktu. To własnie chęć do stałego kontaktu z tobą może być twoją tajną bronią.
Im dłużej jesteś w stanie utrzymywać z kimś kontakt, tym większe masz szanse na to, że kiedyś ta osoba w końcu zainteresuje się bardziej tym co robisz i być może się do ciebie przyłączy.
Mirek Szmajda