Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią przedstawiamy wam drugą część naszego subiektywnego, retrospektywnego przeglądu artykułów, jakie ukazały się we wciąż jeszcze trwającym, starym, 2011 roku. Już za kilkanaście godzin przywitamy nowy, 2012, w którym będziemy was zaskakiwać zupełnie nową, jeszcze bardziej atrakcyjną w formie i treści ofertą, a tymczasem zapraszamy w wirtualną podróż w przeszłość.
Redakcja
LIPIEC 2011
E-TYKIETA CZYLI SAVOIR-VIVRE W INTERNECIE
Marek Łuszczki
„Polski Internet, to często rynsztok”. Tak w jednym z wywiadów wyraził się Roman Kuźniar, doradca polskiego prezydenta ds. międzynarodowych. I rzeczywiście w sieci znaleźć można setki tysięcy przykładów świadczących o braku kultury i dobrego wychowania internautów. Są też i takie miejsca, gdzie poziom dyskusji jest wysoki, a spory – choć w warstwie merytorycznej bardzo gorące – prowadzone są na bardzo niskim poziomie emocji. Jak zatem dobierać odpowiednie fora czy platformy, by uniknąć styku z totalnym brakiem kultury i jak zachować się w sytuacjach, w których atakują nas zawzięci, a niezbyt dobrze wychowani adwersarze? Oto kilka podpowiedzi.
SIERPIEŃ 2011
WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU PRACY, A OFERTA FIRM MLM
Krystyna Czapska
Kurczenie się rynku pracy, rozwój nowoczesnych technologii informatycznych, swobodny przepływ pracowników w obrębie Unii Europejskiej sprawiają, że osoby wykształcone, o unikalnych umiejętnościach stają się strategicznym zasobem każdego przedsiębiorstwa, kraju, gospodarki. Jednocześnie nie można dziś wskazać żadnego zawodu, który gwarantowałby zdobycie i utrzymanie pracy w przyszłości. „ …trzeba zaakceptować fakt, że w trakcie kariery zawodowej będziemy zmieniać nie tylko miejsce zamieszkania w wyniku zmiany miejsca zatrudnienia, ale również zawód. […] poczucie bezpieczeństwa [będziemy czerpać] nie z faktu perspektywy zatrudnienia przez całe życie, ale ze świadomości własnych możliwości, gdyż przedsiębiorstwa powstają i znikają, natomiast doświadczenie i fachowa wiedza pozostaje.”
DLACZEGO ROBIMY TO CO ROBIMY?
Maria Tarczyńska
Zachowanie człowieka – jego przyczyny, skutki i możliwości wpływu na nie, jest jednym centralnych punktów zainteresowania psychologii. Samoświadomość w tej materii jest niezwykle ważna. Chciałabym , abyś lepiej rozumiał dlaczego coś robisz i mógł świadomiej wpływać na swoje zachowania, dlatego opiszę krótko kilka teorii. Dziś zacznę od behawioryzmu – najbardziej podstawowego nurtu badającego zachowanie (zarówno zwierząt jak i ludzi) . U podstaw tej teorii leży założenie, że wszystko należy badać eksperymentalnie, a zachowanie człowieka jest bardzo podobne do zachowania zwierząt. Jeśli człowieka będziemy rozważać w aspekcie czysto behawioralnym, to aby tłumaczyć nasze zachowania odwołamy się do teorii warunkowania: klasycznego, odkrytego przez Pawłowa oraz instrumentalnego badanego przez Skinnera.
KOMPETENCJE PSYCHOLOGICZNE KLUCZEM DO SUKCESU: WYRAZIĆ SIEBIE, CZYLI ASERTYWNOŚĆ W SPRZEDAŻY
Aleksandra Mroczkowska
Jednym z najważniejszych kierunków pracy rozwojowej nad samym sobą, jeśli naturalnie zamierzamy w sposób świadomy przejść przez życie i osiągnąć to, na czym nam zależy, jest odzyskanie wpływu nad własnym życiem. Postawa asertywna jest podstawą do osiągnięcia wspomnianej kontroli, jednak w naszym społeczeństwie jest często nietrafnie pojmowana. Słowo asertywność jest czymś oczywistym, wszechobecnym, o czym niejednokrotnie można się przekonać na treningach komunikacyjnych dla grup menadżerów, sprzedawców, czy też osób indywidualnych. Często spotykaną sytuacją jest to, kiedy korporacje wysyłają poszczególnych pracowników na treningi, a ci przychodzą z przekonaniem, iż asertywność to jedna z tych kompetencji, która jest świetnie u nich wykształcona. Jakie zdziwienie rysuje się na twarzy tych osób już po pierwszych merytorycznych grach/ćwiczeniach szkoleniowych. Z czego to wynika? Wiele osób utożsamia asertywność z wykłócaniem się, walczeniem o swoje, czasem za wszelką cenę, ciągłym mówieniem „nie”, tymczasem to umiejętność wyrażania siebie, swoich odczuć, potrzeb z równoczesnym poszanowaniem drugiego człowieka.
SKORZYSTAJ Z TEJ WIEDZY!
Tomek Nawrot
Jak odnieść sukces w MLM? Jak rozpocząć współpracę? Jak motywować ludzi? Lepiej współpracować z nową firmą czy działającą na rynku już wiele lat? Co odpowiedzieć osobie, która pyta ile zarabiasz w MLM? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz na forum Ranking MLM – www.forum.rankingmlm.com Jak ważna jest wiedza w marketingu sieciowym, nie trzeba nikogo przekonywać. W szkole nie uczono, jak sprzedawać, jak pozyskiwać współpracowników, jak z nimi się komunikować i ich motywować. Tę wiedzę trzeba zdobyć samemu. Bardzo pomocne w tym względzie jest forum Ranking MLM. Prezentowana tam wiedza jest nic nie kosztuje. Skorzystać z niej może każdy, bez względu na to czy dopiero przypatruje się branży, czy też działa już w MLM.
GRUDZIEŃ 2011
Z PIENIĘDZMI CI DO TWARZY, CZYLI JAK WYBRAĆ IDEALNE SZKOLENIE
Maria Tarczyńska
Nowy Rok to czas, gdy planujemy lepsze życie. Wiele osób postanowiło w tym roku także więcej zarabiać. Jeśli jesteś jedną z nich i na prawdę masz zamiar zrealizować swój cel, oto coś dla Ciebie…. Kompleksowe szkolenia przez internet są świetne zarówno dla początkujących i dla tych, którzy chcą rozwinąć swoją firmę. Nigdzie nie trzeba jeździć, przerabiasz program w swoim tempie i zawsze możesz wrócić do wybranego fragmentu. Zwykle warto dodatkowo rozszerzyć wiedzę z wybranego tematu, wyznaczyć drogę i wprowadzić porządek w działania. Dzięki temu najpierw „stawiasz fundamenty”, a dopiero na końcu „tapetujesz ściany”. Takie wyznaczenie planu bardzo mi pomaga, bo mam tendencję do odwracania kolejności i wprowadzania chaosu. Wiem, że dotyczy to wielu osób.