Część pierwsza
Za chwilę strzelą korki od szampanów i przywitamy nowy, 2012 rok. Zanim to jednak nastąpi chcemy zaproponować wam małą podróż w czasie z naszym portalem, która będzie polegać na przypomnieniu najciekawszych naszym zdaniem publikacji, jakie zamieściliśmy w serwisie od stycznia do grudnia jeszcze tego, starego roku. Nasze zestawienie ma charakter subiektywny i nie jest żadnym rankingiem czy punktowanym zestawieniem najbardziej wartościowych lub doniosłych artykułów. To nieco sentymentalna i nieco emocjonalna wirtualna przechadzka po ścieżkach, które wspólnie od blisko roku razem z wami tu wydeptujemy. Przypominamy fragmenty tekstów i zachęcamy do lektury ich pełnych wersji. Dla łatwiejszego odnajdywania publikacji pod każdym fragmentem załączamy link do pełnej wersji artykułu. Dziś część pierwsza, druga część już jutro.
Redakcja
STYCZEŃ 2011
Anna Trzpioła
Czy spotkałeś się kiedyś z tym, że ktoś puka do twoich drzwi i chce ci coś sprzedać??? Czy znajomy zapraszał Cię na pewną prezentację produktów, lub pytał Cię czy chcesz zarobić dodatkowe pieniądze??? Wszystko to zwykle wiązało się z jednym i tym samym – marketingiem sieciowym lub sprzedażą bezpośrednią. Prawie każdy z nas miał już nie jedną taka propozycję i albo z niej skorzystał albo odmówił. U większości osób zależy to od tego, czy mają akurat czas, czy chcą poznać daną firmę i produkty, bądź też są osoby takie, które na pewno się nie zgodzą gdyż strach paraliżuje ich, i nawet nie chcą się dowiedzieć, o co tak naprawdę chodzi. Często, gdy któryś z naszych znajomych, lub ktoś z rodziny przyłącza się do jakiejś firmy MLM dzwoni do nas z propozycją pokazania możliwości zarobienia i asortymentu firmy. Większość niechętnie chce się spotkać z taką osobą, gdyż boi się, że znów trzeba będzie coś kupować, coś zmieniać, a ludzie nie lubią nacisków i boją się zmian.
NETWORKING – PIERWSZA RANDKA Z BIZNESEM
Dorota Mastalska
Czy pamiętasz swoją pierwszą randkę? Ze spotkaniami networkingowymi jest dokładnie tak samo jak z pierwszą randką. Przychodząc na pierwszą randkę rozmawiamy, obserwujemy, przyglądamy się i jeśli widzimy, iż „coś zaiskrzyło” spotykamy się po raz kolejny i kolejny… Traktuj spotkania networkingowe dokładnie tak samo. Podczas spotkania networkingowego porozmawiaj z jak największą ilością osób, a z tymi których działalność zainteresuje Cię najbardziej, umów się od razu na kolejne spotkanie!
ŹRÓDŁA WARTOŚCI ETYCZNYCH W BIZNESIE
Piotr Waydel
Źródłem wartości etycznych w biznesie jest jego twórca. Od jego moralności, dojrzałości, odpowiedzialności, od jego interdyscyplinarności, horyzontów i perspektywicznego myślenia, zależy istnienie i rozwój firmy, jak również kultura organizacyjna, w której jest osadzona etyka. Jeśli twórcą danego biznesu jest człowiek o niskich pobudkach i słabej moralności, to ma szansę stworzyć krótkotrwałą łupieżczą działalność. Ale taka działalność w dłuższej perspektywie jest samobójcza. Wyczerpie swoje możliwości, a klienci i partnerzy odsuną się od niego. Aby biznes trwał i rozwijał się latami, potrzebne jest zaufanie klientów i partnerów, ich szacunek oraz przejrzystość i przewidywalność zachowań. To wszystko określa kultura organizacyjna firmy. Od niej zależą wyniki ekonomiczne firmy oraz powodzenie otoczenia.
POROZMAWIAJMY O SKUTECZNEJ REKLAMIE
Andrzej Maj
Czy wiesz, że za część ceny jednej reklamy prasowej, możesz zorganizować całą akcję, w wyniku której z Twoją ofertą zapoznają się setki, a może nawet tysiące Twoich potencjalnych Klientów? Tradycyjna reklama (prasa, radio, billboardy) trafia do wszystkich. Czy to dobrze? Niekoniecznie. Oznacza to bowiem, że płacisz za dotarcie do ludzi, którzy nie są i nigdy nie będą Twoimi potencjalnymi klientami. Dlatego oczywistym jest, że zamiast krzyczeć na ulicy do wszystkich, lepiej porozmawiać z tymi, których temat może naprawdę zainteresować. No dobrze, spytasz, ale jak sprawić, żeby chcieli z nami rozmawiać? Odpowiedź jest prosta. Trzeba dotrzeć dokładnie do tych, który są potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą. Oni na pewno uważnie się z nią zapoznają. Na tym właśnie opiera się dobra akcja mailingowa. Dobra, bo jeśli zamówisz mailing w niepewnej firmie, albo kupisz “szemraną” bazę adresów, to jedynym efektem może być zablokowanie Twojej poczty za spamowanie czyli wysyłanie niezamówionych maili. Z tego powodu warto się zwrócić do firmy, która posiada legalnie utworzoną i aktualną bazę zweryfikowanych adresów.
GDY TREŚĆ PRZERASTA FORMĘ, DZIEJĄ SIĘ RZECZY POTWORNE.
Wojtek Grad
Że miało być o efektywnej komunikacji? No i będzie. Przy okazji obalimy pewien mit zwany prawem Mehrebiana. Ale to za chwilę. Efektywność komunikacyjna, to relacja uzyskanych efektów w procesie komunikacji, w stosunku do poniesionych nakładów. Komunikacja skuteczna to taka, która prowadzi do osiągnięcia celu. Miarą jej skuteczności jest zbliżenie się do założonego celu. No to teraz zastanów się, przeszukując zasoby pamięci. Ile razy zdarzyło ci się, albo inaczej, bardziej dosadnie, jak często zdarza ci się mieć wrażenie, że twoja komunikacja jest mało efektywna lub wręcz nieskuteczna. Masz takie momenty, prawda? Ponieważ każda komunikacja, niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, składa się z treści i formy. Treść, to nic innego jak komunikat, który kodujesz i za pomocą słów, przekazujesz odbiorcy. Forma to sposób, w jaki to robisz. Składają się na nią twoje zachowania podczas komunikacji i sposób, w jaki wykorzystujesz swój głos.
ZATRZYMAJ SWOICH LIDERÓW PRZY SOBIE
Daniel Kubach
Nie pozwól liderom odejść. Pisałem już o tym, że dystrybutorzy odchodzą i wyjaśniałem przyczyny tego zjawiska.
http://www.rankingmlm.com/articles/article/dlaczego_dystrybutorzy
Teraz zajmę się zagadnieniem bardzo ważnym dla managerów MLM czyli tym, jak ich zatrzymać. Pamiętaj, że nie ma rzeczy niemożliwych. Czasem może ci się wydawać, że to koniec twojej struktury. Przeżywałem tę sytuację wiele razy. Kim byłby manager, który nigdy nie stracił struktury? Jest to kolejne doświadczenie, które pomoże ci zbudować jeszcze większą organizację. Czasem lepiej stracić swoją grupę na początku kariery i potraktować to, jako lekcję niż pozwolić, żeby odeszła od nas kilkutysięczna grupa dystrybutorów. Chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem, abyś nie musiał odczuć tego na własnej skórze. Najpierw ustalmy pewniki. Pierwszą pewną rzeczą jest to, że dystrybutorzy przychodzą i odchodzą. Druga pewną rzeczą jest to, że dystrybutor, to najbardziej racjonalny przedsiębiorca, jakiego kiedykolwiek poznałem. Trzecią pewną rzeczą jest to, że masz duży wpływ na swoich współpracowników. Kolejny pewnik, to to, że nikomu nie jest miło i łatwo odchodzić.
Druga część już jutro.