Marketing tradycyjny i marketing sieciowy spotykają się w wielu punktach i przenikają nawzajem. Profesjonaliści w MLM są na bieżąco z nowinkami, które zakwitły na rynku tradycyjnego marketingu i skutecznie korzystają z marketingowych narzędzi.
Chcesz również być na bieżąco? Nie trać czasu, dowiedz się, jakie strony internetowe promuje nowy algorytm Google, czym jest Inbound marketing i jakie treści w social media są najbardziej wartościowe z punktu widzenia konsumenta.
Nowy algorytm Google
Zapowiadane od dawna zmiany w mobilnej wersji wyszukiwarki Google weszły w życie 21 kwietnia 2015 – nowy algorytm wyszukiwania będzie promował witryny dostosowane do urządzeń przenośnych.
Zmiana algorytmu w znaczącym stopniu dotknie polskie firmy, gdyż zaledwie 7% stron internetowych polskich firm spełnia wymagania stawiane przez sektor urządzeń mobilnych. Zmiany dotkną również sektor reklamowy na urządzeniach mobilnych, gdyż działania SEM (SEO + PPC) będą znacznie mniej skuteczne w związku z brakiem responsywnej strony internetowej. Wielu reklamodawców stanie w obliczu problemu przygotowania skutecznej kampanii reklamowej w Google’u. Prawie 75% przychodów reklamowych Facebooka wygenerowanych zostało z reklam na urządzeniach mobilnych, wynika z danych spółki za I kwartał 2015 roku. Zrozumiałe jest zatem, że zmiana algorytmu wyszukiwania, która weszła w życie 21 kwietnia br. stanowi przede wszystkim odpowiedź na zwiększenie udziału firmy Google w rynku reklam mobilnych, na którym ewidentnie dominuje Facebook.
Inbound marketing – czym jest?
Inbound Marketing to jedno z najmodniejszych obecnie pojęć w świecie marketingu. Czym jest? to tzw. aktywny marketing przychodzący, skupia się on na działaniach w Internecie mających na celu bycie odnalezionym przez klientów. W uproszczeniu obejmuje trzy główne obszary: marketing w wyszukiwarkach, blogi, media społecznościowe.
Inbound Marketing jest naturalną odpowiedzią na spadek efektywności tradycyjnych, outbound’owych technik marketingowych takich jak: outdoor, reklamy prasowe czy TV. Zakłada, że klient, który dokonuje przedzakupowego researchu w sieci ( m.in. tzw. Efekt ROPO – Research Online, Purchase Offline) sam znajdzie kontent, który jest dla niego wartościowy z perspektywy przyszłych, potencjalnych zakupów. Działając w ten sposób Inbound Marketing za wszelką cenę stara się być nieinwazyjny. Z takiej perspektywy tradycyjne działania, wobec których Inbound Marketing stoi w opozycji są nazywane tzw. „marketingiem przeszkadzającym”. 5 złotych filarów Inbound Marketingu:
Przyciągaj ruch (do swojego serwisu); Konwertuj odwiedzających na leady; Konwertuj leady na sprzedaż; Doprowadzaj do ponownego zakupu lub/I zwiększenia marży na kliencie; Analizuj ruch, akcje wykonywane przez konsumentów i konwersje sprzedaży by mieć dane do optymalizacji wskaźników.
Social media dziś
Zgodnie z wynikami badania Wave 8, przygotowanego przez dom mediowy UM (Universal McCann), w Polsce social media często utożsamiane są z Facebookiem, z którego najczęściej korzysta 62,2% ankietowanych. Drugim wymienianym serwisem jest YouTube (39% badanych). Powoli wzrasta również siła mniejszych platform takich jak: Instagram (3,8%), Pinterest (1,7%), Snapchat (2,2%). Wyniki badania pokazują, że użytkownicy social media są emocjonalnie związani z treściami, które udostępniają oraz markami, do których się przyłączają. Różnicę widać, kiedy analizujemy jakie treści lubią, a jakimi się dzielą. To bowiem określa ich wirtualny wizerunek. W zależności od kategorii do której przypisana jest marka, internauci są skłonni poszerzyć jej społeczność, aby:
- zdobywać wiedzę o produktach, nowościach, trendach,
- budować relacje z innymi dzieląc się treściami i opiniami,
- dbać o rozwój osobisty podnosząc swoje umiejętności, szczególnie zawodowe,
- zyskać uznanie i akceptację społeczną poprzez współudział w inicjatywach, które są ich zdaniem fajne,
- dostać atrakcyjny content, który pozwoli się rozerwać.
Cały raport z badań zobaczysz tutaj!
Źródła:
Informacja prasowa. Marcin Kostecki, prezes agencji ClickQuickNow Sp. z o.o.
http://6ix.pl/pg/116/inbound-marketing-%E2%80%93sensowna-nowosc-czy-kolejne-puste-marketingowy-pojecie-